Jeg var hos jordmor i dag, og fikk vite at jeg har keton +3 i urinen. For en uke siden fikk jeg vite at jeg etter glukosetest fikk 8,2 og legen henviste meg til sykehuset for veiledning. Jordmor ringte sykehuset og de sa de har avvist henvisning fordi det er for mild svangerskapsdiabetes til at de skal veilede meg. Fastlegen har fått brev i går om dette, og må selv følge meg opp med sjekking av blodsukker.
Keton ser ut til å kunne komme av svangerskapsdiabetes, men også om man får for lite karbohydrater. Legen sa forrige uke at jeg måtte passe på inntak av frukt, melkevarer og karbohydrater. Jeg har forsøkt å kutte karbohydrater siste uka siden det omdannes til sukker. Kanskje det blir for lite med rugbrød og knekkebrød som hovedkilde til karbohydrater. Kjenner meg usikker, og håper å få noe hjelp og tips av fastlegen til uka.
Noen som har vært borti noe lignende?
Keton ser ut til å kunne komme av svangerskapsdiabetes, men også om man får for lite karbohydrater. Legen sa forrige uke at jeg måtte passe på inntak av frukt, melkevarer og karbohydrater. Jeg har forsøkt å kutte karbohydrater siste uka siden det omdannes til sukker. Kanskje det blir for lite med rugbrød og knekkebrød som hovedkilde til karbohydrater. Kjenner meg usikker, og håper å få noe hjelp og tips av fastlegen til uka.
Noen som har vært borti noe lignende?