kikhoste???

Lillasyster

Glad i forumet
Noen som har vært borti det?
Kan de få det selv om de er vaksinert?
Nå har jenten min på 18 mnd vært så mye syk og er nå blitt verre[:o]
Hun hoster MASSE!og i natt hostet hun opp slim med litt blod...
hun har også feber.
Lurer på om det kan være kikhoste?
Skal til legen om noen timer.

Vi hadde en runde med kikhoste i fjor. Det hele begynnte med at jenta mi på 7 år fikk stygg hoste. Hun hostet ofte til hun kastet opp slim. Da hun fikk en hostebyge tok jeg det opp på telefonen. Så når vi dro til legen viste jeg ham klippet. Han syntes det hørtes veldig ut som kikhoste, så han tok test av henne (som var positiv), og satte henne på behandling med pencelin. Vi var dessverre for sent ute med behandling, så hun hadde ingen virkning av den. Hun hostet i ca 4 mnd. Første 2 mnd var helt grusomme. da hun kastet opp omtrent hver natt...

Både jeg og pappaen fikk det også. Men ikke like kraftig. Men vi hostet i ca 3 mnd vi også. Eneste som slapp unna var lillesøster. Hun var da 3 år. Legen mente på det at hos storesøster hadde virkningen på vaksinen akkurat gått ut. Men hos lillesøster virket vaksinen godt, og derfor slapp hun unna.

Så ut fra det vi opplevde så håper jeg jenta di fortsatt er beskyttet av vaksinen. Om du har mulighet kan det være lurt å prøve å ta opp når hun hoster, slik at du kan vise det til legen. Er ikke alltid barna hoster når de er hos legen....

Lykke til og god bedring til jenta di:)

Jeg har hatt kikhoste. Men jeg fikk det påvist så sent at jeg ikke fikk noe medisin for det. Hosta utrolig mye. Hostet til jeg spydde flere ganger. Den ene natten våknet jeg av at jeg spydde pga at jeg hosta mens jeg sov[X(] Dette var da jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg hadde kyssesyken samtidig.

Back
Topp