Ketoner?? **Oppdatert innlegg 8**

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Hva er dette for noe??
ble påvist i urin for 1 mnd siden men de sa ikke noe, etter legetime igår bad han meg komme med en ny prøve men fortsatt ikke noe informasjon!
Legen sp ganske rart på skjermen sin når han så jeg aldri hadde hatt det før... blir jo bekymret uten info... og google prøvde jeg på men la det fort ifra meg...
Første gang jeg er gravid så har jo ikke peiling på det meste!!!

Men noen som vet noe om ketoner???

Jeg kjenner det igjen fra da jeg gikk på ketolysekur, det er det man får da når man har spist ekstremt lite karbohydrater og begynner å forbrenne direkte av fettet. 
Hvis ikke jeg tar helt feil så kan diabetikere også få utslag på ketoner i urinen.

Jeg har hørt at man ikke skal ha ketoner i urinen når man er gravid, og at ketoner i urinen ikke er vanlig. Har du diabetes?

Kanskje du kan ta en telefon til legen på mandag og høre med han?

det er nok ingen fare, ta det helt med ro. Så lenge legen følger med på det. Jeg har hatt ketoner i urin i begge mine sv.skap. det er fordi jeg har hyperemesis. SÅ det skylles rett og slett att jeg ikke har fått i meg mat. Har da blitt lagt inn på sykehuset å fått intravenøst. Når jeg ble lagt inn sist hadde jeg 5+ på ketoner, da var jeg kraftig dehydrert. etter 3 dager med intravenøst og mat, ble det borte.

Er du mye kvalm eller spiser veldig lite kanskje?

Kvalm ja men spiser da som normalt så lurer på hva det kan være, hadde hvert kjipt å fått svangerskap diabetes da, men får ringe legen på mandag å høre om de fant noe :)

Tja fikk jo ikke svar da, men de hadde sent prøve på dyrkning for å se etter urinveis infeksjon!!! ehm... var jo ikke derfor jeg sendte prøva da!!! nei stikker til noen som har blodsukker måler og finner det ut der om det kan være tegn til svangerskap diabetes! heldigvis vet jeg hva blod sukkeret mitt vanligvis er!

Shadow skrev:
Tja fikk jo ikke svar da, men de hadde sent prøve på dyrkning for å se etter urinveis infeksjon!!! ehm... var jo ikke derfor jeg sendte prøva da!!! nei stikker til noen som har blodsukker måler og finner det ut der om det kan være tegn til svangerskap diabetes! heldigvis vet jeg hva blod sukkeret mitt vanligvis er!

Så dårlig av legen. Dumt du ikke fikk svar.

Liten oppdatering! 
Tok blodsukkeret hos min bestemor, både fastende og ca 2 timer etter mat...
for de som kan det så var blodsukkeret på
Fastende 3,3
2 T etter mat 4,1
etter disse to målingene sto det på hennes fine accucheck HYPO?
Syns det var litt komisk jeg da.
Men for de som ikke skjønte noe nå så er altså blodsukkeret mitt lavere enn normalt! så må da begynne å spise mye mer langtidsvirkende karbohydrater og passe på at det ikke blir så lavt igjen.

Back
Topp