Kestine og allergi

lattermild

Forelsket i forumet
Hjelp! Nå står jo pollensesongen for døra - jeg er heldigvis ikke allergisk mot bjørkepollen, men en eller annen form for gress, som kommer litt senere [:'(], men jeg hadde jo begynt å ta tabletter for å forebygge. Og i dag morges falt det meg inn at jeg kanskje burde lese vedlegget til tablettene for å se om det sto noe om graviditet (har liksom ikke vært så relevant før...) - der sto det selvsagt "begrenset erfaring med bruk ved graviditet, rådfør deg med lege". Og så har jeg jo ikke legetime før om tre uker, og jeg vet ikke om jeg kan la være å ta tabletter i mellomtiden uten å måtte mure meg inne i et luftett rom...

Tablettene jeg bruker heter Kestine, er det noen andre som har fått noen råd angående disse? Kan jeg ringe legekontoret, mon tro?

Jeg ville helt klart ringt legekontoret. Har brukt Kestine, men nå fikk jeg bare resept på øyedråper. Jeg er allergisk mot bjøkepollen og ønsker ikke å bruke legemidler i svangerskapet.

Tror jeg ville tatt kontakt med lege ja..

Jeg var hos legen i forrige uke. Han rådet meg til å vente 2-3 uker til før jeg begynte med tablettene. Bruker Kestine, jeg også. Så har ikke tatt noe enda, men kjenner at sesongen er igang. Blir det værre, så tror jeg at jeg skal en telefon til allergispesialisten som jeg har vært hos tidligere. Han burde jo vite dette..

Jeg fikk noe utslett da jeg var 8 uker på vei, og måtte en tur innom legen da. Trodde jeg skulle klø meg i hjel!!!
Det er kun en type allergitabletter man skal kunne bruke når man er gravid fikk jeg beskjed om og den heter Polaramin. Der står det i pakningsvedlegget at det er ikke påvist at medisinen påvirker fosteret.
Fikk da beskjed av legen at om jeg fikk allergiproblemer nå på våren var det de tablettene jeg skulle bruke, og ingen andre.

Men jeg har ikke så lyst å spise masse tabletter uansett jeg da, så jeg tok de i helga da jeg skulle være mye ute, etter at høysnuen kom for fullt, og så har jeg kutta ut igjen nå! Skal heller snufse litt.

Hm. Da får jeg vel i hvert fall slutte med dem inntil jeg eventuellt har fått klarsignal fra legen. De fir-fem jeg allerede har tatt får jeg jo ikke gjort så mye med...

Snufsinga (og nysinga) er så sin sak - men jeg får en så aldeles ubegripelig kløe i øya og i halsen at det nesten ikke er til å holde ut. Dessuten tror jeg vel ikke at et skyhøyt nivå av histaminer kan være så veldig bra for den lille heller?

Men sesongen er ikke egentlig helt i gang for meg ennå, heldigvis...

Hei :) Fikk iallefall ikke lov av legen min å bruke kestine, måtte bruke en "gammeldags" type allergimedisin (har akkurat glemt den igjen på et besøk så jeg husker ikke navnet)

jeg har også pollenallegi og vært hos legen og lurte på hva jeg kunne bruke. har fått polaramin 6 mg. i bruksanvisningen står det. gravide: ingen uheldige efekter på foster er vist.hun legen min anbefalte ikke kestine da det ikke er teste ut på gravide.

Back
Topp