Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De første 10 ukene etter fødsel er jo mor sine og går ikke føre over på far, så jeg tror kanskje det blir vanskelig å få igjennom sykemelding for KS... Men jeg ska ikke si at det er umuligNoen her som skal ha planlagt keisersnitt? Hvordan forbereder du deg? Hva pakker du i bagen? Hvordan ser du for deg tiden etter ks? Har far rett på permisjon om mor blir sykemldt pga ks?
De første 10 ukene etter fødsel er jo mor sine og går ikke føre over på far, så jeg tror kanskje det blir vanskelig å få igjennom sykemelding for KS... Men jeg ska ikke si at det er umulig
Jeg hadde planlagt KS forrige gang, men skal prøve å føde nå. Jeg tenker noe tidsfordriv er lurt å ha med da det kan bli en del tid å vente om dere ikke har først på morgonen, men ellers pakket jeg vel likt som til en vanlig fødsel (trenger vel ikke noe snacks da ettersom du skal være fastende)
Jo forresten, du må kanskje dusje med hibiscrub på morgenen på sykehuset? Men det får du papir om, eller info om før du skal inn![]()
6 uker var det kanskje ja, 10 er vel totalt de som er forbehold morDe første seks ukene er mor sinede fire siste kan man ta separat.
Man kan få overført permisjonen dersom mor er avhengig av hjelp til å ta seg av barnet, så keisersnitt kan nok være god nok grunn dersom man får problemer med å ta seg av barnet pga det.
De første seks ukene er mor sinede fire siste kan man ta separat.
Man kan få overført permisjonen dersom mor er avhengig av hjelp til å ta seg av barnet, så keisersnitt kan nok være god nok grunn dersom man får problemer med å ta seg av barnet pga det.
Jeg hadde planlagt keisersnitt. Fulgte arket med forberedelser fra sykehuset. Takk ja til det du får av smertestillende, ikke spill tøff og beveg deg tidlig. Etter fire dager var jeg helt fin, kjente kun snittet når jeg skulle reise meg. Tok paracet kun for etterriene. Etter fire uker nå glemmer jeg hele greien og bruker magemusklene feil og alt. Sånn har det vært i to uker. Så det må ikke bli krise etterpå altså!
Pakket ikke noe spesielt utover høye truser og løse bukser.