Kiloene går ned...

fantasi_jente

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Novemberfnuggene 2023
Hei,
Er det flere her som har slanket mye siden de ble gravide? Jeg er 179 høy og veide 63 før jeg ble gravid. Etter par uker da jeg var kvalm slanket jeg 3 kilo. Nå har det vært ett par dager med vanligere måltider, men kiloene går fortsatt ned og har slanket 1 kilo til. Begynner å bli veldig bekymret. Skal til legen på mandag men lurer på om det er flere som sliter med det og om dere har noen råd?

Sniker fra april

Det er vanlig å gå ned litt i starten. Når kvalmen gir seg melder gjerne sulten seg, og babyen skal legge på seg uansett. Om derimot kvalmen ikke gir seg etter 3-4 måneder og matinntak fortsetter å være et problem, baby ikke vokser som den skal etc, så er det noe å si ifra om på kontroller. Men før den tid skal du ikke bekymre deg :)

Sniker fra april

Det er vanlig å gå ned litt i starten. Når kvalmen gir seg melder gjerne sulten seg, og babyen skal legge på seg uansett. Om derimot kvalmen ikke gir seg etter 3-4 måneder og matinntak fortsetter å være et problem, baby ikke vokser som den skal etc, så er det noe å si ifra om på kontroller. Men før den tid skal du ikke bekymre deg :)
Hei, takk for svaret. :)
Jeg har hørt at det er vanlig, men vet ikke hvor mange kilo er det vanlig, og har ikke så mange kilo fra før heller så begynte å tenke litt...

Hei, takk for svaret. :)
Jeg har hørt at det er vanlig, men vet ikke hvor mange kilo er det vanlig, og har ikke så mange kilo fra før heller så begynte å tenke litt...
Selv gikk jeg ned 5, har gått alle opp igjen nå i uke 22, pluss sikkert litt til. Har også en venninne som gikk ned maaasse i starten, og på slutten av graviditeten hadde hun gått opp til startvekt, så babyen la på seg mens hun gikk ned. Blir du veldig bekymret så sier du ifra til lege eller jordmor, de følger opp og svar fra dem føles gjerne mere betryggende enn fra fremmede uansett :)

Hei! Da jeg gikk med mitt første barn gikk jeg ned flere kiloer i starten, har selv ikke så mange kiloer å gå på. Gikk ned fra 55kg til 50, på slutten veide jeg 62. Normalt å gå ned i førsten på svangerskapet, man tar det som regel igjen☺️

I fjor gikk jeg ned 11kg fram til uke 22, men for meg var det bare fint :) så var ikke noe bekymringer frs hverken meg eller lege/jordmor.

Back
Topp