Keisersnitt

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Hei!
Det er nå 6 uker siden mitt keisersnitt. Jeg har en tykk arrlinje der hvor KS har vært som ser normal ut. Under denne igjen, så er det en tykk "masse" som virker til å være arrvev i musklene eller noe slikt, ca 1 cm i tykkelse, er dette normalt? Kun på høyre side av KS arret, ikke hele linjen. Selve arret og området er fortsatt ømt om jeg kommer borti det, normalt? Skal sies, jeg fikk ingen beskjed om restriksjoner på løfting utover etter 3 uker, så jeg kan ha løftet noe for tungt, kan det være at noe har gått galt innvendig? Kjente at d "rev" litt i keisersnittet ved en anledning!

Når kan jeg begynne å trene som normalt? 6 måneder?

Og en ting til... jeg blør fortsatt friskt blod, normalt? Er ikke mye lengre, men ikke lite nok til å bruke Truseinnlegg.
 
Hei!

Når du fortsatt blør etter 6 uker ( normalt stopper før uke 6) og har ubehag i såret samt dette området som er anderledes ville jeg bestil en time hos jordmor eller lege for en 6 uker kontroll. Har du hatt dette be om en ekstra kontroll. Det er tre faktorer som kan være normale, da det er flere ting anbefaler jeg deg på det sterkste og få det undersøk.

Ang trening, begynn med å følge kroppen din, ikke press deg for hardt gjør det som kjennes godt, trapp rolig opp. Hvor lang tid kroppen bruker til å normalisere seg er veldig forskjellig. Samt sart med å bygge opp kjernemuskulatur ikke begynn med de store magemusklene. Den viktigste treningen er gange samt bekkenbunn muskulatur trening:)

Masse lykke til!
 
Back
Topp