Kiel tur og pass

*bolledei*

Elsker forumet
Vi drar til kiel i morgen. Vi voksne har pass, men minstemann sitt har gått ut. Må vi holde oss inne på båten når den er i land eller hvordan er det?

♥9 November 2008♥
♡9 Februar 2014 ♡

Vet desverre ikke helt:( trodde du kunne reise til tyskland uten pass.

Termin 09.februar med første frøet:)

Du må ikke fremvise pass til Tyskland siden de er med i Schengen avtalen, derimot så er pass den eneste gyldige legitimasjonen til nordmenn... Anbefaler å skaffe nødpass jeg, tar aldri sjanser når det gjelder slikt jeg da. Du kan selvfølgelig reise og evt ta med det utgåtte passet og ta en sjanse :)

Jeg og venninna mi dro med kiel båten uten pass.. Vi snakket med de som jobbet på båten og de sa at vi burde ha med pass hvis vi skal av.. vi velger likevel og gå av båten uten pass. det var ikke noe de anbefalte. Vi gikk selvfølgelig av og vandret rundt der uten pass i noen timer. heldigvis gikk det bra =)

Jeg hadde ordnet med nødpass eller holdt meg ombord.
Er det kontroll når dere skal ombord igjen kan dere får problem. Norge har jo strammet inn alle grenseoverganger og er det kontroll når du skal inn i lande og du ikke har pass kan du bli stående.
Du må faktisk ha med deg pass om du så bare skal inn i Sverige nå :p pga at det kan være kontroll når du skal tilbake igjen :p
Og slik kommer det til og være frem til desember... Og grunnen :p Jo den er at Norge ga EU fredsprisen :p hurra for Norge :p

Nr.1 Jente juli 10 ❤
Nr.2 Ventes 15. Februar 14 ❤

Ta med kopi sv fødselsattest.. verste tenkelige situasjonen.. tenk om noen påstår at barnet ikke er ditt og du ikke har pass..

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Dersom det ikke er eviglenge siden passet gikk ut så hadde jeg tatt med det og en kopi av fødselsattesten.

Gikk helt fint uten pass. Tenkte vi bare skulle bli på båten. Men de på båten sa det gikk helt fint uten. Er boarding kortet vi brukte. Men skulle vi blitt der måtte vi hatt pass. Hadde med det gamle passet hans. Akkuratt gått ut. Men ingen spørsmål om pass her eller der.

♥9 November 2008♥
♡9 Februar 2014 ♡

Back
Topp