Ketolyse..

VestMamma

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Noen som har gått eller går på det er ? [:)]
Eg starta i dag [:D] Så i dag var det graddost og salmai og kalkunpålegg til frokost(KUN det) [;)]

Svigermor ha gått på den i 7 uker og gått ned 10 kilo.. [:D] Sambos bror har gått i 6 uker å han har gått ned 8 kilo [:D]
Så eg starta i dag, sambo starter på onsdag [:)]

Så spennende![:D] Masse lykke til både til deg og sambo! Blir artig å følge resultatene deres her...

Blir kjempespennende å følge med på deg!

Har lest en del om det, men tror ikke jeg hadde klart det med tanke på hva som skal spises, så det er vel snart det eneste jeg ikke har prøvd [8D]

LYKKE TIL STINE!

Jeg har prøvd, men klarte ikke mer enn 5 dager. Ble for store endringer i kostholdet for meg. Har stor tro på kuren.
Lykke til[:D]

Takk takk ja har tro eg også :-) nå har vi spist middg hos mamma som hadde taco, eg spiste masse kjøttdeig, ost, litt paprika og litt agurk, kjempe godt [:D]
Er kjempespent selv på om det blir noe resultat på oss [:)]

for der som ikkje vet hva det et så går det ut på å kun spise 13g katbohydrater til dagen, altså masse kjøtt, kjøttpålegg og gulost

Så spennende! Masse lykke til! Du får oppdatere oss hver uke med hvor mange kg og cm i minus du er[:)]

jeg har masse erfaringer og tips!
Gikk på det fra august til desember og gikk ned fra 71 til 59 kg! begynner igjen i morgen[:)]

skriver mer når julie har lagt seg[:)]

seriøst det letteste jeg noen gang har gjort!!

slenger med denne linken du kan se litt på. MASSE gode oppskrifter[:)]

ORIGINAL: skravla

slenger med denne linken du kan se litt på. MASSE gode oppskrifter[:)]

Deeeet var en bra link Line

Gikk på det fra august til desember og gikk ned fra 71 til 59 kg! begynner igjen i morgen[:)]

Men du, klarte du å holde vekten etter du sluttet?

Har hørt så mange som går på en stor smell der, og det er vel delvis grunnen til at jeg ikke har tatt sjansen. Frykter at kg'ene hadde rast på igjen her, men de gjør kanskje ikke det?

Hilsen frk.potet-og brød-elsker [8|]

ORIGINAL: stibli

Har hørt så mange som går på en stor smell der, og det er vel delvis grunnen til at jeg ikke har tatt sjansen. Frykter at kg'ene hadde rast på igjen her, men de gjør kanskje ikke det?

Nå kan eg si det eg vet, svoigermor fortalte at du når du er ferdig på ketolyse (13g karbo) bør du ikkje gå rett tilbake til gammletider, bu bør gå på lavkarbo (50-60g karbo) en stund for å få en overgang, eventuelt tilfør mer og mer karbo.. Hvertfall det eg har hørt..[;)]

Men JA skavla, fortell fortell fortell..[:D] !!!

Denne kuren har jeg hørt mye positivt om også, mannen til ei kollelga av meg gikk ned 30 kg i høst, og han lå på ca 20 karbohydrater daglig. :) Kunne tenke meg å prøve, men er så glad i pasta og poteter... [8D]
Ellers går jeg på Grete Rohede og har gått ned 5 kg siden januar.. :)

ORIGINAL: MinKO

Takk takk ja har tro eg også :-) nå har vi spist middg hos mamma som hadde taco, eg spiste masse kjøttdeig, ost, litt paprika og litt agurk, kjempe godt [:D]
Er kjempespent selv på om det blir noe resultat på oss [:)]

for der som ikkje vet hva det et så går det ut på å kun spise 13g katbohydrater til dagen, altså masse kjøtt, kjøttpålegg og gulost

Så spennanes å høre kordan det går framover da... Men du..e det ikke mange karb i tacokryderet? bare lure?[:)]

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110

he he her er linken[:)]

ok, detta blir langt[:-][:)]Jeg vet ikke hor mye du vet fra før så jeg skriver alt jeg kan. Har lest 2 bøker om det, så har fått med meg en del[:D]

Ketolyse er en livstilsendring, IKKE en slankekur. hivs det brukes som en slankekur, vil man mest sannsynligvis gå rett opp etterpå.

Ketolyse deles inn i 2 deler: 1 slankefasen og 2 vedlikeholdsfasen.

By the way, så får du kjøpt karbosticks på apoteket som du bruker for å sjekke om kroppen din er i ketose. Er kroppen i ketose har du spist såpass lite karbo at kroppen forbrenner det fettet som alleredet er der![:)]

Det som er veldig viktig å huske på er at hvis du skeier ut å spiser mye karbo går kroppen ut av ketose, og du slutter å gå ned i vekt.
Fra du begynner å spise "riktig" igjen bruker kroppen 2-3 dager på å komme i ketose . så de som tror de kan spise godteri hver helg, kommer raskt til å finne ut at det funker dårlig hvis de skal ned mye.

