Keisersnitt

tuffeluff

Elsker forumet
Marsipanene 2019
Jeg er førstegangsfødende, alder 34, venter tvillinger.
Går det an å ønske seg keisersnitt?
Ser liksom ikke for meg at jeg skal slite med en fødsel, så kommer ikke barn 2 ned - og så må en ta keisersnitt uansett? Tror jeg vil ha keisersnitt med engang.. om en kan velge..
Fastlegen min har NULL peiling på svangerskap. Gynekologen ville ikke svare på noe som helst da ultralyd visste 2 stykker der inne, og da kunne han tydelivis ikke svare på noe som helst lengre.. :(
Har time hos jordmor om en ukes tid.. kanskje en får bedre svar der..

Det går an å ønske seg, men ikke sikkert du får det.
JM kan forhåpentligvis hjelpe deg i riktig retning:-)

Tvillinger har lettere for å slippe å krangle seg til det. Men de vil sikkert anbefale fødsel da de fleste klarer å føde normalt.

Fortell likevel hva du føler og tenker rundt dette, for det kan endre seg på mange måter. Endten så viser det seg underveis at du ikke kan føde eller at du endrer mening fordi du blir informert godt og kanskje føler deg tryggere.

Følg magefølsen din :)

Hvorfor ønsker du keisersnitt? Tror ikke det er noe automatikk i at man får keisersnitt ved tvillingfødsel, med mindre de ligger i tverrleie eller lignende.
Jeg har bare hørt fine historier om vaginal tvillingfødsler altså :) Vet det ligger ute en episode på fødeavdelingen Norge, hvor hun føder tvillinger med igangsatt fødsel? Kanskje lurt å se den? Den er veldig fin altså, og ikke noe skrekk i det heletatt :)

Jeg er litt forkjemper for å prøve vaginalfødsel da :P For jeg syns det var en fantastisk opplevelse, og jeg ønsker virkelig ikke keisersnitt neste gang heller :)

Hvorfor ønsker du keisersnitt? Tror ikke det er noe automatikk i at man får keisersnitt ved tvillingfødsel, med mindre de ligger i tverrleie eller lignende.
Jeg har bare hørt fine historier om vaginal tvillingfødsler altså :) Vet det ligger ute en episode på fødeavdelingen Norge, hvor hun føder tvillinger med igangsatt fødsel? Kanskje lurt å se den? Den er veldig fin altså, og ikke noe skrekk i det heletatt :)

Jeg er litt forkjemper for å prøve vaginalfødsel da :p For jeg syns det var en fantastisk opplevelse, og jeg ønsker virkelig ikke keisersnitt neste gang heller :)
Enig med deg her Det er virkelig fantastisk Selv om det er vondt selvfølgelig. Bedre for både for mor og barn i ettertid også. Man kommer seg fortere etter vanlig fødsel. Kan jo hende noen ting gjør at det blir bedre for deg med ks selvfølgelig. Men vil nok anbefale deg vanlig fødsel og positive tanker rundt det. Ikke les skrekkhistorier...

Enig med deg her Det er virkelig fantastisk Selv om det er vondt selvfølgelig. Bedre for både for mor og barn i ettertid også. Man kommer seg fortere etter vanlig fødsel. Kan jo hende noen ting gjør at det blir bedre for deg med ks selvfølgelig. Men vil nok anbefale deg vanlig fødsel og positive tanker rundt det. Ikke les skrekkhistorier...

Jeg er litt forkjemper for å prøve vaginalfødsel da :p For jeg syns det var en fantastisk opplevelse, og jeg ønsker virkelig ikke keisersnitt neste gang heller :)
Rart å høre fødsel og fantastisk i samme setning :) Skjønner at det er fantastisk når barnet kommer ut, men før den tid... huff...
Jeg har totalt fødselsangst, rart, mtp. at jeg ike har noen barn engang. Jeg klarer ikke tanken på å skulle føde vaginalt, kjenner jeg blir fysisk uvel bare ved tanken. Kan være som dere sier, at det blir bedre med tid ig stunder, når man får mer informsjon...
Vi får håpe det, vet jo at rekonvalenstiden etter keisersnitt ikke er helt optimal...

