Keisersnitt

PrøverLykkeNr3

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Etter samtale med JM, så gikk det opp for meg at jeg mest trolig vil få januar baby mtp to tidligere KS, så vil denne spira komme med planlagt KS to uker før termin, så spent på om termindato er 14.feb som menstermin sier:) hvis ikke må jeg kansje hoppe inn i januargruppa. Flere her som skal ha planlagt KS?
 
Etter samtale med JM, så gikk det opp for meg at jeg mest trolig vil få januar baby mtp to tidligere KS, så vil denne spira komme med planlagt KS to uker før termin, så spent på om termindato er 14.feb som menstermin sier:) hvis ikke må jeg kansje hoppe inn i januargruppa. Flere her som skal ha planlagt KS?
Jeg vet ikke enda. Har ett barn og ett keisersnitt bak meg og gyn har nevnt et par ganger underveis i IVF prosessen at jeg har arrvev som må følges med på dersom jeg blir gravid. Og her er jeg 11 uker på vei. Har ikke snakket med jordmor enda, men mistenker at det blir planlagt keisersnitt et par uker før her også :)
 
Samme her ☺️ forrige ble tatt ut to uker før, men vet ikke tidspunktet enda for dette svangerskapet. Håper det blir ca samme, da jeg ble veldig nervøs for at fødselen skulle starte spontant sist. Har termin 5./6. februar, så blir nok januar her også
 
Antar at jeg vil gå for pks pga tidligere komplikasjoner ved fødsel og tidligere hastekeisersnitt, og da blir det fødsel i januar, men jeg har ikke bestemt meg ennå :)
 
Samme her ☺️ forrige ble tatt ut to uker før, men vet ikke tidspunktet enda for dette svangerskapet. Håper det blir ca samme, da jeg ble veldig nervøs for at fødselen skulle starte spontant sist. Har termin 5./6. februar, så blir nok januar her også
Kan jeg spørre om sist var pks? Første til meg ble ks pga lite fremgang, preklampsia og at hun satt fast i bekkenet. Nr.2 var nesten 5kg på overtidskontroll, så der fikk jeg ikke forsøke fødsel engang :hilarious: ble pks til morgenen etter, men begge barna har kommet ca 10 dager etter termin, så spent på og skal få en to uker før termin kjenner jeg:angelic:
 
Jeg vet ikke enda. Har ett barn og ett keisersnitt bak meg og gyn har nevnt et par ganger underveis i IVF prosessen at jeg har arrvev som må følges med på dersom jeg blir gravid. Og her er jeg 11 uker på vei. Har ikke snakket med jordmor enda, men mistenker at det blir planlagt keisersnitt et par uker før her også :)
Jeg hadde masse arrvev da jeg skulla ha nr.2, og et tidligere KS bak meg. Skulle få føde vaginalt om jeg ville på tross av arrvevet:) men ble pks da han var så stor på overtidskontroll. Men under ks slet de med og få han ut pga arrvevet, måtte åpne meg på «skjuraberget» og åpne meg bredere enn normalt, samt en sykepleier måtte sitte på bryst/øvre del av mage for og få han fort nok ut:nailbiting: så hadde jeg kunne valgt hadde jeg nok gått for vaginal fødsel :p
 
Får du selv bestemme hva du vil ha mtp historikken din eller?:)
Det regner jeg med. Har i alle fall ikke hørt om noen som har blitt nektet ks når de har et fra før. Jeg får uansett store barn, alle har vært godt over 4 kg og jeg er over 40 år, så det blir jo sikkert ks uansett om man skulle forsøkt vaginal fødsel først. Da tenker jeg at det er like greit med pks, for det det flere komplikasjoner knyttet til hks.
 
Kan jeg spørre om sist var pks? Første til meg ble ks pga lite fremgang, preklampsia og at hun satt fast i bekkenet. Nr.2 var nesten 5kg på overtidskontroll, så der fikk jeg ikke forsøke fødsel engang :hilarious: ble pks til morgenen etter, men begge barna har kommet ca 10 dager etter termin, så spent på og skal få en to uker før termin kjenner jeg:angelic:

Det var pks ja :) jeg har en sjelden sykdom som gjør at det er høy risiko knyttet til vaginal fødsel, så det har aldri vært et alternativ :( hva er du mest spent på ved det?❤️ det er jo innenfor termin, så de fleste gangene går det veldig bra! Datteren min var veldig kvikk og rask da hun kom, og ca. 3 kg :)
 
Jeg kommer nok til å ha pks
Har en fødsel bak meg i 07 som rett å slett traumatiserte meg såpass at jeg fikk så fødsel angst med nr 2 at jeg fikk innvilget pks.
Kommer til å søke pks denne gangen også :Heartpink
 
Men arrvev, er det ikke anbefalt å ha vanlig fødsel da?
Jeg har matt mange operasjoner i magen og fått beskjed om at jeg har masse. Spessielt under navle området :schocked028

Men så har det aldri vært nevnt graviditet og fødsel i sammenhengen.
 
Men arrvev, er det ikke anbefalt å ha vanlig fødsel da?
Jeg har matt mange operasjoner i magen og fått beskjed om at jeg har masse. Spessielt under navle området :schocked028

Men så har det aldri vært nevnt graviditet og fødsel i sammenhengen.
Er arrvev på livmor det er snakk om :)
 
Du er sjølvsagt hjertelig velkommen til å være i Januar, termin er jo Februar uansett ka tid me føde ❤️ sist hadde eg planlagt igangsettelse og blei dermed med i november, men det var hos julekulene eg kjente meg heima ❤️
 
Skal også ha planlagt keisersnitt. Har termin 3. mars, men skal ha pks i uke 34-36 en gang, så blir januar/februarbaby på meg.
 
Jeg skal også ha PKS, termin 6 mars men skal tas rundt uke 37 som da blir i midten av februar, er spent/nervøs for akkurat det, regner med det er helt vanlig :)
 
Kan jeg spørre hvorfor det skal tas så tidlig? :)
Bare å spørre! Jeg har fått to barn i uke 25 og 23. Denne gangen har jeg fått innvendig cerclage (tac). Pga hjerteformet livmor og litt høyere anlagt cerclage enn vanlig for å komme over tidligere ks-arr på livmor, er det liten plass i livmor nå. Baby har ingen mulighet å komme seg ut uten gjennom ks, så rier vil være farlig. Derfor planlagt tidlig.
 
Back
Topp