Kiropraktor behandling (spebarn)

snuppa80

Forumet er livet
Noen som vil fortelle om erfaringer?? Minstemann har en del vondt i magen. Ser at han ofte ligger helt bakoverbøyd (i sånn "banan stilling") også. Han skriker en del, og er tydelig plaget. Ikke like ille hver dag, men ille nok[&o]

Så jeg lurer på å ta han til kiropraktor, men lurer litt på hva de gjør, hvor mange behandlinger som trengs osv... Jeg trur ikke han har kollikk, bare VONDT i magen...

Hjalp ikke en dritt, var på tre behandlinger.

Hvis han ligger som en baban hadde jeg kanskje oppsøkt en barneterapeut som undersøker for KISS/KIDD. Jeg vet det er en i Tønsberg, og timen er gratis.

Men det skader jo ikke å prøve kiropraktor.

Får mitt andre barn kolikk, som Agnes, så kommer jeg til å prøve alternative behanslingsmetoder, det gjorde jeg ikke sist. Jeg vet "Lille Gumman" hadde en type behandling på sin datter som var veldig vellykket, du kan jo sende henne en PM.

Lykke til med lillegutt[:D]

ORIGINAL: Mylady

Lillejenta hadde kolikk. Var hos kiropraktor, men det hjalp bare der og da også ble det det samme...
Men hørt noen som har hatt god erfaring.

sign[:)]

dersom det er kiss går man til manuell terapeut

er det kolikk hadde vi positiv erfaring med akupunktur, kolikken ble borte etter 6-7behandlinger(de stikker bare i hånden, nålene blir ikke stående)

Hmm... får søke litt om det på nettet da... Synes det er litt "ille" å oppsøke masse folk uten å vite noe om det liksom[8D] Men han har sånn banan form når han hyler (ikke hver gang da), og han snur seg nesten aldri mot venstre..

Lille jenta her hadde mye vondt i magen. Vi hadde henne hos osteopat en gang i uken over lengre tid og det hjalp veldig. Vet virkelig ikke hvordan hun skulle klart seg uten.

[hr]Vi hadde god virkning med kiropraktor.Eldste mann hadde kolikk.Og etter endt behandling,ble han betraktligt bedre.Ellers masserte jeg han en del.Så tror nok det var en kombinasjon av begge deler.

Hjalp på tulla vår, men hun hadde ikke kolikk akkurat. Tøff fødsel og mye gråting fikk oss til å prøve. Hun fikk tre behandlinger og ble mye bedre. Henne som behandla henne, sa hun hadde noe i korsryggen/ bekkenet og gikk oppover ryggen hennes. [;)]

Ta han med til manuellterapeut[:)]

Helene skrek så og si døgnet rundt de 4 første ukene i live sitt. Vi ante ikke hva som var galt. Ikke skulle hun ligge i senga, ikke i vogna og ikke på fanget. Uansett skrek hun. Ikke hjalp det å gå rundt med henne, og ikke hjalp det med puppen. Hun sov i max 15 minutter et par - tre ganger om dagen. Og sovnet sjelden før midnatt.

På dagen 4 uker etter fødsel, var vi hos kiropraktor. Han trodde ikke hun hadde kolikk, og jeg mener bestemt at hun ikke hadde vondt noe sted. Hun var liksom "utilpass" - vanskelig å forklare.

Han, kiropraktoren, holdt henne i armene sine i 10 minutter. Han masserte forsiktig langs med ryggraden, bak i nakken og ved ørene. Klemte litt på magen hennes og så fikk jeg henne tilbake. Hun var rolig hele tiden mens han holdt henne, og i det øyeblikket jeg satte henne i bilstolen igjen - sovnet hun. Hun sov da i 3 timer, og i løpet av disse 3 timene flyttet jeg på henne 3 ganger. Over i vogn, tilbake i bilstol og så over i vugga.

Hun ble en helt annen unge etter dette. Sovnet greit om kvelden, og sov faste tider på dagen. Gråt nesten ikke mer.

Så for oss, var hjelpen fra kiropraktoren uvurderlig. Vi hadde 2 timer til etter den første...

Martin sover kanskje 10 min av av gangen, hender han sover en lang periode om dagen... Prata med hs i sta, og hun mente det hørtes ut som kolikk. Så vi har fått time hos kiropraktor etterpå, heldigvis.

Han bæsjer vanlig, men jeg vet han har luft i magen. Minifom hjelper LITT, men ikke nok. Trur ikke det er noe jeg spiser, for jeg har sett hva han reagerer på. Dessuten ammer jeg lite, og gir mme, men symptomene er de samme uansett hva han får i seg.

Jeg vet virkelig ikke hva annet vi kan prøve jeg, noe MÅ funke!! Det er jo ikke bare kos han vil ha når han skriker hele dagen[&:] OG kos FÅR han jo[;)]

ORIGINAL: *~Skjønningene~*

ståle Hauge på aagårdsplass i sandefjord anbefaler jeg på det sterkeste[:)]

Veldig hyggelig og flink, men det var han som vi gikk til også, hjalp ikke her.
Han sa selv han ikke kunne gjøre noe mer..

Vi har nå vært i Kongsberg vi da, orka ikke dra meg til Sandefjord i dag[8D]

Spent på å se nå... Han virker kanskje roligere, mer tilfreds liksom... Men hylinga starter jo ofte ikke SKIKKELIG før ettermiddagen og kvelden. Men det BØR virke, var ikke akkurat billig[:-]

var du hos kiropraktor eller manuell terapaut??? Jeg var hos begge og det funket. William hadde kiss kidd. VOndt i nakken og hadde smerter når han fikk mat (en av symptomene ved kiss kidd) og han klarte ikke å vri hodet til høyre, hadde yndlingsstilling.
Dro til kiropraktor, etter to behandlinger hadde han ikke vondt mer.
Forklarte på HS hva jeg hadde gjort så langt, hun ville at barnefysio skulle se på han, og barnefysio sa at selv om smertene nå var borte så hadde han fortsatt skjevheten der, så hun ville jeg skulle oppsøke manuell terapaut som er GRATIS. Vært der tre ganger. Han var 70% bedre etter første gang. 3 gangen trengtes ingenting å gjøre. Så nå er han helt fin, ikke noe skjev, ingen låsninger, kan snu til begge sider...

LYKKE TIL.

Vår er faring med kiropraktor er kjempe god!

HAn brukte akupunktur, ikke nåler, men laserlys[:)]
HAn lyste på magen, føttene og hendene. Etter det hr han aldri hatt vondt i magen. Da var han 6 uker, nå er hen 2.5 år!

Foreløpig ser det ut til at han er bedre, helt utrolig!! Han har sovet mange timer etter vi kom hjem, har liggi for seg selv i noen timer også faktisk[:)] Og alt dette UTEN å hyle og være misfornøyd[:D]

Den banan stillingen har han hatt når han har skriki skikkelig, og jeg kikka litt på det med kiss-kid, og han har ikke mange symptomer på det! Mer på kolikk da... Skal til hs fredag, og en runde til hos kiropraktoren i mårra.

Kjenner forresten en manuell terapeut, så trur jeg skal ta en tur til han også for å få han til å se på han... Prøver alt, en blir helt desperat selv om det ikke er såå ille sammenlignet med mange andre...

Back
Topp