Keramisk Platetopp!! Hjelp!!

Pretty Bird

Forumet er livet
Vi har akkurat kjøpt ny komfyr,med keramisk platetopp..og den har fått flekker allerede (vet ikke hva de kommer av,fett ,saus eller hva )

Men får jeg den noen gang flekkfri og skinnende blank igjen? Eller er det det som er ulempen med keramisk topp????

Hva kan jeg bruke for å få de vekk? Er Jif skurekrem skadelig å bruke?? Hva skal den skrapa brukes til som fulgte med?

(fulgte jo en bruksanvisning med,men gubben har ryddet litt akkurat nå,finner den ikke[;)]...)

ORIGINAL: Nøstemamsen

Vi har slik topp vi og ,  bruk Jif sprayflaske blå til å få fettet bort med. Den er kjempe effektiv og riktig å bruke.Har ikke trengt å bruke skrape på vår da vi bare har brukt Jif som har tatt alt. Spray på å la det ligge litt og tørk av [;)]

japp[:)][:)]

takk for tipset!!!!

Vi har det. Hvis du f.eks svir fast noe på toppen der, som er vanskelig å vaske bort. Så blaut en klut med zalo og vri det over der du har flekken. Ta så den skrapa og skrap det av. vask så vekk alt av dette greiene, og det vil se bra ut[;)] Du får kjøpt et middel der du kjøper disse platetoppene. Vi har ett som først må smøres på, så ligge en stund så det tørker, og deretter tørkes bort med f.eks tørkepapir. Da vil toppen bli skinnende fin og så får den en slags beskyttende hinne.

ORIGINAL: Ida82

Vi har det. Hvis du f.eks svir fast noe på toppen der, som er vanskelig å vaske bort. Så blaut en klut med zalo og vri det over der du har flekken. Ta så den skrapa og skrap det av. vask så vekk alt av dette greiene, og det vil se bra ut[;)] Du får kjøpt et middel der du kjøper disse platetoppene. Vi har ett som først må smøres på, så ligge en stund så det tørker, og deretter tørkes bort med f.eks tørkepapir. Da vil toppen bli skinnende fin og så får den en slags beskyttende hinne.

Lurer på om det er Mr. Muscle som har disse vidunder midlene... Husker ikke akkurat nå, men har værtfall et middel som tar bort fettet, og et som legger igjen en beskyttende hinne... Kjempebra!!!

Jeg vasker mest med bare zalo. Er det noe som sitter hardt, er skrapa kjempe fin til å få det bort [:)]. Bruker en gang i blant Mr.Muscle Keramikkrent - da blir plata god som ny igjen [:)].

ORIGINAL: Tulip

Jeg vasker mest med bare zalo. Er det noe som sitter hardt, er skrapa kjempe fin til å få det bort [:)]. Bruker en gang i blant Mr.Muscle Keramikkrent - da blir plata god som ny igjen [:)].

Signerer dette [:)]

Jif skurekrem har ingen ting å si det heller!! Har vaska toppen min med det i mange år. Pluss Mr. mucle!

Bruker jif skurekrem[;)]

Eg bruker ei såpe som dei har på ClasOlsson til keramisk topp. Den fungerer fint den. Og så er det ein sånn film som man kan smøre på som beskytter toppen.

Back
Topp