kikhoste....

lene84

Elsker forumet
Er vel ikke så mye av det i dag? Er ikke det en av sykdommene de er vaksinert mot.
Emilie hoster hele nettene. ! Ikke mye søvn på ho mor. Ligger bare og hører på stakkars lille vennen.
Dette er 8 natten. Er helt tørr hoste. Og hun hoster hele tiden, og brekker seg. Øynene er røde og hovne. Tror det er litt betente.
Men har jo ikke feber, og en har vel som regel det???
Derfor jeg ikke har tenkt noe over det, men hosten gir seg jo aldri.
Hører hun hoster til hun brekker seg nå der nede.

Men det jeg vil fram til..   noen som vet noe om dette?

Kikhoste inngår i vaksinasjonsprogrammet - hvis du følger det? Barn som føler programmet skal ikke bli smittet.

Det er en større oppblomstring av kikhoste i Norge nå, fordi det flytter mennesker hit som ikke har vært gjennom et slikt program. Man er jo bare immun en viss periode etter vaksinasjon, sånn at man som voksen igjen er disponert for å bli smittet.
Correct me if I'm wrong, men dette var det jeg fikk beskjed om da jeg hadde kikhoste for et år siden.

ORIGINAL: Trin

Kikhoste inngår i vaksinasjonsprogrammet - hvis du følger det? Barn som føler programmet skal ikke bli smittet.

Det er en større oppblomstring av kikhoste i Norge nå, fordi det flytter mennesker hit som ikke har vært gjennom et slikt program. Man er jo bare immun en viss periode etter vaksinasjon, sånn at man som voksen igjen er disponert for å bli smittet.
Correct me if I'm wrong, men dette var det jeg fikk beskjed om da jeg hadde kikhoste for et år siden.

Dette er det jeg også har hørt!

Ville ha sjekket det nærmere hvis jeg var deg....

Hun mellomste min hadde kikhoste da hun var baby. Det er ikke så helt uvanlig å få det nå for tiden. Men da bør man oppsøke lege, for en baby må da overvåkes på sykehus når de har det.
Håper ikke det er det hun har. Å det er ikke helt vanlig å bare ha vanlig hoste. Jeg tror du hadde skjønt om det var kikhoste.
God bedring, og lykketil[:)]

Ville absolutt ha sjekka opp det. De er ikke fullstendig vaksinerte mot kikhoste før etter neste vaksine. Men det er liten risiko for å få kikhoste etter to vaksiner.. Men det høres jo ikke helt bra ut, så ta kontakt med lege du. Det hadde iallefall jeg villa gjort. Som de ander sier; det er en oppblomstring på kikhoste nå. I august var det masse kikhoste her jeg bor!

ORIGINAL: Smiley80

ORIGINAL: Trin

Dette er det jeg også har hørt!

Ville ha sjekket det nærmere hvis jeg var deg....

Vi hadde også hoste og legen anbefalte å kjøpe Solvipect (hostemikstur, reseptfri) som vi tar av og til hvis ho hoster veldig. Hjelper godt. [:)]

Men hadde vel kanskje hørt med legen først da..

Back
Topp