Ketoner i urin.

MamaJean

Forelsket i forumet
Var hos fastlegen i dag fordi jeg mistenkte jeg kanskje kunne ha sopp eller infeksjon eller noe i skjeden pga litt unormal farge på utfloden.
Leverte urinprøve og de fant ut at jeg har ketoner i urinen. Legen sa bare vi måtte se an dette på sikt og fikk derfor ny time om en uke.

Er det noen som vet hva ketoner i urinen kommer av? Hva gjør jeg med det? Ble litt urolig....

Hvis du kaster opp mye og får i deg lite kan man få ketoner i urinen. De som går på lavkarbo og er i ketose får også utslag på ketoner.

Som hun sier oppe. Jeg har ketoner i urinen pga dehydrert og lite ernæring i kroppen og det kommer at jeg kaster opp mye og får ikke mat i meg.
Men ketoner et glukose, diabetikere har det leste jeg, så greit å følge med.

Kan være et resultat av lite mat/karbohydrater ja. Jeg brukte ketostix hjemme for å følge med på det da jeg gikk på lavkarbo (ketolyse). Det er samme type tester som diabetikere bruker. Får håpe det ikke er et tegn på svangerskapsdiabetes da.

Ja er som de over her nevner, er pga man gjerne ikke får i seg nok mat feks :) jeg var å levere ny prøve i dag pga det. Å det hadde gått ned litt.. Men matlysten min er ikke tilbake enda, selv om kvalmen er ganske borte nå.

Kan være et resultat av lite mat/karbohydrater ja. Jeg brukte ketostix hjemme for å følge med på det da jeg gikk på lavkarbo (ketolyse). Det er samme type tester som diabetikere bruker. Får håpe det ikke er et tegn på svangerskapsdiabetes da.
Jeg har faktisk allerede fått påvist svangeskapsdiabetes. Så det kan være grunnen til ketoner i urinen? Vet du noe om det kan være farlig for meg eller babyen?

Jeg har faktisk allerede fått påvist svangeskapsdiabetes. Så det kan være grunnen til ketoner i urinen? Vet du noe om det kan være farlig for meg eller babyen?

Må innrømme at jeg ikke har så mye vett på det, fikk du ingen info eller råd sammen med denne informasjonen? Får prøve å google litt da.

Må innrømme at jeg ikke har så mye vett på det, fikk du ingen info eller råd sammen med denne informasjonen? Får prøve å google litt da.
Jeg fikk absolutt ingen informasjon annet enn at legen ba meg komme tilbake på torsdag... Det var forøvrig heller ikke min fastlege jeg var hos, men en turnuslege da min lege har ferie.

Back
Topp