Kevin er en myk prinsessepappa!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Jeg leser stadig vekk om at det er tabu å ønske seg ei jente eller en gutt. «Det spiller ingen rolle, jeg vil bare ha et friskt barn», sier mange blivende mammaer. Og så er jo spørsmålet: Er det helt sant? Eller ønsker de seg egentlig, innerst inne, rosa kjoler eller lekebiler?

Les Ingunnbloggen her http://www.babyverden.no/blogg/Ingunnbloggen/Myk-prinsessepappa/

Er det greit å ønske deg ett kjønn fremfor ett annet?

Om det er tabu å ønske seg et spesielt kjønn, så er det vel også tabu og ønske seg et friskt barn? Det eneste man kan sitte å ønske seg er vel et barn, fordi det er det eneste man vet at man får. Ja det blir ihvertfall ikke kattunger...
Jeg kan si at jeg ønsker meg en gutt, for det hadde vært "morsomt" med en av hver. Men er det en jente, så blir jeg ikke skuffa. Da kan jeg jo bruke klær og utstyr etter jenta mi.
Men jeg håper jeg får en frisk liten gutt, ikke kattunger.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nei, synes ikke det er noe tabu. Men jeg reagerer ofte på at folk sier: "kjønnet er likegyldig, bare det er friskt". Hva om det ikke er friskt da? Misforstå meg rett, alle ønsker seg et friskt barn, men liker ikke utsagnet over. Reagerer spesielt sterkt når noen sier det om barnet i min mage!

Sent from my iPhone using BV Forum

Mamma ønsket seg jente begge ganger og fikk det også, selv om noen synes det var litt rart at hun ikke håpet på gutt da hun gikk gravid med meg. Jeg vil ha begge deler så for meg spiller det ingen rolle hva som kommer :) men jeg har ingen fra før :)

Back
Topp