Ketose/Lavkarbo??

*Frk.Mamma

Gift med forumet
noen som har oppskrift på brød og knekkebrød til det som er lett?

og noen oppskrifter tips til middag, lunsj, frokost??

osteknekkebrød kan du lage.
Det er enkelt, og KNALLGODT!!

Kjøp Tine sin taffelost med tomat, og skiv den opp.

Legg skivene i microen (på et bakepapir) og la de stå på full guffe til de er smelta og blitt sprø igjen.
disse er kjempegode med pålegg på, som snacks og de kan lett erstatte tortillaen når du har taco.
Disse har og 0kh.

Jeg brukte skive opp en hel ost når jeg gikk på ketolyse og lage en hel haug av de.
De holder seg fint en tett boks ei stund.

Har og oppskrift på eit lavkarbobrød, det har litt for mye karbs i seg til ketolyse kuren, men funker fint om du kun skal gå på lavkarbo.
skal finne oppskriften senere

Nå har jeg kun fulgt ketolyse da.

Og en typisk middag der kunne være
Taco, med hj.laget tacokrydder (det fra butikk er fy fy), hj.laget salsa (er endel KH i den), ostekjeks som jeg beskrev i forrige innlegg, isbergsalat og masse revet ost og rømme til.

Stekt biff med litt wok gr.saker og soppstuing.

Blomkålgrateng.

Speilegg og bacon

Kokte egg fyllt med feks fisk, kjøtt, kylling, majones, kaviar etc.

ORIGINAL: syddihodet

osteknekkebrød kan du lage.
Det er enkelt, og KNALLGODT!!

Kjøp Tine sin taffelost med tomat, og skiv den opp.

Legg skivene i microen (på et bakepapir) og la de stå på full guffe til de er smelta og blitt sprø igjen.
disse er kjempegode med pålegg på, som snacks og de kan lett erstatte tortillaen når du har taco.
Disse har og 0kh.

Jeg brukte skive opp en hel ost når jeg gikk på ketolyse og lage en hel haug av de.
De holder seg fint en tett boks ei stund.

Har og oppskrift på eit lavkarbobrød, det har litt for mye karbs i seg til ketolyse kuren, men funker fint om du kun skal gå på lavkarbo.
skal finne oppskriften senere

Oki takk. hakke bestemt meg om det blir lavkarbo eller ketose jeg bare skal prøve og spise det man kan og se om noe skjer hvis ikek må jeg nok gå mer drastisk til [8D]

følger med...vente til jeg slutter og AMME[:)]

Hehe.

lykke til!
Ketolyse, og lavkarbo generelt er hvertfall fantastisk, synes jeg.
Gleder meg til jeg kan gå over på det igjen når jeg er ferdig med amminga!

Og baconsvor det er lovlig på ketolyse, så da har man en snacks om man vil kose seg.

Vær obs på at endel søtstoff kan hemme vektnedgangen selv om produktene ikke inneholder KH.
Og cavalier sjokoladene fra helsekosten, og sjokoladene fra sukkerfritt som feks selges hos spar og meny kan man og spise på lavkarbo, om nøden er der.

http://kamillak.com/2011/01/lavkarbobr%C3%B8d/

jeg har bakt dette, syns det var ganske godt. Men samboer likte det IKKE, altfor mye frø for hans mage og gane [:D]

LavkarboMeny
Mandag:
Omelett: M/ Advokado 8 egg, skinke, litt ost, 2 advokado
Tirsdag:
Kylling og soltørkede tomater i fløte: 2 kyllingfileter, ridderheims soltørkede tomater 50g i olje (rosa ettiket) , 1 matfløte 1 hjertesaltat, ruccola
Onsdag:
Laks 1 pakke, 1 rømme, asparges 2 tomater smeltet smør
Torsdag:
Kyllingwok: 2 kylling fileter, sukkererter, paprika, løk, olje (bacon etter ønske og div. andre grønnsaker!
Fredag:
Tacofylte Paprika: 400 g kjøttdeig, 1 pakke tacokrydder, ost, rømme, paprika store 2? 1 løk, tacosaus, stekes i ovnen 200 grader ca. 25-30 min
Lørdag:
Ovnstekte scami M/tomater: scami, smør, hvitløk, krydder (seafood & Fish), 2 tomater, salt pepper, revet ost, oregano, Pakk inn reker, hakket hvitløk, smør og krydder i aluminiumsfolie.
Stek det i ovnen på 200 grader i 20-30 min (Mine reker var frossene).
Strø salt, pepper, ost og oregano over tomatene, og sett de inn mot slutten av steketiden for rekene (i en ildfast form).
Jeg stekte mine tomater i 10 min, men de kunne godt ha stått inne 5 min ekstra synes jeg. Stek så lenge du ønsker :-)
Søndag:
Pizza M/ Pølse: Ostekjeks, tomatpure, ost, løk, kjøttpølse

Blir dere ikke syke av dette?

Jeg ble skikkelig syk etter 1mnd med ketolyse/lavkarbo. Forferdelig var det[:-]

Jeg var kvalm, kroppen merke veldig at jeg gikk til lavkarbo, er VIKTIG å altid spise litt karbo og ikke slutte helt

Back
Topp