Rart å høre fødsel og fantastisk i samme setning :) Skjønner at det er fantastisk når barnet kommer ut, men før den tid... huff...
Jeg har totalt fødselsangst, rart, mtp. at jeg ike har noen barn engang. Jeg klarer ikke tanken på å skulle føde vaginalt, kjenner jeg blir fysisk uvel bare ved tanken. Kan være som dere sier, at det blir bedre med tid ig stunder, når man får mer informsjon...
Vi får håpe det, vet jo at rekonvalenstiden etter keisersnitt ikke er helt optimal...
Gled deg til fødsel. Fødsel er en once in a life time opplevelse. Ja, det er smertefullt, ja det kan være langvarig, men idag så har vi masse smertelindring. Som gjør en fødsel gjennomførbart. Det å jobbe med kroppen, spenningen, forventningene. Det må bare oppleves. ❤️
Prøver å overbevise deg her skjønner du er redd, og det er ukjent, skummelt.
Tenk deg nøye om iallefall, snakk med overlege på svangerskapspoliklinikk og jordmor. Så finner dere en løsning sammen ❤️

Må bare signere de som sier at en fødsel er helt fantastisk opplevelse å være med på! Jeg synes alle som kan føde vaginalt er utrolig heldige, og gleder meg masse til min egen fødsel. (første barnet kom etter 18 timers aktiv fødsel og med epidural selv om jeg egentlig hadde ønske om fødsel uten smertelindring på forhånd, så det er ikke sånn at jeg ikke har fått testa ut føding og smerter tidligere :) )

Jeg har dessverre ikke født vanlig, jeg endte med keisersnitt fordi fødselen min tok for lang tid. Men allikevel håper jeg på å få prøve meg på en vanlig fødsel igjen denne gangen. Jeg tok ikke skrekken av verken at det tok tid eller at det så klart ikke var smertefritt, jeg var mer lei meg over at de til slutt bestemte seg for keisersnitt i mitt tilfelle. Håper ikke jeg skremmer deg med snakk om at fødselen min tok lang tid, det viser seg å være en familiesvakhet:) poenget mitt er at det er flott at keisersnitt eksisterer da det i noen tilfeller er nødvendig for å redde liv, men la meg fortelle deg at det er ingen dans på roser i ettertid. Det er en stor operasjon, du går i mange uker med smerter og problemer med å bevege deg på en god måte. Man skal ikke løfte for mye etc. Det er kronglete på mange måter med nyfødte barn i tillegg til et så stort inngrep. Etter en vanlig fødsel er man som aller oftest ferdig med smertene så fort fødselen er over. Dessuten finnes god smertelindring, du behøver ikke å være i uutholdelig smerte selv om du føder vaginalt:) håper ikke du synes jeg formaner og mener for mye, jeg vil bare at man skal være klar over at selv om et keisersnitt er smertefritt og enkelt der og da, så er det mye med det i etterkant som ikke er like enkelt eller smertefritt:)

Jeg har vært borti verre ting enn en fødsel, så jeg føder glatt normalt igjen. [emoji5]

Enig at å føde er helt fantastisk! Tror aldri jeg har følt meg sterkere, modigere og tøffere, og jeg gleder meg til å få føde igjen. Selvfølgelig gjør det vondt, men det er som klisjeen sier, når barnet kommer ut glemmer du smerten. Jeg tror jeg vil oppleve å bli skuffet om jeg ikke får føde vaginalt denne gangen også.

Enig at å føde er helt fantastisk! Tror aldri jeg har følt meg sterkere, modigere og tøffere, og jeg gleder meg til å få føde igjen. Selvfølgelig gjør det vondt, men det er som klisjeen sier, når barnet kommer ut glemmer du smerten. Jeg tror jeg vil oppleve å bli skuffet om jeg ikke får føde vaginalt denne gangen også.

Signerer! For en fantastisk opplevelse! Gleder meg til mars faktisk [emoji23][emoji7]

Back
Topp