Ketolyse dietten..

Ketolyse er vel ca det samme som atkins? Jeg har gått på atkins [:)]

Hør på generell eller på Helse og velvære( sunn livsstil/ slanking) der er det folk som driver med det[:)]

Ketolyse og atkins er det samme omtrent ja[:)]
Som nevnt over er det viktig å ikke tro at ketolyse er en quick fix, det er en livsstil. Men jeg vet at mange har gode resultater og føler seg mye bedre på ketolyse. Den går på to nivåer, nr 1 er tiden når du skal ned i vekt, da er det visst veldig strengt, men etter hvert å er det bare opprettholding igjen, det er mer normalt, men man kal selvsagt fortsatt holde eg unna poteter, pasta, brød, ris, sukker osv.

Det er viktig å gå på kosttilskudd hvis du skal begynne med ketolyse[:)]

Jeg er prinsippielt i mot ketolyse (for ikke å nevne dietter generelt). Tok jo nesten knekken på mannen (og nei, han var ikke på "diett"). Holder meg til et anstendig kosthold istedenfor. I tillegg er dietter for meg en enveisbillett til vektproblemer resten av livet. Man står i stor fare for å bli jojoslanker som også er en hovedårsak til at min mor har diabetes 2 den dag i dag.

ORIGINAL: Vilnus

Jeg er prinsippielt i mot ketolyse (for ikke å nevne dietter generelt). Tok jo nesten knekken på mannen (og nei, han var ikke på "diett"). Holder meg til et anstendig kosthold istedenfor. I tillegg er dietter for meg en enveisbillett til vektproblemer resten av livet. Man står i stor fare for å bli jojoslanker som også er en hovedårsak til at min mor har diabetes 2 den dag i dag.

nå er ikke ketolyse en diett da...[8|]

jeg har prøvd og funker bra..MEN jeg tåler ikke egg, så jeg synes det er veldig vanskelig å lage feks frokost..noen som har en god ide til erstatning for egg?

Jeg har veldig tro på det å leve mere med lavkarbo. Jeg har vært ALT for glad i brød og ris....

takk for tips [:)] Har ikke prøvd å lage de brødene..for jeg har fått for meg at de smaker ekkelt..men må vel kanskje bare gjøre som du, kline til med maaaasse pålegg. Eller evnt. lunch og middagsrester...Føler jeg får vondt i hjertet når jeg spiser bacon...hehe.
Har gått på Norgeskuren før, men da spiser man minimalt med mat, men da raser jeg ned som bare søren. Men det kan jeg ikke gjøre nå pga jeg fremdeles ammer.

ORIGINAL: .Lolla.

ORIGINAL: carinasverden

ORIGINAL: Vilnus

nå er ikke ketolyse en diett da...[8|]

Ketolysekuren er en diett, ikke en livsstil. At det er en diett står selv i boken "slank med ketolysekuren". Det anbefales heller ikke å gå på kuren i mer en 6 mnd, for kroppen ikke skal være i ketose for lenge.
Men etter kuren må man ha lavkarbo som en livsstil.. Lavkarbo og ketolysekur er to forskjellige ting.

Hvis du spør på et ketolyseforum så sier de nå alltid at det er en livsstil, ikke en diett. At 1. del er for å gå ned, men at 2. del er for å opprettholde, og det er jo da lavkarbo delen, men de "hører jo sammen".
Jeg har ikke gått på det selv, gjentar bare fra ketolyseforum, skulle jo tro at de vet hva de snakker om[8|]

ORIGINAL: .Lolla.

ORIGINAL: Funcath

jeg har prøvd og funker bra..MEN jeg tåler ikke egg, så jeg synes det er veldig vanskelig å lage feks frokost..noen som har en god ide til erstatning for egg?

Da jeg ble dritt lei av egg til frokost laget jeg oppskriften på brødene som står i boka. Helt forferdelig brød, men hadde masse lag med pålegg (uten/med lite karbo) så da ble det ikke så ille.
Du kan jo også spise lunch og middagsrester [:)]

Jeg lager meg også knekkebrød, de blei faktisk gode

ORIGINAL: Hope2011

Jeg har veldig tro på det å leve mere med lavkarbo. Jeg har vært ALT for glad i brød og ris....

Helt enig. Siden kroppen faktisk trenger karbohydrater så er det dumt å kutte ut så mye som ketolysekuren gjør. Og folk med diabetes må leve med mindre karbohydrater har jeg tro på det som en livsstil for alle. Mindre karbohydater, men ikke kutte det ut helt. Jeg er altfor glad i brød jeg også, men det gjelder bare å spise det rette brødet[:)]

Back
Topp