Kinn VS skinn

x1xMsMarte.

Forumet er livet
Hva skriver du?

Jeg skriver KINN, men vet ikke om at det er det riktige, men tror det er det?[8D]

kinn [:D]

kinn er det som er mellom nesa og ørene, og skinn er det som er utenpå pølsa [8D]

ORIGINAL: Immunda

ifølge ordboka er det kinn, skinn betyr hud... er vel mange som uttale kinn skinn og tror det skal skrives slik[8D]

Det håper jeg ikke...*grøss*

ORIGINAL: Dollface™

kinn er det som er mellom nesa og ørene, og skinn er det som er utenpå pølsa [8D]

En fin huskeregel! Har lagt merke til at det er mange som sliter med dette her inne.

Er vel et vanlig problem om dagen. Oppdaget plutselig at mange av elevene mine tror det heter skinnskjegg. [8D]

ORIGINAL: Immunda

Har hørt mange si det K@ro, GRØSS ja

det er vanlig i finere kretser i oslo...

"jeg skal bare i schøleskapet og finne schøttkaker før jeg schysser deg på schinnet... og så går vi på schino etterpå.." [&:]

Om du snakker om kinn som i ansikt,er det riktig å skrive kinn.

Når du snakker om skinn som i hud,da er det skinn..

Og sola skinner...

[:D]

ORIGINAL: Sicily

Kinn. Det er også det riktige. Mange her inne skriver skj-lyd/sh/sk-lyd der de sier den også. Beskjymret/beskymret er en irriterende gjenganger. Samme er at folk sier kjede i stedet for skjede. Har aldri skjønt hvorfor. Høres jo hull i hodet ut.

Det som jeg syntes er ekstra dumt er når folk sier "jeg vet at det heter det/skrives det" men jeg skriver det på min måte allikevel.

Og nei, det er ikke valgfritt å skrive skinn om man mener kinn(som i kjaka).

Kinn. Det er også det riktige. Mange her inne skriver skj-lyd/sh/sk-lyd der de sier den også. Beskjymret/beskymret er en irriterende gjenganger. Samme er at folk sier kjede i stedet for skjede. Har aldri skjønt hvorfor. Høres jo hull i hodet ut.

det er veldig mange som sier skjede istedet for kjede også...

!

ORIGINAL: Sicilym man mener kinn(som i kjaka).

Helt enig! Og HeleneHarefrøken; det skrives synes, ikke syntes.. (Forskjellen på de to formene har jeg også laget minst to tråder om.[;)])

Iiiik, forklar meg forskjellen! [:o]

det er veldig mange som sier skjede istedet for kjede også...

Huff, ja det er sant. [&:]

ORIGINAL: Rebecca85

Kinn [:D]

ORIGINAL: ~~ladybird~~

Om du snakker om kinn som i ansikt,er det riktig å skrive kinn.

Når du snakker om skinn som i hud,da er det skinn..

Og sola skinner...

sign denne + at skinn kan være et litt flåsete uttrykk for huden.

Back
Topp