KiNiZ Grete Roede prosjekt

KiNiZ

Gift med forumet
På mandag 11.Januar starter prosjekte. Planen er å PRØVE å bli kvitt hele 10kg i løpet av kurs perioden, noe som kan være litt vanskelig men jeg skal prøve.
Etter 5mg tap skal jeg unne meg selv hudpleie og etter 10kg skal jeg bestille tur til syden!!![:D][:D][:D]
Jeg vill oppdatere denne tråden daglig med oppskrifter på gode og lette middager og skrive litt om hva man spiser i løpet av en dag på et slikt kurs.

Spennende[:)]

Kunne også tenkt meg å begynne på kurs, men får heller følge med i tråden din her og få tips om oppskrifter og sånn! Lykke til, det blir nok sydentur på deg snart!

Uke 2`s middags meny:

Mandag: ovnsbakt laksefile
oppskrift:
4porsjoner
600g laksefile
10g smør/margarin
2sitroner
1brunt persille
100g lettrømme

skjær fileten i 8like store stykker, strø litt salt over stykkene på begge sider og legg dem i en smurt ildfastform. del en sitron i skiver som legges mellom stykkene. ha 1ts lettrømme på hvert stykke. riv skallet av den andre sitronen og dryss over fisken. klipp persillen grovt og dryss over. stettes i ovnen ca 175grader i ca15min. Serveres med poteter og en frisk salat.

Tirsdag: Sitronstekt kyllingfile
4porsjoner
500g(ca4stk)kylling file uten skin eller 1stor grilletkylling uten skinn.
1stiron
1fedd hvitløt
en kvist frisk salvie til pynt
v
vask sitronen godt og finriv skallet. hold av litt til pynt. bland sitronskallet med presset hvitløk. skjær kyllingfileene i fingertykke strimler. vend kyllingstrimlene i blandingen. stek dem i ca3min i en teflonpanne. server med salat,sitronsaus og kokt pasta

sitronsaus:
4dl kyllingkraft eller hønsebuljon
litt finrevet sitronskall
3ss sitronsaft
1ss maisenna
1 eggeplomme
3ss lettmelk
salt

Onsdag: Gryte fra Indonesia
oppskrift:
4porsjoner:
500g magert svinekjøtt
1løk
1/2rød paprika
1 ss margarin til bruning
1 pose sjysaus
1boks ananas i biter
1ss soyasaus

skjær kjøttet i terninger, løk i ringer og paprika i strimler, og brun alt sammen. La det surre ved svak varme mens sausen lages. Lag sjysausen etter anvisning på pakken. Tilsett kjøttet,løk,papirka og ananas uten lake. la dette småkoke i noen minutter. smak til med soyasaus og litt av ananaslaken. serveres med pasta og en salat med spirer.

Torsdag: Kjøttsaus pizzaiola(spagethi lingnende greier)
4porsjoner

600g karbonadedeig
1løk
2båter hvitløk
2gulrøtter
1boks hakkedetomater
3ss tomatpure
1ts salt
1/2ts pepper
1ss finhakket basilikun
ca 2dl vann

brun karbonadedeigen.
finhakk hvitløk,løk og gulrot og tilsett dette i karbonadedeigen sammen med hermetiske tomater, tomatpure,salt,pepper og vann.
la sausen småkoke i 10min til den begynner å tykkne. dryss over finhakket basilikum
Serveres med pasta og salat.

Fredag: Middagspølse med rotmos
4porsjoner

600g pølse 3%fett
1ss olke

rotmos:
400g kålrot
3gulrøtter
2poteter
1dl kesam 8%
1/2ts salt
1/2ts pepper

del pølsene i to på langs og stek dem varme i en panne med olje
rens og skjær grønnsaker og poteter i grove biter og kok dem møre-
mos de kokte grønnsakene sammen med kesam og smak rotmosen til med salt og pepper
serveres med frisk salat ved siden av.

