Keisersnitt

TinaMor1

Flørter med forumet
Sommerspirene 2025
Hei! Jeg skal ha planlagt keisersnitt pga to tidligere keisersnitt. Noen som vet når man får dato?
Jeg fikk beskjed om at jeg fikk dato på OUL men hun jeg hadde visste ingenting.

Vanskelig å søke permisjon uten dato

Jeg skal ha keisersnittsamtale/forløsningssamtale med sykehuset i midten av februar, når jeg er i uke 24. Forrige svangerskap fikk jeg innkallingen til keisersnittet i HelseNorge i løpet av 2 uker etter den samtalen, så jeg antar det er noe sånt nå også. Men mulig det er ulikt fra sykehus til sykehus hvordan deres rutiner er

Hei! Jeg skal ha planlagt keisersnitt pga to tidligere keisersnitt. Noen som vet når man får dato?
Jeg fikk beskjed om at jeg fikk dato på OUL men hun jeg hadde visste ingenting.

Vanskelig å søke permisjon uten dato
Du kan ikke søke foreldrepermisjon før i uke 22, og NAV anbefaler at du søker 4-6 uker før du skal starte permisjonen din, så du har goood tid. Du kan, om du vil, legge inn en kladd, så den er ferdig kladdet. Tror du kan lagre den til senere. Om ikke, kan du ta bilde av den og ha den som mal når du skal legge det inn offisielt.

Om det er arbeidsgiver som lurer, får de pent vente. Det er ikke vanlig å ha en dato for når ungen kommer, utover termindato. Og det har du jo. Så du kan ev. ta utgangspunkt i den, og si at det kommer til å bli endringer når du får en ny dato - som jo ikke er uvanlig at skjer.

Send en melding til jordmor på Helsenorge.no og spør om det der, eller spør om en ny time slik at du kan få litt svar. Kanskje hun eller fastlegen kan henvise til egen time for å snakke om keisersnitt med sykehuset?

Back
Topp