Kink i nakke/rygg:(

Lillestjerne2016

❤️
Aprillykke 2016
Har fått en kraftig kink i nakke/rygg. Var på legevakten i stad og fikk noen piller jeg kan ta. Er jo ikke så mye jeg kan ta pga graviditeten. Dette er rett og slett grusomt. Klarer ikke å bevege meg uten store smerter. Noen andre som har hatt noe liknende? Råd/tips?

Gå til kiropraktor :) Knakk opp nakken jevnlig i første svangerskap, hormoner og økt vekt av mage og pupper ga meg låsninger. Hjalp veldig! Du kan også legge varme på som lindring :) God bedring!

Huff hørtes ikke godt ut! Enig med Molli, kanskje det er mulig å få knekt opp hos kiropraktor? Får vel ikke gjort det i dag siden det er søndag, men prøve å ringe i morgen og i mellomtiden prøve å ha varmeflaske på nakken eller legge deg i badekaret? Kanskje mannen kan masere forsiktig hvis det ikke gjør vondt værre :/

Har hørt man ikke skal bruke varme, men heller kjøle ned. Varme kan øke betennelsen som ofte følger med låsninger. Lykke til!

Det beste er faktisk å være i bevegelse. Selv om det kanskje er tungt/vondt. Jo mer du er i ro jo mer stivner det. En tur i ulendt terreng er det beste. Hatt det selv mange ganger, er ikke noe godt. God bedring.

Har hørt man ikke skal bruke varme, men heller kjøle ned. Varme kan øke betennelsen som ofte følger med låsninger. Lykke til!

Her er det nok ikke noe fasitsvar. Jeg sliter veldig med kronisk betennelse i skuldra, som ofte liker å vise seg når den utsettes for kald trekk/kulde etc. Det eneste som fungerer for meg er å dekke den til med et varmt plagg. Jeg også fikk tipset om at jeg for guds skyld måtte styre unna varme, men for meg er det det eneste som fungerer :p

Så konklusjonen min er i grunn at en må prøve seg frem til hva som passer en, ingen rygg og nakkeproblemer er like... Korsryggen min og bekkenet er forferdelig vondt og stivt for tiden, og jeg opplever ofte at folk påpeker at jeg må gå mye så fikser det seg. Men der igjen fungerer ikke det for meg, og går jeg mye forverres problemet - så jeg må holde meg mye i ro og bruke badekaret for å myke opp med varmt vann... :)

Jeg fikk beskjed om at det lindrer der og da med kulde, men det gjør at musklene reagerer med å knyte seg enda mer og på sikt gjør det verre.

Og jo en mirakelkur som funker på meg; Aloe vera gel! Her er det mange å velge i, men det finnes de som er laget spesielt for betennelser - et lag med det og holde skuldra i ro etterpå funker som gull! :D

Og jo en mirakelkur som funker på meg; Aloe vera gel! Her er det mange å velge i, men det finnes de som er laget spesielt for betennelser - et lag med det og holde skuldra i ro etterpå funker som gull! :D

ImageUploadedByBV Forum1457345508.898960.jpg

Denne er gull verd mener jeg. Når jeg har verk i bekkenet eller stive skuldre smører jeg på denne kremen.
Det varierer om følelsen av kremen blir iskald eller brennende varm.
Men den hjelper endel. Om du får noen til å massere den inn i tillegg :)

Vis vedlegget 165261

Denne er gull verd mener jeg. Når jeg har verk i bekkenet eller stive skuldre smører jeg på denne kremen.
Det varierer om følelsen av kremen blir iskald eller brennende varm.
Men den hjelper endel. Om du får noen til å massere den inn i tillegg :)

Yes, akkurat denne jeg også har, og hadde ikke klart meg uten! Men anbefaler sterkt å vaske henda før du klør deg i øyet :oops:

Yes, akkurat denne jeg også har, og hadde ikke klart meg uten! Men anbefaler sterkt å vaske henda før du klør deg i øyet :oops:

Uff :o ja det vil jeg tro ikke er noe godt :(

Back
Topp