Keisersnittsår

Curious

Betatt av forumet
Jeg føler å ha blitt "kastet" ut av barsel uten å blitt fortalt hvordan jeg skal stelle et ks sår.

De sa jeg ikke trengte å dekke til såret og ikke rense.

Jeg har brukt et pustende plaster for å følge med eventuell puss/blod.

Jeg var innom legesenteret og fikk de til å rense å se på såret. Det så fint ut sa de. Dusj med såpe og skyll godt med vann etterpå. Sørg for å ha såret tørt. Vanskelig med gravid mage og litt heng over såret dette..

Hva gjør du? Jeg bestiller time til lege i morgen for å få de til å se på det igjen... Jeg renset i kveld og føler det lukter av pusset...livredd for å få betennelse ! Kanskje dette er normalt ? Skal jeg rense? Skal jeg ikke?
 
Hei, jeg ble sydd innvendig også masse Strips utenpå bare. Vet jo ikke om de har stiftet, sydd, eller stripset deg? Jeg fikk i alle fall streng beskjed om å holde det tørt og ikke bruke såpe av kirurgen. Nå 2 uker etter ser det veldig bra ut :)
 
*sniker litt fra 2020 gruppen*

Jeg hadde keisersnitt med min første. Jeg dusjet hver dag da jeg synes renselsen luktet så dårlig. Tørket forsiktig såret og hadde ellers ikke på noe annet enn teipen som var på. Luktet litt svette av og til da det blir litt klamt men ble aldri betennelse og det gikk veldig bra til slutt. Grodde fint og fort
 
Pks i mars her. Hadde på plasteret i 10 dager. Tok det av og dusjet som normalt siden. Ikke gjort noe spesielt med det, bortsett fra å tørke det forsiktig i begynnelsen. Vasket det ikke med såpe. Trengte ikke rense det. Hadde ikke noe over det etter dag 10. Passet på å ha truser som hadde strikken over såret, slik at det ikke gnagde.
Lurt av deg å sjekke med legen. Det kan jo gå betennelse i slike sår.
 
Har strips over, og bandasje for å beskytte. Dusjer med bandasjen, tar den av etter dusj og lar lufttørke.
Ikke merket noe ubehag. Når stripsen faller av skal jeg bruke sårteip over, og bandasje for å beskytte så lenge det er ømt.
Trenger sjeldent noe stell ifølge det jeg har lest/hørt. Viktig og la det lufttørke før du tar på ny bandasje.
 
Jeg hadde bandasje kun første 3-4 dager, så sa de jeg kunne dusje som jeg ville da ingen væsking fra det. Måtte vente med tunge løft i ca 6 uker, men kunne løfte eget barn.
 
Back
Topp