Keisersnitt

KH84

Elsker forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Flerfødene som har hatt keisersnitt tidligere og ønsker det igjen?

det ble hastekeisersnitt her sist, så opplevde ikke den smerten ved pressriene, og sluttfasen av fødselen. Jeg lå i full narkose, så fikk ikke med meg fødselen. Ønsker ikke keisersnitt igjen. Det tok 22 timer før jeg fikk se jenten min for første gang for hun lå på barneavdelingen, og jeg var totalt sengeliggende, og kunne ikke bevege på noe det første døgnet. Det tok veldig lang tid å komme seg etter keisersnittet, for det tok lang tid før operasjonssåret grodde. Man er litt handicapet de første 6 ukene, og det er lenge. Denne ganger har vi jo også storesøster så håper virkelig ikke på keisersnitt denne gangen :-)

Det skal vel veldig mye til for å få ønske seg keisersnitt også med mindre det er en grunn til at man bør det :-)

Flerfødene som har hatt keisersnitt tidligere og ønsker det igjen?

Hadde keisersnitt pga seteleie. Jeg kom meg overraskende raskt, hadde lite smerter og magen forsvant med en gang :) hva jeg ønsker nå har jeg ikke bestemt meg for. Men blir det seteleie igjen, blir det uansett keisersnitt for min del. Du ønsker keisersnitt igjen? :)

Jeg holdt på i mange dager, med aktiv fødsel i 16. Var helt tappet for energi, og kroppen min ville ikke mer. Hadde bare 5 cm da. Lå skeivt i bekkenet og stanget meg. Helt grusomt. Jeg har samme opplevelse med keisersnitt. Kom meg i en rasende fart. Dusjet noen timer senere, kom en dag tidligere ut fra barsel enn prosedyre. Så hadde egentlig en fin opplevelse med keisersnitt. På grunn av det som skjedde i forkant sa operasjonslegen om jeg ønsker ks ved senere graviditet var ikke det noe problem.

Jeg holdt på i mange dager, med aktiv fødsel i 16. Var helt tappet for energi, og kroppen min ville ikke mer. Hadde bare 5 cm da. Lå skeivt i bekkenet og stanget meg. Helt grusomt. Jeg har samme opplevelse med keisersnitt. Kom meg i en rasende fart. Dusjet noen timer senere, kom en dag tidligere ut fra barsel enn prosedyre. Så hadde egentlig en fin opplevelse med keisersnitt. På grunn av det som skjedde i forkant sa operasjonslegen om jeg ønsker ks ved senere graviditet var ikke det noe problem.

Skjønner veldig godt at du kanskje ikke ønsker en slik fødsel igjen:) kjenner ei som opplevde noe lignende som deg, og da lagde de en avtale med planlagt keisersnitt på termindagen, og at hun evt skulle prøve fødsel om det skjedde av seg selv, men med lav terskel for nytt keisersnitt. Fødselen startet, men endte tidlig i keisersnitt (udramatisk).

Ja. Hadde haste keisersnitt sist etter to døgn hvor jeg og legene prøvde å ha en vanlig fødsel. Ønsker denne gangen kontrollert keisersnitt i stedet da sjansen for at samme skjer igjen er såpass stor.

Jeg har hatt ks og ville aldri anbefalt å ønske seg det. Selv er jeg livredd ks :P

Ja. Hadde haste keisersnitt sist etter to døgn hvor jeg og legene prøvde å ha en vanlig fødsel. Ønsker denne gangen kontrollert keisersnitt i stedet da sjansen for at samme skjer igjen er såpass stor.

Samme her. Har ikke det behovet for å prøve igjen. Får snakke med legen ved 12 uker. :/

Jeg har hatt ks og ville aldri anbefalt å ønske seg det. Selv er jeg livredd ks :P

Huff.. er du? Hadde dårlig opplevelse? Jeg har hatt ks før så vet hva jeg går til. Hadde dårligere opplevelse i forkant av keisersnitt

Akkurat nå har jeg verken lyst til å føde eller ha KS...

Jeg har hatt to vaginale fødsler. Kan ikke si det har vært dramatikk, men lange fødsler som ender med at jeg trenger hjelp.
Sist fødsel følte jeg meg ikke hørt, og det er kanskje det jeg er engstelig for nå?

Men jeg har jo heller ingen erfaring med KS, så spennende å høre deres erfaringer :)

Huff.. er du? Hadde dårlig opplevelse? Jeg har hatt ks før så vet hva jeg går til. Hadde dårligere opplevelse i forkant av keisersnitt

Høres rart ut i historien, da jeg jeg selv søkte om Ks pga ekstrem fødselsangst. Jeg er traumatisert i barndommen og fikk innvilget ks på det grunnlaget. Opplevelsen i seg seg var helt grei, men etter å ha jobbet benhardt med meg selv og klart å gjennomføre vaginal fødsel, så vet jeg definitivt hva jeg synes er best.
Ks er ingen enkel utvei, men jeg forstår godt at noen trenger den. Jeg har hatt 3 vaginale fødsler etter mitt ks, trenger enda behandlig, men det går flott. Ingen av fødslene er like heller, noen tøffrere enn andre.
Men er utrolig glad for hjelpen og forståelsen jeg har fått av helsevesenet for å bearbeidet problemene slik at jeg kunne føde vaginalt.
Etter to ks vil man aldri få muligheten til å føde normalt.

