Ketoner i urinen

Charl0tte

Gift med forumet
Noen med erfaringer?

Var hos legen min i forrige uke, og måtte levere en urinprøve. Var visst et utslag, så de troooodde kanskje det var uvi, men de måtte sende den til dyrkning, og der slo den også litt ut visstnok.. De ba meg levere en ny urinprøve imorgen tidlig, men jeg har susa på etter jobb så glemte helt å kjøpe et sånt glass.
Mamma jobber på sykehuset så hun ringte dit og fikk ei kollega til å finne frem til meg istad, også spurte hun om vi skulle ta en prøve når jeg henta de, bare for å sjekke, og der slo den ut på ketoner i urinen (+1), så uvi var det ikke, mente hun.
Googla litt, men blir jo ikke klok av det akkurat. Noen som har vært borti det?

Hei.
Jeg har kun hørt om ketoner i urinen i forb. med diabetes....

Ketoner er visst et biprodukt som blir laget når kroppen forbrenner fett. Hvis ikke kroppen din klarer å få energi gjennom sukker, svarer den med å forbrenne fett. Det er helt normalt med ketoner i urinen. Hvis du trener, eller går lenge uten å spise, kommer det. 
Det er ingenting skadelig så lenge den er så lav... 

Jeg hadde ketoner i urinen når jeg ble lagt inn på sykehuset pga dehydrering! Så i mitt tilfelle betydde det at kroppen forbrant mer enn jeg klarte å få i meg..

Idag var ketonene på +2, og blodsukkeret på 9.
Jeg aner ikke hva det vil si, men måtte tilbake og ta nye prøver imorgen tidlig.

Back
Topp