Keyboard/piano

lykkepillen

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Noen her som har peilig på dette?
Jeg spilte piano i "gamledager" og savner det MYE.. Og så har jeg så lyst å lære Nina å spille også. Problemet er jo plassen.. Jeg har ikke plass til noe digert flere hundrekilos piano.. Så jeg tenkte å kjøpe meg et keyboard isteden. Men må ha et som er like stort som et piano..
Jeg har ikke peilig på dette. Noen som vet noe? Hva må jeg regne med å betale?

Keyboard kan du få ganske billlig, men vil du ha med trykkfølsomme tangenter bil det dyrere. Det finnes også eletriske piano, som er kanllfine, men dyre...

Tror du kan få vanlig keyboard fra 5-600 kr, men ville kanskje lagt litt mer i det...[;)]

ORIGINAL: Jarmila

Hvis du har råd ville jeg invistert i et elektrisk piano, de er nette, men du må nok ut med mer eller mindre 22.000. Hvis ikke ville jeg satset på KORG eller CASIO sine pianoer til rundt 4-7000 kroner med fulltallig tangenter. Lurt å få så lik tangenttrykk som på vanlig piano hvis hun skal spille på vanlig piano på evt spilletimer. Da lærer hun teknikken og dynamisk spill mye lettere for da forholder hun seg til den samme følsomheten i tangentene.

el-piano synes jeg hørest grusomme ut...[8D] Mulig jeg bare har prøvd dårlige saker...[:D] Uansett, så er de nok for store.. Må ha noe som er lett å flytte vekk. Bor veldig trangt allerede, og har ingen fast plass det kan stå. [&o]

Back
Topp