ketolyse kur- æ trenger masse råd og hjelp!!

mamman til Alina

Glad i forumet
er det noen som kan være så snill å hjelpe meg med ketolyse spørsmål??

jeg syntes ikke at det var så mange spennende middags tips i den boken, er det ikke andre retter man kan spise enn de som står i boka??  jeg hadde kjøttboller med grønnsaker og 2 ss saus idag,håper man kan spise slikt!!  er det noe fasitsvar på hvor mange gram karbo man skal ha i løpet av dagen?  litt må man jo ha,kunne vært greit å vite slik at man ikke overskrider noe..

jeg blir kjempe glad om dere kan sende meg noen lette og gode frokost,middag og kvelds forslag, for nå er jeg virkelig lei av salat og egg...

ka det va den nettsia heit igjenn[8|] www.ketolyse.no kansje...der e det jo masse tips...

er forskjellig fra person til person hvor mange karbo man kan spise, noen kan 10 mens andre 50...
så du må bare teste deg frem, har du ikke stix du kan teste deg med??

kyllingfilet e jo digg...steke di med masse kyllingkrydder og en spennende salat...
huff fantasien min e ikke på topp nu på kvelden, men kommer sikkert masse gode tips på rekke å rad nå:)

så kan jeg jo anbefale di karboblokkerne fra proteinfabrikken.no phase2, så di hadde på coop mega her også...men di funker FANTASTISK på meg vertfall, kan jo hende di ikke funker så godt på alle, men kan stappe i meg karbs men likevell være i ketose takket være karboblokkerne[:)]

jeg dytter i min egen tråd.... 

som kvinne skal du ikke ha mere enn 15 karbohydrater[:)]

har ikke brukt en eneste av di oppskriftene som er i boka jeg...
noen av di middagene jeg har hatt:

Laksewok av 200 gram Classic wok-grønnsaker og lakseterninger,med masse godt krydder på[:)] (ca 10 karbohydrater)

Kyllingfilet med 1dl bretagne kyllingsaus, 100 gram iseberg salat, litt tomat og agurk (ca 8-9 karbohydrater)

Stekt Torskefilet meg 150 gram brokoli, litt stekt løk og smelta smør, en klæsj seter rømme til (ca 7-8 karbohydrater)

Fårikål, spiser masse kjøtt og 200 gram kål (ca 11 karbohydrater)

Taco, prøver å ikke ha så mye taco pulver i kjøttdeigen, spiser alt av salat og løk til, seterrømme o.l, men istede for pitabrød/skjell/lefser til så pakker jeg allt inn i et stort iseberg-salat blad[:D] ( ca 12-13 karbohydrater)

Finner også mange oppskrifter på www.lavkarbo.no

ORIGINAL: BæreMæ

Laksewok av 200 gram Classic wok-grønnsaker og lakseterninger,med masse godt krydder på[:)] (ca 10 karbohydrater)

Kyllingfilet med 1dl bretagne kyllingsaus, 100 gram iseberg salat, litt tomat og agurk (ca 8-9 karbohydrater)

Stekt Torskefilet meg 150 gram brokoli, litt stekt løk og smelta smør, en klæsj seter rømme til (ca 7-8 karbohydrater)

Taco, prøver å ikke ha så mye taco pulver i kjøttdeigen, spiser alt av salat og løk til, seterrømme o.l, men istede for pitabrød/skjell/lefser til så pakker jeg allt inn i et stort iseberg-salat blad[:D] ( ca 12-13 karbohydrater)

e ikke lavkarbo en litt annerledes kur?? e ikke den mere tolerang overfor karbo enn ketolyse??

ORIGINAL: mamman til Alina

ORIGINAL: BæreMæ

e ikke lavkarbo en litt annerledes kur?? e ikke den mere tolerang overfor karbo enn ketolyse??

Vist du tenker på www.lavkarbo.no så er det en felles side for mange av diettene som baserer seg på lite karbohyrater[:)]
Der er et eget forum inne på den siden som er bare for ketolysekuren[:)]

kan man kose seg en dag i helgen å fortsette på ketolyse dagen etter?? jeg tok litt sjoolade i går

ORIGINAL: mamman til Alina

kan man kose seg en dag i helgen å fortsette på ketolyse dagen etter?? jeg tok litt sjoolade i går

NEI- det er IKKE bra å gå inn og ut av keton forbrenning

Lykke til

Du trenger ikke dette ut av ketose vist du spiser bare LITT sjokolade, men det varierer fra person til person hvor mye som skal til for å dette ut.. men det er ikke bra å gå inn å ut av ketose... jeg har ennå ikke opplevd å gå ut av ketose, ennå jeg har spist en å annen bit sjokolade og vært ute på sjalabais en dag men stiksene var svakere enn til vanlig...

best å prøve å holde seg[:)]

blir spennende å se om jeg ennå er på ketose når jeg tester i kveld.. ble ikke å teste i går...  men hva og hvor mye kan man spise før kroppen ikke er i ketose? å går det lang tid før man er tilbake i ketose da?? hva kan man ha som lørdagsnop når kroppen skal være i ketose??

varier fra person til person, noen trenger bare å spise 5 g karbohydrater mere enn det man skal for å dette ut, anre kan spise opp til 30-40g.
kan ta alt fra en dag til 1 uke før du er i ketose igjen, alt etter hvor mange gram karbohydrater ekstra du har spist... når alle di ekstra karbohydratene har forlatt kroppen så kan du komme i ketose igjen..
Til lørdagssnop spiser jeg sukkerfri sjokolade fra sukkerfritt og litt lettbrus, kan også spise litt nøtter, gele laget på fun light saft med krem til f.eks[:)]

testet meg,var heldigvis ennå i ketose..mn jeg er ikke nøye med å regne ut karbohydrater jeg inntar, fler som er slik?

mhm, jeg er litt sløv med å regne det ut..
men målte og veide ganske mye i begynnelsen og kan di fleste karbohyratverdiene i di mest vanlige matvarene jeg spiser så jeg vet sånn ca hvor mye jeg har fått i meg[:)]

Back
Topp