Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Flerfødene som har hatt keisersnitt tidligere og ønsker det igjen?
Det skal vel veldig mye til for å få ønske seg keisersnitt også med mindre det er en grunn til at man bør det
Jeg holdt på i mange dager, med aktiv fødsel i 16. Var helt tappet for energi, og kroppen min ville ikke mer. Hadde bare 5 cm da. Lå skeivt i bekkenet og stanget meg. Helt grusomt. Jeg har samme opplevelse med keisersnitt. Kom meg i en rasende fart. Dusjet noen timer senere, kom en dag tidligere ut fra barsel enn prosedyre. Så hadde egentlig en fin opplevelse med keisersnitt. På grunn av det som skjedde i forkant sa operasjonslegen om jeg ønsker ks ved senere graviditet var ikke det noe problem.
Ja. Hadde haste keisersnitt sist etter to døgn hvor jeg og legene prøvde å ha en vanlig fødsel. Ønsker denne gangen kontrollert keisersnitt i stedet da sjansen for at samme skjer igjen er såpass stor.
Jeg har hatt ks og ville aldri anbefalt å ønske seg det. Selv er jeg livredd ks
Huff.. er du? Hadde dårlig opplevelse? Jeg har hatt ks før så vet hva jeg går til. Hadde dårligere opplevelse i forkant av keisersnitt
Høres rart ut i historien, da jeg jeg selv søkte om Ks pga ekstrem fødselsangst. Jeg er traumatisert i barndommen og fikk innvilget ks på det grunnlaget. Opplevelsen i seg seg var helt grei, men etter å ha jobbet benhardt med meg selv og klart å gjennomføre vaginal fødsel, så vet jeg definitivt hva jeg synes er best.
Ks er ingen enkel utvei, men jeg forstår godt at noen trenger den. Jeg har hatt 3 vaginale fødsler etter mitt ks, trenger enda behandlig, men det går flott. Ingen av fødslene er like heller, noen tøffrere enn andre.
Men er utrolig glad for hjelpen og forståelsen jeg har fått av helsevesenet for å bearbeidet problemene slik at jeg kunne føde vaginalt.
Etter to ks vil man aldri få muligheten til å føde normalt.
Så utrolig leit å høre tøff du har vært. Jeg var motsatt, gledet meg utrolig til fødsel. Så alle slike fødselprogram og såg frem til å få oppleve det. Det er ikke det jeg er redd for my fødsel. Men den følelsen av å holde på så lenge til ingen nytte. Hadde jeg hatt 10 cm åpning sist hadde jeg prøvd på nytt. Men hadde kun 5 cm, med effektive rier, drypp og hele bakken. Mamma og bestemor mi hadde for lite bekken, så vet ikke om det er grunnen. Sikkert en kombinasjon av mange ting. Er ikke det omvendt? Om man har 2 keisersnitt får ikke man 3 innviglet, man må føde vaginalt?
Jeg skulle få time med operasjonslegen for å snakke, men de ringte to ganger for å si de skulle sette opp time, jeg purret, men hørte aldri mer.
De kan ikke måle bekken så lenge jeg er gravid, prøvde sist gang. Men fikk beskjed det ikke gikk. Forrige var stort barn (4,3) med igangsettelse. Det var ingen god opplevelse med igangsettelsen. Jeg var uheldig og var prøvekanin med dobbelballong som stengte av hele urinrøret og ga de sykeste menssmertene. Slik jeg ikke klarte å stå. Vet det er usannsynlig jeg får det igjen. Men hadde så fin opplevelse med keisersnitt
Forstår deg og hadde uten tvil godt for ks jeg også!! Håper du får en flott opplevelse <3
Jeg skulle få time med operasjonslegen for å snakke, men de ringte to ganger for å si de skulle sette opp time, jeg purret, men hørte aldri mer.
De kan ikke måle bekken så lenge jeg er gravid, prøvde sist gang. Men fikk beskjed det ikke gikk. Forrige var stort barn (4,3) med igangsettelse. Det var ingen god opplevelse med igangsettelsen. Jeg var uheldig og var prøvekanin med dobbelballong som stengte av hele urinrøret og ga de sykeste menssmertene. Slik jeg ikke klarte å stå. Vet det er usannsynlig jeg får det igjen. Men hadde så fin opplevelse med keisersnitt
Huff, det høres ikke ut som en god opplevelse! Det var det jeg var engstelig for mtp setefødsel, var redd jeg skulle få en fæl opplevelse som endte opp med hastesnitt (vekten til baby var uansett på grensen for om jeg fikk lov eller ei). Jeg hadde superfin opplevelse med KS, selv om jeg selvfølgelig gruet meg til det også. Det gikk faktisk over all forventning (- postop kvalmen da). Skjønner du vil ha KS denne gangen også