Ketoner i urin/blod

Streetglowww

Glad i forumet
Noen som har vært borti dette? Hvilke symptomer kan det gi?

Jeg sliter veldig med matlyst og har gått ned en del i svangerskapet. Etter de nye reglene har jeg også svangerskaps diabetes, noen som jeg har gjort at jeg må kutte ennå mere av det lille jeg spiser.

Snakket med en tidligere kollega som hadde noe av det samme og hadde fått påvist høy verdi av ketoner.

Så lurer på det er vanlig at fastlegen f eks sjekker for dette?

Ellers jeg og veldig åpen får god råd om hvordan får i seg nok næring :-)

Når du har ketoner i urin så betyr vel det at du ikke får i deg nok næring? Evt spiser lite karbohydrater typ lavkarbo diett? Kanskje de har testet det fordi du går ned i vekt. Ville fått veiledning fra lege ang hva du skal spise og ikke!

Sniker fra januar.
De (lege og jm) sjekker for ketoner på de urinprøvene du leverer hver kontroll [emoji106]

Jeg fikk påvist ketoner ett par ganger, og jm ble kjempebekymret for om jeg slanket meg (noe jeg ikke gjorde). Hadde bare ikke spist nok karbohydrater pga liten matlyst.

Merket ikke noen symptomer på det, utover at jeg kanskje var litt mer svimmel enn ellers [emoji1] Hadde alltid en snickers i vesken, i tilfelle jeg ble svimmel.

Spis mer og drikk masse vann. Evt hiv i deg potetgull slik at du får i deg karbohydrater og salt.

Næringsrike smoothier, kan det friste?

Hiv på banan, eplejuice, frysebær, vaniljekesam og avokado eller olje. Da kan du fort få i deg mye kcal. Jeg kan godt sende deg litt av min matlyst om det hjelper? =) hihi

haha, nå lurte jeg fælt på hvor skjult forum var og innså at jeg var på feil terminforum. Haha! Jaja, innlegget får stå og så sniker jeg meg inn i juni igjen. haha

Har fått påvist svangerskaps diabetes da, så sukker stivelse og andre raske karbohydrater kan jeg ikke ha. Spise jeg en brødskive grov el poteter så blir det feil med en gang.

Har fått påvist svangerskaps diabetes da, så sukker stivelse og andre raske karbohydrater kan jeg ikke ha. Spise jeg en brødskive grov el poteter så blir det feil med en gang.
huff, det er jo ekstremt kjedelig.

Da ville jeg sjekket opp fitfocus.Hun lager mye med erstatning. F.eks sukrin istedet for sukker. går det fint? Ville og tatt kontakt med en kostholdsekspert og fått tips og råd slik at du får vekk de ketonene.. Lykke til =)

Kanskje be legen om henvisning til ernæringsfysiolog?[emoji4]
Har dessverre ikke noen gode tips å komme med annet enn det, men vil sende deg en klem [emoji173] hørtes ut som en kjedelig kombinasjon av ting å skulle ta hensyn til, og akkurat den biten (dårlige kombinasjoner av sykdommer/tilstander) er jeg ganske kjent med selv [emoji28]

Tror og jeg ville bedt om henvisning til ernæringsfysiolog, evt fått time hos en privat... Ketoner i urin er en av tingene vi måler hos kvinner med ekstrem svangerskapskvalme (har jobbet litt på gyn) og er som andre sier her ett mål på matinntak av karbohydrater og forbrenning..

Lykke til [emoji177]

Jeg fikk det forklart at kroppen begynner å ta av lagrene sine. Kan være mangel på væske osv. Jeg hadde 2 sist kontroll, og fikk beskjed om at det var lavt, og siden jeg hadde lagt på meg osv så kunne det være i sammenheng med at jeg har vært syk i 3-4 uker nå. Blir sjekket på hver kontroll :)
Men om du går ned i vekt osv bør du nok snakke med legen om det

Back
Topp