Keisersnitt

LittleHunt

Gift med forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Noen som har tatt det som har lyst til å dele erfaring. Jeg har ikke hatt det men har alltid bært på en skrekk for hastesnitt uten å helt vite hvorfor det skremmer meg sånn.

Hva får man av bedøvelse og slikt? Og kjenner man noe somhelst? Skjønner jo at man ikke skal kjenne snittet men man er våken så litt rykninger o.l. kanskje?

Har ikke hatt det, men vet at man kjenner når de tar ut babyen. Hørt folk beskrive det som herjing, klemming/dytting.

Jeg har hatt to keisersnitt, 1 akutt og 1 planlagt. Ved første gikk alt veldig fort å jeg fikk ikke med meg alt son skjedde. Ved andre var det nøye planlagt, alt gikk rolig for seg å jeg fikk god informasjon. Bedøvelsen ble satt i ryggen, var uheldig å anestesilegen bommet hele 7 ganger før de tilkalte en ny som traff på første forsøk. Vondt, men greit. Jeg ble veldig kvalm å svimmel men så fort jeg gav beskjed fikk jeg kvalmestillende å kvalmen forsvant på sekundet. Viktig å gi beskjed med en gang om det skulle være noe. Jeg kjente ingen ting før rett før ungene var ute, da er det litt bevegelse å man kan kjenne litt ubehag og trykk. Ikke vondt. Etter det skutte fikk jeg ikke se barnet før to timer etter, etter det planlagte fikk jeg ha barnet med meg en god stund å fikk og se både barn og far med en gang på intensiven. Har fått spinalhodepine begge ganger men ellers vært på beina 3-4 timer etter operasjonen !
Håper når 3 blir sammenlignbart med nr 2 :) jeg har følt meg veldig trygg begge ganger å blitt godt ivaretatt!

Jeg har tatt 2 stk.et haste og et planlagt. Man får spinalbedøvelse og merker fint lite,man merker på en måte at noe forsvinner ut av magen når de tar ut babyen men ikke noe smerte,mer som å bli tatt på på magen liksom. Masse leger,sykepleiere osv passer på og alle har hver sin oppgave.
De la barnet opp til meg med en gang den kom ut og de fikk ligge der en stund før de ble med pappaen for å veies osv. Og jeg var våken hele tiden med begge mine. Deretter ligger man noen timer på overvåkning,og da kan pappa og baby enten være der eller være sammen i et annet rom. de virker veldig proffe og at det er en rutine for de.
Selv om jeg har hatt kjempeopplevelser så er jeg fortsatt redd for neste gang,men nå er jeg redd for alt da!
Tiden etter er jo litt slitsom og vondt pga operasjonen da...

Takk for at dere deler. Godt å vite at man blir ivaretatt. De bildene jeg ser for meg i hodet er nok litt annerledes for å si det mildt :nailbiting: hjelper å ha noe annet å bytte ut skrekkfilmen min med ❤ veldig redd for ubehag og vondt.

Takk for at dere deler. Godt å vite at man blir ivaretatt. De bildene jeg ser for meg i hodet er nok litt annerledes for å si det mildt :nailbiting: hjelper å ha noe annet å bytte ut skrekkfilmen min med ❤ veldig redd for ubehag og vondt.

Man får god bedøvelse og kjenner ingen smerter under keisersnittet:) Men etterpå er det naturligvis vondt siden man har vært gjennom en operasjon.

Back
Topp