Kikhoste vaksine

Jozo

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Juliskattene 2018 ❤
Sommerfuglene
JuniJubel2021
✨️Julestjernene2023✨️
Har noen tatt den og har dere valgt det selv eller fått det anbefalt fra jordmor eller lege? Her har ikke jordmor nevnt det i det hele tatt 37+1.. men hun sa ikke noe om influensavaksinen heller før jeg spurte selv :hilarious: har to barn i barnehage så regner med det er stor sannsynlighet for at baby smittes om det skulle oppstå noe utbrudd her
 
Sniker. Har fått resept på den, men ikke tatt den enda. Nevnte det for lege (går ikke til jordmor). Hun hadde ikke hørt om den nye anbefalingen, men da hun sjekket opp i det anbefalte hun absolutt å ta den☺️
 
Jeg tok den, men på eget initiativ. Både jordmor og lege sa det var lurt da jeg spurte, men ingen av dem som tok det opp selv.
 
Leste meg litt opp nå. Merkelig at jm ikke har nevnt dette. Bestilt time til vaksinen nå - jeg vil at babyen skal være best mulig beskyttet og kikhoste er ikke noe tull. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette @Jozo ❤️
 
Leste meg litt opp nå. Merkelig at jm ikke har nevnt dette. Bestilt time til vaksinen nå - jeg vil at babyen skal være best mulig beskyttet og kikhoste er ikke noe tull. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette @Jozo ❤️
Jeg våknet til en artikkel både på VG og lokalavisen om dette i dag tidlig så var ganske tilfeldig! Mente egentlig å bestille meg time i dag men det gikk i glemmeboka frem til nå :hilarious: skal du ta hos jm, lege eller apotek?
 
Jeg våknet til en artikkel både på VG og lokalavisen om dette i dag tidlig så var ganske tilfeldig! Mente egentlig å bestille meg time i dag men det gikk i glemmeboka frem til nå :hilarious: skal du ta hos jm, lege eller apotek?
Ble lege. Apotekene rundt her setter bare influensavaksine og ikke noe annet. Jm setter heller ikke, så da ble det legen. Setter covidvaksinen samtidig. Influensavaksinen tok jeg forrige uke på apoteket.
 
En ukes tid etter at jeg hadde tatt vaksinen, var jeg på kontoret samtidig med en som viste seg å ha fått kikhoste i ettertid:nailbiting: så var mildt sagt glad for å ha tatt den da.
 
Hei,

Siden det er så ny vaksine for gravide i Norge og jeg ikke vet om bivirkningene til kikhoste vaksine så lurer jeg på om det gikk greit med dere? Føler for å ta den på grunn av besøk etter at barnet er født. Men er veldig skeptisk til bivirkninger. Noe dere vil dere av deres erfaringer dere som har tatt den?
 
Hei,

Siden det er så ny vaksine for gravide i Norge og jeg ikke vet om bivirkningene til kikhoste vaksine så lurer jeg på om det gikk greit med dere? Føler for å ta den på grunn av besøk etter at barnet er født. Men er veldig skeptisk til bivirkninger. Noe dere vil dere av deres erfaringer dere som har tatt den?
Nytt at den anbefales for gravide, men denne har vært en den av vaksinasjonsprogrammet i Norge i maaaaaange år. Og alle babyer får den når de er 3 mnd. Så den er veldig trygg å ta. Gravide anbefales å ta den slik at babyen har dekning de første 3 levemånedene sine frem til den får egen vaksine. Fikk ingen bivirkninger. Ville vært mye mer redd for å få kikhoste enn bivirkninger.
 
Back
Topp