kino og små barn

*yummymummy*

Gift med forumet
Hvor strenge er kinoene på aldersgrense?  Her går kong Fu panda 2 på kino i dag, og begge ungene elsket den første. Så har lyst å ta med med, men ser det er 7 års grense.
Kommer vi til å bli stoppet i døren om jeg bestiller billetter?

Aldersgrenser på kino

I Norge er det Medietilsynet som setter aldersgrensene på film som skal vises på kino.

Følgende aldersgrenser gjelder for filmer som skal vises på kino:

-A (tillatt for alle)
-7 år (barn ned til 4 år i følge med foresatte)
-11 år (barn ned til 8 år i følge med foresatte)
-15 år (unge ned til 12 år i følge med foresatte)
-18 år (absolutt nedre grense)

Aldersgrensene er juridisk bindende og må følges av kinoene eller andre som viser filmen. Hvis barnet er i følge med voksne, kan barn inntil tre år yngre enn aldersgrensen få bli med. Dette gjelder ikke 18-årsgrensen, som er absolutt.

Ingen filmer kan forbys for visning av Medietilsynet. Filmer som ikke er vurdert kan settes opp på kino under forutsetning av at den vises med 18-årsgrense. Kinoen og distributøren er strafferettslig ansvarlig for innholdet.

Så visst dei følger reglene ja..... eg hadde faktisk tenkt å ta med treåringen for å sjå den filmen.  Tenker berre det var kjedelig å love det for så å bli stoppa, sjølv om eg ikkje trur det skjer...

Så kjipt! Men tenker jeg tar og ringer og spør. Den eneste andre filmen som er barnefilm på kino her i dag er den der Rio, og den syns ingen av ungene så kjekk ut. Pluss at den går først 16:30.
Kong Fu panda går kl 13.

*yummymummy* skrev:
Så kjipt! Men tenker jeg tar og ringer og spør. Den eneste andre filmen som er barnefilm på kino her i dag er den der Rio, og den syns ingen av ungene så kjekk ut. Pluss at den går først 16:30.
Kong Fu panda går kl 13.

God idé, kanskje eg og gjer det, me hadde lyst å sjå den....

Back
Topp