Keisersnitt

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
hva er egentlig kriteriene for å få keisersnitt?
Har født 2 ganger vanlig før. ikke noe problemer.
men det som er at jeg vil gjerne ha med samboern min. og han har en sånn jobb det er umulig å få fri uansett grunn.. så eneste mulighet at han får vært med er om jeg føder lørdag/natt til søndag.. som vi alle vet, fødsler er litt vanskelig å kontrollere så... lurte kanskje på om keisersnitt var et alternativ? da vet vi tid og dato.. så slipper jeg å føde alene,igjen!
på en annen side så har jeg lest litt om ks både hasteks og vanlig.. og det frister ikke helt det heller..
har du noen tips? :)
 
Hei på deg!

Jeg kan veldig godt forstå at du har lyst til å ha samboeren din med på fødselen - og spesielt hvis du har født alene før!
I utgangspunktet har partnere jo rett til fri når de skal være med på fødselen av sitt eget barn. Men hvis det absolutt ikke går kunne det kanskje være et alternativ å sette fødselen igang......?

Det er jo en prosess som kan ta litt tid, men de aller fleste tredjegangsfødende går det greit å få igang. Jeg ville tatt dette opp med jordmor eller fastlege og bedt om en henvisning til fødestedet. Det får du snakke med jordmor/gynelolog som kan være med til å ta stilling til hvordan man best kan få det til.
Kriteriene for keisersnitt varierer en del fra syekhus til sykehus og jeg tenker også at det kanskje vil være vanskelig å få innvilget når du har født helt normalt to ganger.

Håper det denne gangen kan bli en fin fellesopplevelse for dere :)

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.
 
Hei på deg!

Jeg kan veldig godt forstå at du har lyst til å ha samboeren din med på fødselen - og spesielt hvis du har født alene før!
I utgangspunktet har partnere jo rett til fri når de skal være med på fødselen av sitt eget barn. Men hvis det absolutt ikke går kunne det kanskje være et alternativ å sette fødselen igang......?

Det er jo en prosess som kan ta litt tid, men de aller fleste tredjegangsfødende går det greit å få igang. Jeg ville tatt dette opp med jordmor eller fastlege og bedt om en henvisning til fødestedet. Det får du snakke med jordmor/gynelolog som kan være med til å ta stilling til hvordan man best kan få det til.
Kriteriene for keisersnitt varierer en del fra syekhus til sykehus og jeg tenker også at det kanskje vil være vanskelig å få innvilget når du har født helt normalt to ganger.

Håper det denne gangen kan bli en fin fellesopplevelse for dere :)

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.

Takk for svar :)

Hadde vært kjekt med igangsetting føler jeg :) da skal jeg prate med jordmor om det neste kontrolltime :)
 
Back
Topp