Kikker du på navnetoppen før du velger navn?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
Nei, ikke i det hele tatt :) Vil ikke at barna skal ha det samme navnet som mange andre, særlig når de begynner på skolen :) Vi kikket i slektsbøker da, liker å "kalle opp"/finne navn som har vært i familien :) Mange flotte navn der :)

Jeg også ser for å unngå at navnet er på navnetoppen :P kjedelig med et navn om det er tre-fire andre gutter i klassen som heter det samme liksom. Men har et par alternativ som ligger på navnetoppen, som jeg syns er så fine at jeg ikke kan legge de bort av den grunn :-)

vi er verken ute etter navn som er på navnetoppen eller å unngå dem så leser ikke slike lister. vi velger navn vi liker og synes er finedet er de eneste kriteriene vi har :-)

Jepp! Skal ikke ha navn som er på topp 50, men heller ikke fancy, unorske navn.

Vel vi ser på den for å unngå den og navn hvor vi risikerer flere i samme klasse og aldersgruppe.. Jeg heter Silje og samboer heter Kjetil, og vi er begge født på 70 tallet og har hatt opptil 3 barn i samme klasse med samme navn :eek: Går bevisst tilbake i slekta for å finne sjeldne navn som vi liker. Datteren vår på fire år har et navn som går seks generasjoner tilbake. Hun heter Ovédie ;) og nå leter vi på ny bakover i rekkene for å finne matchende navn til lillesøster ;)

På mobil

Back
Topp