Keisersnittet 2 uker etter

kate10

Betatt av forumet
Det er akkurat ca 2 uker siden lillemor kom til verden. Dette er mitt andre keisersnitt, denne gangen planlagt.
De siste to dagene har jeg fått mye smerter på høyre siden, mot lysken, særlig utover dagen. I går kveld var det så vondt at tårene trillet å jeg klarte ikke å gå på høyre foten. Da jeg la meg i sengen gikk det over å da jeg våknet i dag tidlig gikk det også fint, men utover dagen begynner det å værke igjen, enda jeg har forsøkt å holde meg rolig i dag.
Smerten kommer inneifra føles rivende, brennende, helt intens som elektrisk støt. Som om man skulle sette tape på masse hår å dra forsiktig. Er vondt å sitte 90 grader og allerværst på en hard stol eller på do. Det kommer også smerter når jeg tisser.
Kjenner ingen klumper rundt såret og det er tørt og fint. Stripsene har ikke ramlet av enda. Bruker voltaren, ibux og paracet igjen etter at jeg sluttet i helgen..
Hadde det ikke slik sist, burde jeg bekymre meg? :/

Jeg har ingen erfaring med ks, men hvis du har andre smerter enn sist, syns jeg du skal kontakte lege, evt ringe føden der du ble operert? Vet ikke hva som er vanlig oppfølging. Men bedre med en sjekk for mye!

Har akkurat samme smertene innimellom, "river" godt hvis jeg skal reise meg opp, og gjør det "feil" :o

Jeg tok også KS for to uker siden og kan ikke si jeg kjenner det du beskriver lenger (hadde det sånn sviende de første dagene)... Jeg er øm, men ingen sviing :/

Jeg tok også KS for to uker siden og kan ikke si jeg kjenner det du beskriver lenger (hadde det sånn sviende de første dagene)... Jeg er øm, men ingen sviing :/

Hadde denne smertene de første dagen på sykehuset på særlig venstre side. Nå er den samme smerten på høyre side.
Hvor høyt aktivitetsnivå har du?
Noen dager etter vi kom hjem kunne jeg brette litt klær, små rydde å sånt..
De siste to dagene har jeg vært tilbake på sykehusnivå[emoji15]

Jeg har ingen erfaring med ks, men hvis du har andre smerter enn sist, syns jeg du skal kontakte lege, evt ringe føden der du ble operert? Vet ikke hva som er vanlig oppfølging. Men bedre med en sjekk for mye!

Du har kanskje rett. Tenker å prøve over helga for å evt ringe fastlegen på mandag. Er 2 timer til sykehuset jeg ble operert så håper de kan noe om sånt på legevakta..

Har akkurat samme smertene innimellom, "river" godt hvis jeg skal reise meg opp, og gjør det "feil" :o

Og det føles annerledes ut enn den stølhets-rivinga? Om du skjønner? Denne smerten er mer intens og kommer som skikkelige ilninger.. Banner høyt helt automatisk når støtene kommer, så vondt er det :(

Du har kanskje rett. Tenker å prøve over helga for å evt ringe fastlegen på mandag. Er 2 timer til sykehuset jeg ble operert så håper de kan noe om sånt på legevakta..

Skal jo være lavterskel for å ringe føden da, er jo bestandig noen som har telefonvakt. Og de vet vel en del om ks der og hva som er vanlig.Så kan de evt gi deg en pekepinn og råd om hva du skal gjøre. :)

Har en del smerter igjen jeg og , føles som etter operasjon. Sliter å sitte på do, tisse, sette meg ned eller stå opp. Og har ellers smerter nå. Prøvde å snakke med sykehuset da ennå var innlagt men lege lo av meg da jeg forklarte om do /sitte smerter. Klaga også til legen min men så lenge såret så fin ut mente hun det var vanlig og at ikke så lenge siden jeg ble operert.
Om dine smerter fortsetter burde du kontakte legen /sykehuset og håper de m hjelper deg mer enn de hjalp meg.

Hadde denne smertene de første dagen på sykehuset på særlig venstre side. Nå er den samme smerten på høyre side.
Hvor høyt aktivitetsnivå har du?
Noen dager etter vi kom hjem kunne jeg brette litt klær, små rydde å sånt..
De siste to dagene har jeg vært tilbake på sykehusnivå[emoji15]
Jeg er mer eller mindre tilbake i vanlig form igjen :) Ville ringt føden/barsel og hørt med de :)

Hvordan er såret, området rundt. Smerter innenfra kan tyde på infeksjon. Kunne tatt deg en tur til legen å få sjekket crp, for den gir utslag om det er infeksjon. Om det ikke er infeksjon så går seg nok til. Det er ganske vanlig at smertene blir verre jo flere like operasjoner man gjennomfører

Og det føles annerledes ut enn den stølhets-rivinga? Om du skjønner? Denne smerten er mer intens og kommer som skikkelige ilninger.. Banner høyt helt automatisk når støtene kommer, så vondt er det :(
Jepp, er helt annerledes. Men nå begynner det å gå over her iallefall :-) var helt jæ*** en stund

Hvordan er såret, området rundt. Smerter innenfra kan tyde på infeksjon. Kunne tatt deg en tur til legen å få sjekket crp, for den gir utslag om det er infeksjon. Om det ikke er infeksjon så går seg nok til. Det er ganske vanlig at smertene blir verre jo flere like operasjoner man gjennomfører

Er ikke like ille i dag, men kjenner det ennå. Såret ser fint ut så vidt jeg kan se. Stripsene sitter ennå på så får ikke sett selve såret, men er ikke rødt rundt. Har lurt på om det kan komme av at jeg er tilstoppet og følelsen av å ha masse luft som sitter fast å ikke kommer ut :/
Ringer legen i morgen tror jeg.. Lillemor har vært så tett siden dag 4 på sykehuset så på tide at hun får en sjekk også. Alt man skal plages med altså!

Jepp, er helt annerledes. Men nå begynner det å gå over her iallefall :-) var helt jæ*** en stund

Jeg var liksom på vei til å bli så bra, så ble det liksom verre!? Ikke vært så ille vondt hvis jeg ikke er i aktivitet.. Noe jeg burde for å få litt bedre tarmaktivitet :p

Har en del smerter igjen jeg og , føles som etter operasjon. Sliter å sitte på do, tisse, sette meg ned eller stå opp. Og har ellers smerter nå. Prøvde å snakke med sykehuset da ennå var innlagt men lege lo av meg da jeg forklarte om do /sitte smerter. Klaga også til legen min men så lenge såret så fin ut mente hun det var vanlig og at ikke så lenge siden jeg ble operert.
Om dine smerter fortsetter burde du kontakte legen /sykehuset og håper de m hjelper deg mer enn de hjalp meg.

Man kjenner det jo en stund etterpå, men er det seriøse smerter du har? :/

Var hos legen i dag. De fant en kul eller et litt hardt område på den siden jeg har vondt. Kan være at jeg har strekt meg litt å at der har bynt å blø. At det er en blødning som er innkapslet, eller noe gammelt arrvev de evt har "glemt" å ta bort. Skulle la kroppen få en sjanse til å ordne opp i saken. Og det betyr at mindre aktivitet betyr raskere heling. Ingenting som tyder på infeksjon. Skulle bare ta paracet ved behov. Vet ikke om dette er nyttig info for noen, men ;)

Back
Topp