Kinesisk fødselskalender! Gutt eller jente?

Ros1

Glad i forumet

Var inne å tittet litt på denne. Og utifra kalenderen venter vi en jente. som jeg har en sterk følelse på. Den stemmer med forrige svangerskap og :) 


Bruksanvisning:

  • Finn mors lunar alder i venstre kolonne, dette er mors alder ved termin
  • Finn måneden barnet ble unnfanget i topp raden.
  • I feltet hvor linjene møtes, ser du hvilket kjønn barnet får
    i følge Kinesisk fødselskalender.

Tolkning:
Et rosa felt meg “J” betyr jente, et lyseblått felt med “G” betyr gutt.

En forenklet oversikt er vises i vår terminkalkulator, der kan du også regne ut termindato og dato for befruktning.

Jan Feb Mar Apr Mai Jun Jul Aug Sep Okt Nov Des
18 J G J G G G G G G G G G
19 G J G J J G G J G G J J
20 J G J G G G G G G J G G
21 G J J J J J J J J J J J
22 J G G J G J J G J J J J
23 G G G J G G J J J G G J
24 G J J G G J G J G G J G
25 J G J G J G J G J G G G
26 G G G G G J G J J G J J
27 J J G G J G J J G J G G
28 G G G J J G J G J J G J
29 J G J J G J J G J G J J
30 G G J G J G G G G G G G
31 G G G G J J G J G J J J
32 G J J G J G G J G G J G
33 J G G J J G J G J G G J
34 G G J J G J G G J G J J
35 G J G J G J G J G G J G
36 G J G G G J G G J J J J
37 J J G J J J G J J G G G
38 G G J J G J J G J J G J
39 J J G J J J G J G G J G
40 G G G J G J G J G J J G
41 J J G J G G J J G J G J
42 G J J G G G G G J G J G
43 J G J J G G G J J J G G
44 G J J J G J G G J G J G
45 J G J G J J G J G J G J

 

jeg har sett på det flere ganger.... men får opp forskjellige farge på de jeg ser på...

f.eks her...http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Gutt-eller-jente/Kinesisk-fodselskart/ Her viser det jente både november og desember..rund der unnfangelsen min skjedde er 28år.  

Og her viser det gutt i november og jente i des....hva er rett??  For meg stemmer det med at jeg fikk gutt sist, i denne linken.. Stemme ikke her....Hvorfor er det forskjelligt...hmmmm!

 
Så rart at de er forskellige. :/ 
 


Hepe skrev:

jeg har sett på det flere ganger.... men får opp forskjellige farge på de jeg ser på...

f.eks her...http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Gutt-eller-jente/Kinesisk-fodselskart/ Her viser det jente både november og desember..rund der unnfangelsen min skjedde er 28år.  

Og her viser det gutt i november og jente i des....hva er rett??  For meg stemmer det med at jeg fikk gutt sist, i denne linken.. Stemme ikke her....Hvorfor er det forskjelligt...hmmmm!



Jeg får også opp forskjellig.. men på denne linken står det at vi skal regne ut ifra alderen når unnfangelsen skjedde og ikke alderen når vi har termin. I følge denne linken så stemte det med jente, vi fikk to jenter:) I følge denne linken blir det jente igjen, men i følge den som har blitt lagt ut i denne tråden blir det gutt..
 
då blir det ein ny gutt på meg, om kartet stemmer ;)
 Det stemte med sønnen min ;) 20 år når han vart fødd, og unnfanga i mai ;)

No vert eg 23 når han er fødd, og unnfanga i november ;)
 


Hepe skrev:

jeg har sett på det flere ganger.... men får opp forskjellige farge på de jeg ser på...

f.eks her...http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Gutt-eller-jente/Kinesisk-fodselskart/ Her viser det jente både november og desember..rund der unnfangelsen min skjedde er 28år.  

Og her viser det gutt i november og jente i des....hva er rett??  For meg stemmer det med at jeg fikk gutt sist, i denne linken.. Stemme ikke her....Hvorfor er det forskjelligt...hmmmm!


Denne linken stemte med snuppa vår.. den som ble lagt ut her stemte ikke med henne.. Og hvis jeg går etter den på BV så får vi jente nå, og går jeg etter den som er lagt ut her får jeg gutt.. så da får vi se..!!!
 
Den som er lagt ut her var den som stemte på meg sist, med gutt. den andre sa jente.
Denne gangen seier den her jente og den som tok feil sist gutt..
Eg håper litt på jente eg.
 


sorciere_ skrev:
då blir det ein ny gutt på meg, om kartet stemmer ;)
 Det stemte med sønnen min ;) 20 år når han vart fødd, og unnfanga i mai ;)

No vert eg 23 når han er fødd, og unnfanga i november ;)


Ja, det blir spennende å se :) 
Er like gammel som deg, og fikk min første når jeg også var 20 år :)
 
Jente blir det på meg om det stemmer :) Er den følelsen jeg har også.. 
 
Stemte ikke sist,så har liten tro på det der. Følelsen jeg selv fikk derimot stemte :)
 
Denne stemte ikke på meg sist, da skulle jeg i følge denne ha gutt, men fikk jente. Denne gangen skal jeg få jente i følge den, og har jentefølelse. Blir spennende å se :)
 
Fikk jente sist og det stemmer med dette kartet. Jeg trodde det skulle bli gutt.
Denne gangen står det gutt, men jeg tror det blir jente. Hehe.
 
Her blir det gutt tydeligvis ;)
Men har nok dessverre ikke helt troen på dette her.. hehe :)
 
Jente her, har stemt begge de forrige gangene, men jeg har også oppdaget at disse kalenderene kan være ulike..:-)
 
Back
Topp