Kinesisk biff med løk?

CamillaN

Glad i forumet
Biff med løk på kinarestauranten er noe av det absolutt beste jeg kan få...

Jeg har lyst til å lage dette hjemme - kan da ikke være SÅ hokus pokus!?

Retten består i mine øyne av kjøtt i soyasaus med masse masse løk og selvsagt ris til.

Noen som har "oppskrift" på hvordan jeg lager denne soyasausen?
Vil lage med kyllingfilet. Skjærer kylling i tynne skiver og steker litt før den koker i sausen med løken er det jeg ser for meg....

Hjelp!?

Jeg hadde brukt soyasaus, kyllingbuljong og maisenna hvis du vil ha det litt tykt[;)]

Jeghar laget det, men jeg bruker paprika i tillegg til løk. Bruker bare sånn wok-saus i pose. De fra Blue Dragon. Stek kjøttet, løken og paprikaen, hell over sausen, varm opp og server med ris.

Disse ferdig sausene - er de veldig sterke? Har lyst til at Jimsen også skal få :)

Steker du løken? Så for meg at den liksom blir best med "koking" sammen med saus og kjøtt?

Jeg kjøpte kinesisk peppersaus på meny, da smakte det helt likt som på resurant [:D]

ORIGINAL: Ihne

Nå blir vel tråden flytta her ser jeg[8D]

Du må steke først og så ha på sausen tenker jeg. [:)]

Jeg var litt rask på labben når jeg la inn innlegget. Sulten vettu - da går det unna [;)]

Gleder meg SÅ til å hjem på kjøkkenet i dag ;o)

Er det ikke en kinesisk kokk her på BV?[8D]
Absolutt noe jeg også vil lære å lage, namnamnam[:D]

ORIGINAL: Hege og Chris

Jeg kjøpte kinesisk peppersaus på meny, da smakte det helt likt som på resurant [:D]

Hvilket merke er den?

Kjøpte meg ferdigsaus på Kiwi i går - og det ble KNALL godt!!!

ORIGINAL: CamillaN

Disse ferdig sausene - er de veldig sterke? Har lyst til at Jimsen også skal få :)

Steker du løken? Så for meg at den liksom blir best med "koking" sammen med saus og kjøtt?

Nei, de er ikke sterke i hele tatt med mindre det er med chili o.l.

Back
Topp