Ketoner

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
L

lindaen

Guest
Jeg har nettopp stiksa urinen min og fant et rimelig urovekkende resultat.. 3+ på blod, 3+ på protein, 2+ på glukose og 3+ på ketoner.. Måtte jo da finne ut hva Ketoner var og det hørtes ikke spesielt bra ut..

Jeg fjerna det jeg hadde lagt inn.. Det gjaldt bare for de som hadde diabetes fra før, men jeg vil gjerne ha litt mere info om noen har.. Var vanskelig å finne noe om dette!

Har tatt tre stykker nå.. En rundt 24, en 03.30 og en nå [8|] Hehe, ja har sånn hjemme.. Er omsorgsarbeider og har jobbet så sykehjem, så igår da jeg så antydninger til blod i urinen så stakk jeg innom jobb å fikk med meg noen hjem.. Orka ikke ringe føden bare for å få sjekka urinen.. Men nå når jeg har fått lest litt mer så gjelder det jeg skrev først KUN for de som har diabetes fra før av.. For meg virker det som det betyr at jeg får i meg for lite næring og kroppen tærer på seg selv.. Leste også at det kunne være et tegn på svangerskapsforgiftning å det vet jeg jo at jeg har begynnende tegn på..

Hei Lindaen. Tror det du bør opplyse jordmor om først og fremst er at proteiner i urinen din har steget fra 1+ igår til 3+ idag! Dette er tegn på at sv.forgiftningen din muligens har forverret seg!

Aha.. Er det proteiner som sier noe om det ja.. *kremt* Hehe.. Skal til legen idag 10.50.. Og jordmor i morgen.. Så jeg ville se ann litt før jeg bestemte meg om jeg skulle ta urinen med til legen.. (Han er en tosk) Men nå har jeg bestemt meg da.. Begge deler[:D]

Lurt å ta med urinprøve ja! Riktig lykke til lindaen, mye som tyder på at du blir mamma i løpet av noen dager![:D]

Ville bare øsnke deg lykke til jeg. Vet ikke noe om dette, men det kan jo virke som om du snart får treffe babyen din!

Lykke til hos lege og jordmor!

Klem, M

Guud som jeg håper du har rett[:)] Skal klage på at jeg har vondt i hodet også.. Selv om det sikkert bare kommer av at jeg har sovet to timer i natt da.. Men nå spiller jeg på alt jeg kan, for nå er jeg lei av vondt her og vondt der + litt bekymringer å litt mere vondt her og der..

Ketoner kan være tegn på at du har urinveisinfeksjon..... Så ta den med til legen din uansett, var mye proteiner der[&:]

Lykke til hos legen Linda!!!! Håper det går bra med deg!!!

ORIGINAL: Pastella

Du får mld visst det skjer noe action..

ORIGINAL: lindaen

ORIGINAL: Pastella

Du får mld visst det skjer noe action..

Ja du må si i fra!!! Har meldeplikt til meg vet du.... hehehehehehe [;)][:D]

lykke til!!!

masse lykke til lindaen!!! håper du blir mamma snart!!

Ønsker deg lykke til... håper du blir mamma snart og kan fortelle alt om det!!!

Fant dette på en side om diabetes på nettet. Det er altså en organisk syre som kan gi en syreforgiftning i blodet så ta kontakt med jordmor/ lege snarest. Kan være tegn på sv.diabetes eller SF. Innlegget er ikke ment som å skremme, men bare et råd om å oppsøke hjelp hvis det er noe alvorlig. Ønsker dge lykke til lindaen og håper du slipper noe mere nå. God bedring[:)]

Ketonene lages i kroppens fettceller og mengden økes først i blodet.
Men når dannelsen av ketosyrer overstiger det metabolske forbruk, vil de lekke ut i urinen. Etter en tid begynner det å gå over i urinen slik at økningen også kan måles her. Med andre ord betyr dette at blod og urin følger hverandre raskt, selv om måling i blodet varsler om en ubalanse noe tidligere enn måling i urinen. Begge metoder kan brukes til å vurdere om syreforgiftning truer.

ønsker deg masse lykke til[:)]

Back
Topp