ketoner

x1x*Ammeliten*

Gift med forumet
Jm sa jeg hadde masse av dette.Er også 22 uker på vei og har gått opp under en kg[X(]Er det farlig tror dere?

Hmmm.har egentlig ikke peil.

Eneste er at jeg går på ketolyse, og da har jeg ren fettforbrenning og kroppen produserer (?) da ketoner.....så lenge jeg utskiller ketoner (tester urinen), så er jeg i ketolyse og jeg har ren fettforbrenning...

vet jo ikke hva dette har å si for deg som er gravid....rart hun ikke sa noe mer...[8|]

Må legge til at jeg spiser veeeeldig lite karbohydrater

men jeg spiser jo helt normalt[8|]Bare veldig lite.Men er jo brød osv i kosten min

ORIGINAL: GuttasMamma!

men jeg spiser jo helt normalt[8|]Bare veldig lite.Men er jo brød osv i kosten min

rart at hun ikke sa noe mer til deg....skjønner godt at du lurer.

Spiser du for lite kommer kroppen i ketose uansett..

[:-]Kommer bare opp diabetes når jeg googler[:-][:-][:-][:o]

ORIGINAL: skibomsen

Ketoner på urinstix? Det betyr bare at du mest sannsynlig drikker alt for lite!

nei,for urinen min er ikke så konsentrert.Tenker diabetes jeg...At ho ikke forklarte meg [X(]

jeg er overvektig så kroppen har NOK å tære på.jeg skjønner ikke[:o]

ORIGINAL: Maelle

Spiser du for lite kommer kroppen i ketose uansett..

Nei, det stemmer jo ikke. Om man spiser for lite, så begynner kroppen å lagre. Ketose er jo det motsatte. Det skjer om du spiser lite/ingen karbohydrater.

jeg er overvektig så kroppen har NOK å tære på.jeg skjønner ikke[:o]

Hvis du har NOK å tære på, og nå spiser fornuftig, så bruker baby av dine reserver. Jeg er overbevist om at jm hadde sagt noe, om hun var bekymret. Det er ikke sånn at man MÅ legge på seg, når man er gravid, spesielt ikke om man har noe å ta av fra før. [:)]

ok,lukter ikke neglelakkfjerner så da er vel alt ok.Babyen har det ihvertfall bra.Det er det viktigste.

Så lenge en er gravid skal en ikke ha ketoner....

Det er som skrevet over avfall fra fettforbrenning. Når krobben får for lite karbohydrater å jobbe med, forbrenner den fett direkte. Kan brukes som slanking, men skal ikke være tilstede når en er gravid.

Jeg var vanvittig kvalm og kastet opp ca alt jeg spiste de første 20 ukene. Gikk ned 8 kg... Slapp sykehuse og iv ernæring så lenge jeg ungikk ketoner i urinen....

Tror jeg ville kotaktet jm eller lege for å få en avklaring på dette....

ORIGINAL: Gussi

Så lenge en er gravid skal en ikke ha ketoner....

Det er som skrevet over avfall fra fettforbrenning. Når krobben får for lite karbohydrater å jobbe med, forbrenner den fett direkte. Kan brukes som slanking, men skal ikke være tilstede når en er gravid.

Jeg var vanvittig kvalm og kastet opp ca alt jeg spiste de første 20 ukene. Gikk ned 8 kg... Slapp sykehuse og iv ernæring så lenge jeg ungikk ketoner i urinen....

Tror jeg ville kotaktet jm eller lege for å få en avklaring på dette....

[:-]

har forresten +2 på ketoner og 1 i ødem

Back
Topp