Lørdag: Skinke pizza
bunn:
25g gjær
1 1/2 dl lunka vaann
1ts salt
120g fin sammalt hvete
120g hvetemel

fyll:
200g skinke
3 tomater
3paprika
200g lettere hvitost
2løk
2ss tomatpure
vann
pizzakrydder

lag bunnen som all annen pizza bunn
lag en saus av tomatpure og vann fordel gjevnt over bunnen
skjær opp resten av ingridiensene og fordel gjevn over.

stekes 225g i ca 15-20min

Søndag: Hjemmelaga kjøttboller
4porsjoner

600g svinekjøttdeig
1ts salt
1ts pepper
1ss strøkvaring
4ss finhakket persille
1/2ss olje

tomatsaus: 1boks hermetiske tomater
1ss tomatpure
1båt hvitløk
1 1/2dl buljong
1ss finhakket persille

potetmos:
600g poteter
ca 2dl ex.lett melk
1ts flytende margarin
1/2ts salt
1/4ts pepper
1/4ts revet muskatnøtt

skrell potetene,del dem i mindre biter og kok dem møre
bland sammen svinekjøttdeig og strøkavring i en bolle tilsett salt,pepper og persille og form deigen til små boller
finhakk hvitløk og ha alle ingridiensene til tomatsausen i en kjele. rør om, og la sausen småkoke under lokk mens du steker kjøttbollene
brun kjøttbollene rask i en varm panne med olje, og la dem trekke ferdgi i tomatsausen
mos potetene og rør inn varm melk og margarin. smak til med salt,pepper og muskatnøtt

serveres med en frisk salat

Alle disse oppskriftene er grete roede

Alle disse middagene er no testet ut(for første gang) og de var alle veldig gode[:D]

Uke 3`s middag meny

Mandag: Lakse burgere
2porsjoner

250g laksefile
1ts salt
1/2ts pepper
1ts potetmel
1/2dl exlett melk
2ts finhakket gressløk
1ts margarin
4gulrøetter

potetsalat:
300g kokte poteter
2ss finhakket persille
1/4purre i ringer
1/4 rød paprika

dressing:
2ss kesam 1%
1ts sennep
4ss sylteargurklake
1ts salt
1/2ts pepper

skjær laksefile i biter,tilsett salt og ha det i en food prosessor.
rør inn melk, og ha i potetmel,finhakket gressløk og pepper
form farsen til to runde burgere og stek dem i en middels varm panne med margarin
riv gulrøttene på et råkostjern
skjør potetene i båter,purre i ringer og paprika i små biter,bland alle ingrideiensene til potetsalaten i en bolle
rør sammen ingridiensene til dressing, og smak til med salt og pepper. bland dressing og poteter og la det stå pg trekke litt

server lakseburger på potetsalaten og med revne gulrøtter til.

Tirsdag: Kylling i sur søt saus

Onsdag: Wok med det man vil ha oppi

Torsdag: Fisk i folie(torsk)
4porsjoner
800g torsk
1/2purre
1gulrot
1ts salt
dill
litt sitronsaft

legg 200g fisk på et stykke aluminiumsfolie sprayet med formfett. strø litt salt over skivene, samt noen dråper sitronsaft. ha på strimlet purre og revet gulrot. pakk folien godt rundt fisken. stekes i ovnen 225g i 20-25min. anrett pakkene på tallerken og åpne dem før servering. pynt med dill. serveres med kokte poteter.

Fredag: Varm kylling salat

(kommer oppskrift)

Lørdag: Lasagne
6 porsjoner

12lasagneplater av fullkorn

kjøttsaus:
600g karbonadedeig
1løk
2gulrøtter
1ts salt
1ts pepper
2ss tomatpurre
3dl kjøttkraft
1boks hermetiske tomater,hakkede

ostesaus:
3ss hvetemelk
6dl lettmelk
1ts salt
1/2ts hvit pepper
1/4ts revet muskat
2dl revet lettere hvitost

rens og finhakk grønnsakene, stek karbonadedeigen. tilsett de grønnsakene og tomatpure. hell på kraft og hermetisk tomater og la sausen koke i 20min. smak til med salt og pepper.
ha melk og kok opp under omrøring. la sausen småkoke i ca 10min under omrøring. sausen skal vre forholdsvis tykk. ha i halvparten av osten og smak til med salt,pepper og muskat.

legg lasagneplater,kjøttsaus og ostesaus lagvis i en smurt ildfastform. dryss over med revet ost.

stek på 225g i 30-40min
serveres med salat.

