Hei
Jeg har født én gang så langt, og det endte med et veldig ålreit keisersnitt.
Hadde vært inne et par døgn pga. igangsettelse før det ble keisersnitt, da hadde de prøvd ballongkateter for å få i gang. Kort fortalt funka det, men da jeg fikk epidural etter vannet gikk så roa alt seg veldig ned. Jeg fikk etterhvert feber og da ble det vel ganske fort avgjort at det ble keisersnitt.
Det var ikke veldig haste, men sånn hastekeisersnitt at vi hadde 30 minutter på oss til å komme oss ned og få ut ungen
Både lege og jordmor var veldig rolige, og alle på operasjonsstua opplevde jeg som blide, rolige og forklarende. Mannen min satt ved hodet mitt, det opplevdes trygt og godt
Spinalbedøvelsen du får er ikke vond, men gjør jo at du blir lam fra magen og ned i noen timer - det er en merkelig følelse!
Du merker at de «river» litt i magen, men hos meg gikk det veldig fort OG det var absolutt ikke vondt eller ubehagelig
Jeg fikk jenta på brystet så fort de hadde hatt henne oppå en benk litt, det gikk veldig fort.
Så ble jeg løfta over i ei seng og trilla på recovery - synes følelsen i beina kom fort tilbake. Fikk valget om å ligge alene og slappe av eller få besøk av mann og nyfødt baby - du kan jo gjette hva jeg valgte
Smertene i det første døgnet etter keisersnittet var ganske vonde, men det hjalp med sterke smertestillende - som du fikk en del av
Vi ble på sykehuset 4 døgn etter keisersnittet, og det var veldig trygt og godt. Fikk god hjelp til å reise meg og til å gå på do, og dagen etter gikk jeg litt sjøl også.
Synes hele greia var en fin opplevelse