Kiropraktor/fysioterapeut Rogaland??

E-40365863

Andre møte med forumet
Hei,

Er det noen som har gått til en flink kiropraktor, evnt fysioterapeut et sted i Rogaland og har noen å anbefale? :dance008
Noen som kanskje også vet hvordan det fungerer med egenandel og slikt hos de ulike?

Takk!

Hei,

Er det noen som har gått til en flink kiropraktor, evnt fysioterapeut et sted i Rogaland og har noen å anbefale? :dance008
Noen som kanskje også vet hvordan det fungerer med egenandel og slikt hos de ulike?

Takk!
Kan ikke svare på anbefalinger men Kiropraktor betaler du fult ut. Der varier time prisen. Jeg betaler rett over 500kr for en behandling. Skal du kun betale egenandel må du finne en fysioterapeut eller manuellterapeut med refusjonsordninger.

Eg hadde gått for fysio, der tror eg du betale Max ca 3000kr så får du frikort.

Dårlig erfaring med kiropraktor i svangerskap. Sener osv er slakt så eg gjekk te ein som mest sannsynlig har knekt på meg ein prolaps :(
Endte opp med mye Støre smerter enn eg hadde og blei sengeliggende i en uke etterpå.

Nå går eg te fysio og der e de litt mer forsiktige og tar hensyn :)
Men sef så har alle forskjellige erfaringer.

Eg hadde gått for fysio, der tror eg du betale Max ca 3000kr så får du frikort.

Dårlig erfaring med kiropraktor i svangerskap. Sener osv er slakt så eg gjekk te ein som mest sannsynlig har knekt på meg ein prolaps :(
Endte opp med mye Støre smerter enn eg hadde og blei sengeliggende i en uke etterpå.

Nå går eg te fysio og der e de litt mer forsiktige og tar hensyn :)
Men sef så har alle forskjellige erfaringer.
Kun hvis fysioterapeuten har refusjonsordninger. Men de er generelt billigere enn kiropraktor.
Om det er kiropraktor eller fysio som er enst kommer og litt ann på hva som er problemet. Men høres veldig ekstremt ut at en kiropraktor har klart gi deg en prolaps. Da kan jo den behandleren ikke vite hva de driver på meg :eek:

Sniker bare for å understreke viktigheten med en behandler som KAN svangerskap!

Også at osteopat kan også hjelpe på, hvis dere har det. Her fikk jeg strengt tatt null hjelp av fysio i svangerskapet (bekkenplager); men osteopaten jeg går til har flere ting å prøve. (Og det hjelper faktisk. Merket bedring på første behandling..!)

Ikke oversikt i Rogaland dog, men bare et generelt tips ❤️

Veldig god erfaring med kiropraktorene hos klinikk optimal! De hjalp meg å bli kvitt etterdønninger av bekkenløsning i forrige svangerskap, og hjelper nok til at jeg klarer å holde meg i jobb gjennom dette! :)

Jeg kan anbefale Nessa på Klinikk for alle i sentrum i Stavanger. Hun er kiropraktor, har spesialisert seg på svangerskap og hjalp meg masse med bekkensmerter i forrige svangerskap.
Klinikk for alle er privatklinikk, og det koster jo litt penger. Kan være verdt å sjekke opp i om jobben din har noen velferdsgoder på slike ting. Dersom du er en av de 11 tusen som arbeider for Stavanger kommune feks, så dekker arbeidsgiver halvparten av behandlingsgebyret ditt.

:) Takk for gode svar.

Har foreløpig ikke noen uttalte plager, men fikk sist gang en bekkenløsning, så tenkte foreløpig å ha forebyggende eventuelt o_O kjenner innimellom nå at den samme siden som sist begynner å bli litt kranglete innimellom. Men er litt usikker på hva jeg skal velge. Gikk til fysioterapeut sist gang, men jeg kom muligens for sent igang da, ifølge behandleren hvertfall :hungover:

Back
Topp