Mammatilenprins18
Andre møte med forumet
Fikk beskjed igår av lab damene på legekontoret at jeg hadde ketoner i urin. Dette var etter legetimen.. Hva vil det si at jeg hadde det? Er det noe å beskymre seg over?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor mange ketoner hadde du? Jeg hadde 3+ og ble innlagt på sykehuset for noen mnd siden. Det skyldes for lite væske/matinntak. Er du kvalm eller får du i deg for lite mat og drikke? Prøv å drikke ofte, men litt av gangen. Følg med på urinen din, blir den veldig mørk/skummete så ta kontakt med legen for sjekk. De har prosedyrer de følger, så du er nok ikke dehydrert nå, men kan være lurt å være ekstra oppmerksom på å få i seg nok væske ila dagen.Fikk beskjed igår av lab damene på legekontoret at jeg hadde ketoner i urin. Dette var etter legetimen.. Hva vil det si at jeg hadde det? Er det noe å beskymre seg over?
Hvor mange ketoner hadde du? Jeg hadde 3+ og ble innlagt på sykehuset for noen mnd siden. Det skyldes for lite væske/matinntak. Er du kvalm eller får du i deg for lite mat og drikke? Prøv å drikke ofte, men litt av gangen. Følg med på urinen din, blir den veldig mørk/skummete så ta kontakt med legen for sjekk. De har prosedyrer de følger, så du er nok ikke dehydrert nå, men kan være lurt å være ekstra oppmerksom på å få i seg nok væske ila dagen.
Ved høyt blodsukker vil man finne ketoner i urinen. Mulig svangerskapsdiabetes? Sa de noe om det?
Ved høyt blodsukker vil man finne ketoner i urinen. Mulig svangerskapsdiabetes? Sa de noe om det?
Det er feil, ketoner er noe man får om man feks går op lavkarbo, eller om man er underernært/fått i seg for lite mat som andre sier her. Jeg hadde ketoner i urinen da jeg var innlagt for å gjennomgå en dødfødsel, hadde jo da spist særdeles lite dagene etter jeg fikk beskjeden om at babyen var død.