Søndag: Kjøttkaker
(kommer oppskrift)

Uke 4`s middag meny

Mandag:Tortellini med krydder+kjøtt fyll
Tirsdag: Skinke og makaroni grateng
Onsdag: Laks
Torsdag: Trondheims lys lapskaus
Fredag: Taco med grillakylling
Lørdag: Indrefile
Søndag:Torsk i folie

Her kommer jeg til å legge inn hvordan det går, hvor mye jeg går ned:

17/1 -1,7kg
25/1 -0,9kg totalt gått ned 2,6kg
1/2
8/2 -1,3kg
15/2 -0,6kg totalt gått ned 4,5kg
22/2 samme vekt som sist, ingen vektnedgang
1/3 -1kg totalt 5,5kg vektenedgang dette kurset

nytt kurs
8/3
15/3
22/3
29/3

Dette har jeg spist i dag:

2skiver grovbrød,2skiver koktskinke,crispisalat,papirka,agurk
en kiwi
10 mandler
og masse vann

-spiste det samme til lunch men hadde da også ost inni og en form for dressing[:D][:D]kjempe godt
- spist en pære og en banan
- to yoplai dobble vanilje yoghurt 0,0%
- spist en toros frokost grøt(sånn små gule pakker)
- to skiver med noras naturlig lett appelsin marmelade
-kylling/ris/salat til middag

det var mye mat ja...
men er jo bra å spise litt og ofte.. (noe jeg ikke klarer..)

ser godt ut alt sammen!
mamma gikk på grete roede masse da jeg var liten og bodde hjemme.. så er oppfostra på sånne middager. mye godt!

Dag 2 13/1-2010

Frokost:

En porsjon Toro frokost grøt(bildet=2porsjoner) kjempe godt[:)]

Spiser også 3 små yoghurter om dagen(3 enheter med melk skal man ha og jeg velder å ta de i yoghurt og ikke glass med melk)

Til alle middagene har jeg enten grønsaker eller salat(alt etter ha som passer seg)

I salatene mine har jeg:
crispi salat
rød paprika
gulrot
eple
agurk
mais
ananas
purreløk(av og til)
tomat

Trening/aktiviteter:

Sykler på ergometer sykkel 40min
rokkering
går trilleturer

Thats it[:D][:D]

står litt lengre oppe i tråden, gikk ned 1,7kg men ikke tatt måla enda, tar det fredag tenker jeg for jeg tok de siste fredag[:)]

ORIGINAL: Trine82

ORIGINAL: KiNiZ

står litt lengre oppe i tråden, gikk ned 1,7kg men ikke tatt måla enda, tar det fredag tenker jeg for jeg tok de siste fredag[:)]

OK så det nå [:)][:)] flinke

takk i ligemåde[:)][:)][:)]

ORIGINAL: Cowgirl86

Hvordan går det med deg?[:)]

Heisann, joda gårr ned 4kg no så håper det fortsetter, har enda 6kg igjen hvis jeg vil nå det optimale målet mitt hehe. 3uker igjen av kurse så får vi se om jeg tar et kurs til eller om jeg fortsetter alene. Enn med deg?

Heisann, joda gårr ned 4kg no så håper det fortsetter, har enda 6kg igjen hvis jeg vil nå det optimale målet mitt hehe. 3uker igjen av kurse så får vi se om jeg tar et kurs til eller om jeg fortsetter alene. Enn med deg?

Så bra![:)]
Har tatt av 3,2 nå, så har igjen noen kg enda, men er ved godt mot![:D] Har begynt å trene litt nå også, så håper det hjelper på[:D]

Har tatt av 3,2 nå, så har igjen noen kg enda, men er ved godt mot![:D] Har begynt å trene litt nå også, så håper det hjelper på[:D]

Så bra!![:)][:)] Er så kjekt å se at vekta går nedover[:D][:D] Jeg prøver å trimme litt hver dag, enten gå en tur eller sykle på ergometersykkelen eller begge deler. Kommer litt ann på formen og humøret hehe. Ja og jeg har kjøpt meg rokkering[:D][:D]

Så bra!![:)][:)] Er så kjekt å se at vekta går nedover[:D][:D] Jeg prøver å trimme litt hver dag, enten gå en tur eller sykle på ergometersykkelen eller begge deler. Kommer litt ann på formen og humøret hehe. Ja og jeg har kjøpt meg rokkering[:D][:D]

Jeg og vil kjøpe meg det![:D] Prøvde det hos en vennine, GUD hvor vondt det var etter en stund! Har ingen tvil på at det funker![:D]

Jeg og vil kjøpe meg det![:D] Prøvde det hos en vennine, GUD hvor vondt det var etter en stund! Har ingen tvil på at det funker![:D]

flere på kurse på som har rokket lenge og er vist SUPER effektivt, flere cm rundt magen som er vekk liksom[:)][:)] så jeg prøve å rokke litt hver dag, gullet syns det er morsomt å se på at mammaen rokker hehe Jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe en[:)]

Back
Topp