Keisersnitt

NyPrøver2020

Elsker forumet
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Hører til i Desember gruppen, men fikk litt for tidlig så hadde KS i oktober. Noen her som har hatt KS? Hvordan var såret etter 10 dager? Ble det bedre etter hvert? Tok av bandasjen i dag, og fikk nesten sjokk. Hoven under ned mot ja…og skikkelig heng over snittet. Vanlig eller blir det bedre?

Jeg hadde keisersnitt i 2017, så husker ikke helt hvordan såret var etter 10 dager, dessverre. Men hos meg nå 4 år etter buler det fortsatt litt ut over selve arret (ser nesten litt hovent ut, uten at det er det) og over den utbulingen så er det litt sånn heng... Så min erfaring er at det blir litt sånn heng over etterpå, men kanskje noen andre har andre erfaringer med det. Har ikke hatt noen andre plager etter keisersnittet da, og arret er fint og lite synlig. :)

Hadde keisersnitt i 2019 og husker heller ikke hvordan det var akkurat 10 dager etter, men det var i alle fall noe heng de første mnd. Det ble borte etterhvert. Er nå gravid igjen og kan ikke se noe heng selv om magen begynner å bli stor. Er nok individuelt, men min erfaring er i alle fall at det ble bra igjen :-)

Hører til i Desember gruppen, men fikk litt for tidlig så hadde KS i oktober. Noen her som har hatt KS? Hvordan var såret etter 10 dager? Ble det bedre etter hvert? Tok av bandasjen i dag, og fikk nesten sjokk. Hoven under ned mot ja…og skikkelig heng over snittet. Vanlig eller blir det bedre?

Sniker litt og så innlegget dit. Mitt sår var akkurat likedan etter 10 dager, hoven pølse som henger. Det går tilbake etter noen uker;) Det er en stor operasjon så er nok vanlig at det hovnet opp på den måten der, bare husk å være obs på plutselig mer vondt og infeksjon i såret. Håper alt er bra med dere:)

Sniker litt og så innlegget dit. Mitt sår var akkurat likedan etter 10 dager, hoven pølse som henger. Det går tilbake etter noen uker;) Det er en stor operasjon så er nok vanlig at det hovnet opp på den måten der, bare husk å være obs på plutselig mer vondt og infeksjon i såret. Håper alt er bra med dere:)
Tusen takk, håper alt er fint med dere også. Koser meg veldig hjemme med lille. Er veldig nummen på magen, skjønner det er vanlig. Men mistet litt følelsen nedover mot underlivet. Mot lysken. Er det noe du merket?

Tusen takk, håper alt er fint med dere også. Koser meg veldig hjemme med lille. Er veldig nummen på magen, skjønner det er vanlig. Men mistet litt følelsen nedover mot underlivet. Mot lysken. Er det noe du merket?
Merker ingenting til det her. Det var veldig blått en stund og ømt, men det skyldtes først hostingen pga lungebetennelse og siden oppkast pga annen sykdom. Mistet likevel aldri følelsen.

Litt hovent var det, og hos meg blødde det endel fra noen deler av såret, men ga seg etter 10 dager.

Sniker. Det kan være at du har noe som heter keloid arrdannelse. Jeg ville spurt legen om det. Jeg har det, og fødselslegen sa at de får inn en plastikkirurg neste gang som skal fikse det. Jeg har også redusert følelse rundt såret, men ikke helt til lysken. Så det ville jeg definitivt spurt om. Lykke til!

Da var jeg ganske heldig tror jeg. Etter 10-14 dager var det tynn rosa stripe hos meg. Ikke hovent heller.

Da var du veldig heldig ❤️ Enda ikke følelse i lysken og kjempe hoven enda .
Hei! Hadde selv KS for 2mnd siden og har fortsatt det "henget" over arret. Jeg var også veldig hoven og hadde blodansamlinger/hematom. Legen sa at det var "lommer" med blod som kroppen ville absorbere av seg selv etter noe tid. For meg har det først den siste uka blitt helt borte. Det at du er nummen/mangler følelse er nok fordi de kutter over nerver under operasjonen. Jeg har 0 følelse rundt såret fortsatt pga. det.

9 uker siden nå og enda ikke følelse i lysken og kjempe hoven over og under. Skal inn til MR og nevrolog pga dette.
Hadde aldri valgt KS igjen etter alle disse plagene! Hadde ikke noe valg denne gang, men de som sier KS er et enkelt valg, de har ikke lest om disse plagene.

Back
Topp