Kian hadde falsk krupp i natt

Monkaponka

Forumet er livet
Helt uten noe som helst forvarsel våknet jeg av at Kian hostet og hostet jeg sprang inn til han og han var så rar.
Tuslet inn på rommet mitt og han hostet igjen, følte på meg at her er det noe muffins.
Løp inn på rommet dro han ut av senga, han hostet hult og det pep da han pustet inn og han hostet en type bjeffelyd.
På under to minutter skjønte jeg at dette er alvorlig.
Løp ned trappen og ut døren mens jeg dro med meg yttertøy. Det kom som et lyn nedslag den informasjonen hjernen sendte meg.
Falsk krupp, kald luft.. det var det jeg tenkte. Fikk tak i legevakten og hun bekreftet at det var riktig, hun hørte han godt.
Så der satt vi på utsiden innpakket i et par tepper, pusten kom rolig tilbake igjen.
Vi ble sittende under vinduet på stua for å se på fisken Nemo etterpå. Klarte ikke legge han igjen før jeg var helt hundre prosent sikker på at det hele var over. Skikkelig ekkelt altså. Nå er han forkjølet bare.. i går ingenting, ikke snørrete en gang. Snodig!

Uff, så fælt, men godt det gikk over av seg selv. Flinke mamma som handlet fort![;)] Håper han blir fort frisk av forkjølelsen da.
..

Nå fikk jeg gåsehud.. fyflate dette er en ekkel opplevelse. Jeg leste flere plasser at det kunne gå så galt som hos dere med sykehusinnleggelse, men da er man i hvertfall i trygge hender. Det var stusselig og rart å sitte der ute, ikek vite om jeg handler rett. Er han for tett eller ikke... ??? Spurte meg selv mange ganger, men så løsnet det etter hvert.

Så han fikk ikek tilbakefall? Er veldig spendt på de neste nettene...

Merker at Herman blir tettere og tettere nå.. venter på telefon fra fastlegen, håper han skriver ut noen resepter til oss.

Så ekle opplevelser for dere begge og gutta [&:] 

Skal si instinktet ditt slo inn der,Monkaponka! [:)]

Å herregud så ekkelt å oppleve! [:o]
Men bra det gikk fint med begge to og jeg håper dere aldri opplever det igjen..

Uff, tenk å ikke få puste da... [:(]

Ja, godt det gikk bra, jeg skjønte hvertfall fort at det var alvorlig..
..

Å herlighet da jenter [:(] For en forferdelig opplevelser dere har hatt [:(]
Har hørt om denne krukken, men aldri opplevd den selv. Forstår jo nå at det ikke er noe gøy å oppleve [&:]

Er det sånn at en bare hører det er krupp?
En ser jo kanskje lett når de sliter med å puste da....

Håper dere aldri vil høre slik bjeffete hoste igjen. Aldri [:)]

Habib.

Ingen tegn på forkjølelse natten han fikk falsk krupp. Det betyr at en forkjølelse er i anmarsj eller man kan være forkjølet og også få falsk krupp. Når man ligger blir det trangere i halsen og man blir gjerne tettere. Det er årsaken til at de hoster slik og bra er det for da rekker vi å få dem ut i kulden eller forran fryseren eller under et åpent vindu.
Det er mest effektivt å sitte ute.

Skulle dette skje noen av dere vil dere skjønne det med en gang om de hoster slik Kian gjorde.

Nå er han litt snørrete og hoster litt, som en typ vanlig forkjølelse.
Under denne forkjølelsen ligger han nå med to store puter og vinduet godt åpnet. Har på han ulltøy under dynen.

Huff of huff altså [:o]

Vi har hatt sånne klosser under de øverste sengebena på begge to i hele vinter. Snørr og hoste kommer og går i ett sett [:'(] Det hjelper jo litt fordi hode ligger høyere enn bena. Og at det er kjølig i rommet har vi også praktisert ja. Ikke noe problem da det var så bitende kaldt er en periode [;)][8D][:D]

Back
Topp