Keisersnitt

Soppstopp

Flørter med forumet
Noen her som skal ha planlagt keisersnitt? Hvordan forbereder du deg? Hva pakker du i bagen? Hvordan ser du for deg tiden etter ks? Har far rett på permisjon om mor blir sykemldt pga ks?

Jeg skal ha planlagt keisersnitt, ikke forberedt meg så mye annet en at jeg gruer meg mer nå en førstegangen. Tiden etter keisersnittet går ofte bra, samboer tar 2 uker pappaperm pluss en uke ferie så jeg har han hjemme litt ekstra lenge. Tenker tiden etterpå er mer krevende nå som jeg har en fra før. Ikke pakket noe spesielt bare vanlige klær som er behagelige å ha på og klær til babyen.

Noen her som skal ha planlagt keisersnitt? Hvordan forbereder du deg? Hva pakker du i bagen? Hvordan ser du for deg tiden etter ks? Har far rett på permisjon om mor blir sykemldt pga ks?
De første 10 ukene etter fødsel er jo mor sine og går ikke føre over på far, så jeg tror kanskje det blir vanskelig å få igjennom sykemelding for KS... Men jeg ska ikke si at det er umulig ;)
Jeg hadde planlagt KS forrige gang, men skal prøve å føde nå. Jeg tenker noe tidsfordriv er lurt å ha med da det kan bli en del tid å vente om dere ikke har først på morgonen, men ellers pakket jeg vel likt som til en vanlig fødsel (trenger vel ikke noe snacks da ettersom du skal være fastende)
Jo forresten, du må kanskje dusje med hibiscrub på morgenen på sykehuset? Men det får du papir om, eller info om før du skal inn :)

De første 10 ukene etter fødsel er jo mor sine og går ikke føre over på far, så jeg tror kanskje det blir vanskelig å få igjennom sykemelding for KS... Men jeg ska ikke si at det er umulig ;)
Jeg hadde planlagt KS forrige gang, men skal prøve å føde nå. Jeg tenker noe tidsfordriv er lurt å ha med da det kan bli en del tid å vente om dere ikke har først på morgonen, men ellers pakket jeg vel likt som til en vanlig fødsel (trenger vel ikke noe snacks da ettersom du skal være fastende)
Jo forresten, du må kanskje dusje med hibiscrub på morgenen på sykehuset? Men det får du papir om, eller info om før du skal inn :)

De første seks ukene er mor sine :) de fire siste kan man ta separat.

Man kan få overført permisjonen dersom mor er avhengig av hjelp til å ta seg av barnet, så keisersnitt kan nok være god nok grunn dersom man får problemer med å ta seg av barnet pga det.

Man kan få overført permisjonen dersom mor er avhengig av hjelp til å ta seg av barnet, så keisersnitt kan nok være god nok grunn dersom man får problemer med å ta seg av barnet pga det.
6 uker var det kanskje ja, 10 er vel totalt de som er forbehold mor :)
Ja, er man i så dårlig form at man ikke klare å ta hand om barnet så kan man helt sikkert sykemeldes så far kan bruke permisjonen isteden, men da har det vel mest sannsynlig oppstått noen komplikasjon (noe vi ikke håper på skjer for TS :))
Til vanlig tror jeg det er vanskelig å utnytte systemet for å få "forlenge permisjonen" med sykemelding pga KS.
Her var samboer hjemme sine to uker etter fødsel og tok seg en uke ferie i tillegg. Men kort etter han gikk tilbake på jobb fikk jeg bihulebetennelse og han måtte ta to sykt-barn-dager (eller syk barnepasser) så jeg fikk avlastning hjemme :P

Jeg syns det bare skulle mangle at far får tatt min perm. Jeg er jo totalt avhengig av han. Skal snakke med legen min neste uke

Jeg hadde planlagt keisersnitt. Fulgte arket med forberedelser fra sykehuset. Takk ja til det du får av smertestillende, ikke spill tøff og beveg deg tidlig. Etter fire dager var jeg helt fin, kjente kun snittet når jeg skulle reise meg. Tok paracet kun for etterriene. Etter fire uker nå glemmer jeg hele greien og bruker magemusklene feil og alt. Sånn har det vært i to uker. Så det må ikke bli krise etterpå altså!

Pakket ikke noe spesielt utover høye truser og løse bukser.

Jeg hadde planlagt keisersnitt. Fulgte arket med forberedelser fra sykehuset. Takk ja til det du får av smertestillende, ikke spill tøff og beveg deg tidlig. Etter fire dager var jeg helt fin, kjente kun snittet når jeg skulle reise meg. Tok paracet kun for etterriene. Etter fire uker nå glemmer jeg hele greien og bruker magemusklene feil og alt. Sånn har det vært i to uker. Så det må ikke bli krise etterpå altså!

Pakket ikke noe spesielt utover høye truser og løse bukser.

Jeg har tatt hastekeisersnitt før så vet litt hva det går ut på. Innbiller meg at det det forskjell på haste og planlagt. Husker fra forrige gang at jeg var helt fin etter 4 dager. Kroppen leger seg utrolig fort!!

Skal ha planlagt snitt og datoen er satt. Men pga min helse blir det ny vurdering om fremskyndet snitt neste uke. Har ikke planlagt så mye annet enn gode truser som er over snittet og myke klær. Blir vel litt ekstra i bagen ift pc, bøker etc ettersom det blir lengre tid på sykehuset. Bor uansett bare 3 min unna sykehuset, så om jeg skulle savne noe kan jeg bare få mannen til å hente :)

Min mann får overført min permisjon ettersom jeg blir sykemeldt etter keisersnittet. Han går hjemme minst ut året sammen med meg. Men det er ikke grunnet KS i seg selv, men pga min helsetilstand som gjør at jeg ikke kan være alene med en baby rett etter fødsel. (immunsvikt)

Back
Topp