Høres rart ut i historien, da jeg jeg selv søkte om Ks pga ekstrem fødselsangst. Jeg er traumatisert i barndommen og fikk innvilget ks på det grunnlaget. Opplevelsen i seg seg var helt grei, men etter å ha jobbet benhardt med meg selv og klart å gjennomføre vaginal fødsel, så vet jeg definitivt hva jeg synes er best.
Ks er ingen enkel utvei, men jeg forstår godt at noen trenger den. Jeg har hatt 3 vaginale fødsler etter mitt ks, trenger enda behandlig, men det går flott. Ingen av fødslene er like heller, noen tøffrere enn andre.
Men er utrolig glad for hjelpen og forståelsen jeg har fått av helsevesenet for å bearbeidet problemene slik at jeg kunne føde vaginalt.
Etter to ks vil man aldri få muligheten til å føde normalt.

Så utrolig leit å høre :( tøff du har vært. Jeg var motsatt, gledet meg utrolig til fødsel. Så alle slike fødselprogram og såg frem til å få oppleve det. Det er ikke det jeg er redd for my fødsel. Men den følelsen av å holde på så lenge til ingen nytte. Hadde jeg hatt 10 cm åpning sist hadde jeg prøvd på nytt. Men hadde kun 5 cm, med effektive rier, drypp og hele bakken. Mamma og bestemor mi hadde for lite bekken, så vet ikke om det er grunnen. Sikkert en kombinasjon av mange ting. Er ikke det omvendt? Om man har 2 keisersnitt får ikke man 3 innviglet, man må føde vaginalt?

Så utrolig leit å høre :( tøff du har vært. Jeg var motsatt, gledet meg utrolig til fødsel. Så alle slike fødselprogram og såg frem til å få oppleve det. Det er ikke det jeg er redd for my fødsel. Men den følelsen av å holde på så lenge til ingen nytte. Hadde jeg hatt 10 cm åpning sist hadde jeg prøvd på nytt. Men hadde kun 5 cm, med effektive rier, drypp og hele bakken. Mamma og bestemor mi hadde for lite bekken, så vet ikke om det er grunnen. Sikkert en kombinasjon av mange ting. Er ikke det omvendt? Om man har 2 keisersnitt får ikke man 3 innviglet, man må føde vaginalt?

Huff, det er hardt når opplevelsene ikke står til forventningene!! Har du tatt dette opp med legen din? sykehuset du skal føde på?
Du må jo i tilfelle søke om ks og da må man jo innom grunnen for dette. De kan måle bekkenet ditt og sjekke str. De kan estimere babyen din når termin nærmer seg, mulig sette deg i gang litt før termin for å gjør deg tryggere?
Jeg har fått velge hele prossessen selv, alle 3 gangene slik at jeg føler meg trygg og kontrollert gjennom fødsel.

Når man har hatt to ks, er faren stor for totalruptur av livmor når reiene starter ved tredje gang. Derfor blir det automatisk ks om man allerede har hatt to.
Når jeg kommer inn for fødsel er noe av det første de gjør å sette kanyler i hendene mine, det itilfelle noe skal skje mtp tidligere ks. Jeg er i risikoen for innblanding i fødsel, derfor blir jeg ekstra overvåket.

Du bør snakke med noen som kan hjelpe deg, få legen din til å henvise deg til sykehuset for samtale slik at du kan fortelle om opplevelsen din sist og slik at dere kan legge en felles plan for hvordan ting skal bli i Juli <3

Jeg skulle få time med operasjonslegen for å snakke, men de ringte to ganger for å si de skulle sette opp time, jeg purret, men hørte aldri mer.

De kan ikke måle bekken så lenge jeg er gravid, prøvde sist gang. Men fikk beskjed det ikke gikk. Forrige var stort barn (4,3) med igangsettelse. Det var ingen god opplevelse med igangsettelsen. Jeg var uheldig og var prøvekanin med dobbelballong som stengte av hele urinrøret og ga de sykeste menssmertene. Slik jeg ikke klarte å stå. Vet det er usannsynlig jeg får det igjen. Men hadde så fin opplevelse med keisersnitt ;)

Jeg skulle få time med operasjonslegen for å snakke, men de ringte to ganger for å si de skulle sette opp time, jeg purret, men hørte aldri mer.

De kan ikke måle bekken så lenge jeg er gravid, prøvde sist gang. Men fikk beskjed det ikke gikk. Forrige var stort barn (4,3) med igangsettelse. Det var ingen god opplevelse med igangsettelsen. Jeg var uheldig og var prøvekanin med dobbelballong som stengte av hele urinrøret og ga de sykeste menssmertene. Slik jeg ikke klarte å stå. Vet det er usannsynlig jeg får det igjen. Men hadde så fin opplevelse med keisersnitt ;)

Forstår deg og hadde uten tvil godt for ks jeg også!! Håper du får en flott opplevelse <3

Huff, det høres ikke ut som en god opplevelse! Det var det jeg var engstelig for mtp setefødsel, var redd jeg skulle få en fæl opplevelse som endte opp med hastesnitt (vekten til baby var uansett på grensen for om jeg fikk lov eller ei). Jeg hadde superfin opplevelse med KS, selv om jeg selvfølgelig gruet meg til det også. Det gikk faktisk over all forventning (- postop kvalmen da). Skjønner du vil ha KS denne gangen også :)

Huff, det høres ikke ut som en god opplevelse! Det var det jeg var engstelig for mtp setefødsel, var redd jeg skulle få en fæl opplevelse som endte opp med hastesnitt (vekten til baby var uansett på grensen for om jeg fikk lov eller ei). Jeg hadde superfin opplevelse med KS, selv om jeg selvfølgelig gruet meg til det også. Det gikk faktisk over all forventning (- postop kvalmen da). Skjønner du vil ha KS denne gangen også :)

Hvor stor var baby din? Skjønner godt du ikke turte setefødsel! Spennende å se hvilken vei babyen legger seg nå med deg da!! :)

Back
Topp