Kino

Hønemor.Til.Tre

Gift med forumet
JuniJubel2021
Gresskarfrøene2023
Hei :)
Hvor gammel var barnet deres da dere tok h*n med på kino for første gang? Og hvordan gikk det? :p
 
Ca 3,5 år for begge. Gikk bra begge gangene, men velg film med omhu. Med storesøster var det ikke så mye som passet de aller minste som gikk på kino så hun begynte å kjede seg og ville gå ut. Med lillesøster var vi å så Brillebjørn som falt veldig i smak for begge vet det er mange som drar mye tidligere på kino og det det får veldig fint, men ingen av jentene mine har hatt noe særlig interesse av å sitte i ro en hel film. Storesøster begynner å få den interessen først nå (5,5 år).
 
Eldste var 4,5 og måtte gå ut etter nesten en time. Noen mnd senere gikk det greit, men må sitte litt på fanget/gulvet for at det skal gå og ha jevn strøm av mat/popcorn/godteri.

yngste var tre år, og det gikk helt fint, han fikk en kjærlighet på pinne og satt litt på fanget da det ble skummelt. Ble så fascinert at han ikke husket at han måtte på do, så jeg måtte bære ham ut og skifte.

de er veldig ulike ellers også. Yngste er roligere og mer interessert i film. De har bare vært de to gangene (en gang for yngste).
 
Eldste var 3 år og det gikk akkurat bra. Han ble litt rastløs og satte seg på trappa ved siden av setene. Filmen ble nok litt kjedelig. Yngste er 3 nå og der venter vi til det roer seg med korona.
 
Tusen takk for svarene! Han er bare 2 år ennå, så da venter vi en stund til.. Sånn mtp. lyden, var det noe problem?
 
Min var ca. 2 år første gang, og ca. 2,5 år andre gang. Det gikk fint begge gangene, men andre gang var bedre mye pga filmen (masse musikk i forhold til den første). De har som regel lavere lyd på filmer som er for alle, og er tidligere på dagen (her ihvertfall). Hun syns i blant at noe var skummelt, men da satt hun bare litt på fanget mitt og da var det greit igjen. Jeg var forberedt på å gå ut av filmen, hvis hun var ukomfortabel eller lignende.
 
Her vurderte vi ut ifra hvor lenge han holdt fokus hjemme på en film først. Kino koster jo litt om de ombestemmer seg...
 
Back
Topp