SLANKEFASEN:
karboinntak pr dag bør ligge på ca 20 gram.
Du MÅ kutte ut ALT av brød, pasta, potet,ris,frukt,melk, yougurt,knekkebrød, godteri,potetgull og en del andre ting som inneholder mye karbo
De første ukene syns jeg var vanskelig for jeg følte at jeg ikke kunne spise noen ting. etter ett par uker fant jeg ut at jeg kunne spoise veldig mye, og etter det har det gått kjempebra[:)]

Dette er feks hva jeg spiste en dag:

Frokost kl 7: 2 brødskiver (baker selv) med feks ost, skinke, morr, salami, egg, smør, majones, agurk, papprika og tomat
Frokost 2 kl 9.30. 1 brødskive i bilen på vei til jobb med ett av påleggene nevnt over
lunsj 1 kl 12: 2 brødskiver med noen av påleggene over
lunsj 2 ca kl 15: 1 brødskive med noen av påleggene over
snacks i bilen på vei hjem : baconsvor
middag kl 17.30: kjøtt, kylling, fisk med MASSE grønnsaker og saus av kremfløte
kveldsmat kl 20: 2 brødskiver
snacks på kvelden :eks baconcrisp eller lavkarbo dessert

Jeg drikker pepsi max til frokost, middag og hele kvelden. og fun light saft (ca 1 og 1/2 liter) når jeg er på jobb.
I tilegg spiser jeg 1 atkins sjokolade nesten hver dag

som du ser spiser jeg MYE!! Mye mer enn jeg gjorde før. men det er viktig å spise ofte for å holde forbrenninga i gang. det er også viktig å spise mye fett. bytt ut alle light produkter med ekte varer, eks majones, fløte, smør og rømme

Det er også veldig viktig å drikke MYE, ellers kan du få veldig vondt i hodet.

VEDLIKEHOLDSFASEN

starter når du har gått ned så mye som du ønsker, og bør egentlig vare livet ut (hørtes veldig dramatisk ut[:)])
Her skal du kutte ned på fett og øke karboinntaket
I hverdagen bør du holde deg unna ris, pasta,poter og vanlig brød.

sånn som jeg har gjort det nå etter jeg sluttet med fase 1 er, at vi har holdt oss helt unna ris, pasta og potet i ukedagene, men evnt laget noe med det på lørdager, eller hvis vi er ute å spiser. godteri og potetgull er kun lov på fredag eller lørdag.

Jeg har også begynt å spise litt frukt og drikke melk igjen[:)]

I vedlikeholdsfasen bør du egentlig bare ha ett normal sunnt kosthold[:)]

nå er det sikkert masse jeg har glemt, så fyller sikkert i mer etterhvert![:)]

Blir kjempespennende å følge med på deg!

Har lest en del om det, men tror ikke jeg hadde klart det med tanke på hva som skal spises, så det er vel snart det eneste jeg ikke har prøvd [8D]

LYKKE TIL STINE!

jeg lover, du skal faktisk nesten spise helt normalt!!!

You can do it[:)]

Skarvla: Kordan smakte brødet? Inbille mæi at det smake fælt..vet ikke koffør, men har bare fådd det for mæi

ORIGINAL: fomle 83

Skarvla: Kordan smakte brødet? Inbille mæi at det smake fælt..vet ikke koffør, men har bare fådd det for mæi

neida det er ikke så værst. og veldig enkelt og lage[:)]

her er oppskrifta :

Basis:
1 beger cottage cheese
5 store egg
ca 1/2 dl olje (Raps, oliven - hva du måtte ønske!)

Blitzes med stavmikser eller noe lignende.

Nå skulle jeg sagt melblanding, men det er jo ikke det - bare en blanding!

Så nå blander man følgende:

3 ts bakepulver
3 ts splenda (eller tilsvarende - litt mye søtt, for å legge inn den smaken vi mister ved at vi ikke har mel)
2 ts salt (igjen for smaken)
2 ts fiber husk (eller om du har det som heter psyllium husks - anyway får du fiber husk på ICA, f eks - andre også, sikkert!)
2 ts johannesbrødkjernemel (helsekost - kan sikkert også bruke Nestargel, som jeg egentlig ikke vet noe om i det hele tatt.)
60 g kruskakli
4 ss glutenmel (helsekost)
En liten håndfull ( ca 3-4 ss?) linfrø

I tillegg til det, enten -

Alt 1:
75 g valnøtter
40 g solsikkefrø

Alt 2:
70 g solsikkefrø
40 g sesamfrø

Når du har blitzet egg/ost/oljegreien, rører du bare inn resten, som du har blandet ferdig på forhånd.

La det stå 10 - 15 min. Johannesgreien og fiberhusk-greien må ha litt tid til å virke.

Deretter tar du alt oppi en brødform (ca 1,5 liter) som er foret med bakepapir. Press det ned og glatt godt over overflaten. Det kommer til å se ut som et brød!

Det viktigste er muligens stekemetoden. Det blir nemlig et brød med skorpe av dette!

Sett inn brødet på 180 g. La det stå ca 25 min.
Skru ned varmen til 150 g. La brødet stå ca 40 min.
Ta ut brødet, ta det ut av formen og bakepapiret. Legg tilbake i ovnen på rist. Skru opp igjen til 180 g, la stå i 15 - 20 min.

Avkjøl på rist.

Hahahaha! Er det meg du snakker om der?
Kan ikke leve uten[:D]

Back
Topp