Keisersnitt

babykul

Blir kjent med forumet
Er det flere her som skal ha planlagt keisersnitt? Jeg har to tøffe fødsler bak meg, og tror ikke jeg klarer å motivere meg for å prøve naturlig fødsel en gang til... Den første endte i hastekeisersnitt, 42 timer etter vannavgang. Den andre fødselen endte med vakuum, og da pustet han ikke da han kom ut. De måtte gjenopplive han og vi lå på nyfødtintensiven over ei uke etterpå.. Gikk heldigvis veldig fint, han er helt frisk, men det var jo veldig dramatisk.

Jeg tror faktisk ikke kroppen min er laget for å føde barn, og føler det bare er flaks at det gikk godt med barnet de to første gangene. Tror dere dette er nok til å få innvilget planlagt keisersnitt? Kjenner at jeg ikke helt klarer å slappe av før jeg vet at dette går i orden. Samtidig ønsker jeg egentlig ikke keisersnitt heller, men ungen må jo bare ut på et eller annet vis :p

Er det flere her som skal ha planlagt keisersnitt? Jeg har to tøffe fødsler bak meg, og tror ikke jeg klarer å motivere meg for å prøve naturlig fødsel en gang til... Den første endte i hastekeisersnitt, 42 timer etter vannavgang. Den andre fødselen endte med vakuum, og da pustet han ikke da han kom ut. De måtte gjenopplive han og vi lå på nyfødtintensiven over ei uke etterpå.. Gikk heldigvis veldig fint, han er helt frisk, men det var jo veldig dramatisk.

Jeg tror faktisk ikke kroppen min er laget for å føde barn, og føler det bare er flaks at det gikk godt med barnet de to første gangene. Tror dere dette er nok til å få innvilget planlagt keisersnitt? Kjenner at jeg ikke helt klarer å slappe av før jeg vet at dette går i orden. Samtidig ønsker jeg egentlig ikke keisersnitt heller, men ungen må jo bare ut på et eller annet vis :p
Har du to keisersnitt bak deg så er det god nok grunn til å få det denne gangen også.
Anbefaler å diskutere dette tema med fødeavdelingen :)

Oj, jeg skjønner at du har hatt det tøft!
Er det ikke slik at om du har hatt to keisersnitt så anbefales det keisersnitt på tredje også? Det er vanskelig for oss å si om grunnlaget er godt nok eller ikke, jeg anbefaler deg å ta dette opp tidlig med jordmor/lege, for å i alle fall få diskutert saken. Lykke til!

Huff, det hørtes ikke særlig ut! Det er nok noe å diskutere med sykehuset ja.

Jeg kan få planlagt KS om jeg vil, fikk totalruptur sist. Foreløpig heller jeg mot å vaginal fødsel på nytt siden jeg ikke fikk noen varige skader og fysioen som fulgte meg etterpå sa at de vanligvis anbefaler det over KS, men er forespeila samtaler på sykehuset etterhvert for å avklare det. Men jeg hadde en veldig fin opplevelse til tross for rifta, så har jo noe med det å gjøre og

Jeg tror du burde snakke med fastlegen din, så tar nok han/hun det derfra med sykehuset :) Her får man iallfall samtale på sykehuset om man har opplevd en dramatisk fødsel tidligere.

Venninnen min hadde også en tøff fødsel på rundt 40 timer som endte i hastekeisersnitt. Det var ikke noe problem å få innvilget planlagt keisersnitt. Så om du vil får du det helt sikkert.

Takk for svar! Gruer meg skikkelig til å ta det opp, men det kan jo hende det går bedre enn jeg tror.. :notworthy

Back
Topp