Keisersnitt

Theeea

Blir kjent med forumet
Er det flere som endte med keisersnitt?
Var det planlagt eller ikke?
Hvordan har det gått i ettertid?

Her ble det tilslutt keisersnitt, da baby ikke ville tåle riene og det var ikke fostervann igjen.. Jeg ble litt skuffa da jeg var veldig innstilt og spent på å føde vaginalt. Men med 7 timer med rier fikk jeg kjent litt på det
Det er en måned siden nå og jeg er fortsatt ganske øm i såret /magen om jeg beveger meg mye..

Jeg er glad det ble keisersnitt siden lille måtte ut og da var det best sånn. Men at jeg var så sliten og vond i kroppen at jeg inne klarte å løfte opp lille engang, eller skifte bleie eller bære han stolt rundt, det var ganske vondt og trist.. Og det tok litt tid..

Men alt dette er vel glemt en dag og forhåpentligvis blir det normal fødsel neste gang ☺ men jeg har skjønt at det nytter ikke å planlegge fødselen!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde planlagt keisersnitt og har fortsatt litt vondt i magen! Det er 5 uker siden i dag! Jeg hadde også pks forrige svangerskap, men har brukt lenger tid på å komme meg denne gangen enn forrige gang.
Kan ha noe med at jeg steriliserte meg denne gangen og fikk ribb beinbrudd!

Er veldig glad pappan til lillegutt var hjemme en stund, ellers hadde jeg ikke fått til noe!

Hastekeisersnitt etter 15 timer med rier, for små hofter/bekken for hu lilla.
Begynner å bli mye bedre nå :) hadde en lang periode ømt og veldig overfølsom område rundt snittet. Kjente veldig godt dynen over. Fikk beskjed at det var pga nervene som var kuttet. Noen kan bli overfølsom som jeg, mens noen kan nesten miste følelsen der.
Håper på "normal" fødsel neste gang, men legen tror at det blir keisersnitt da også, med mindre neste baby blir veldig liten, maks 3 kg sa han...

Hastekeisersnitt etter 15 timer med rier, for små hofter/bekken for hu lilla.
Begynner å bli mye bedre nå :) hadde en lang periode ømt og veldig overfølsom område rundt snittet. Kjente veldig godt dynen over. Fikk beskjed at det var pga nervene som var kuttet. Noen kan bli overfølsom som jeg, mens noen kan nesten miste følelsen der.
Håper på "normal" fødsel neste gang, men legen tror at det blir keisersnitt da også, med mindre neste baby blir veldig liten, maks 3 kg sa han...

Jeg har noen stedet hvor det er veldig ømt rundt arret, og et punkt hvor jeg ikke har noe følelse.. Veldig rart. Og spent på hvor lenge det skal være sånn.
Merker at jeg ikke har noe magemuskler særlig heller.. Er helt støl og sliten i magen etter litt anstrengelser.

Jeg har noen stedet hvor det er veldig ømt rundt arret, og et punkt hvor jeg ikke har noe følelse.. Veldig rart. Og spent på hvor lenge det skal være sånn.
Merker at jeg ikke har noe magemuskler særlig heller.. Er helt støl og sliten i magen etter litt anstrengelser.

Jeg endte med keisernsitt etter 46 t med rier i februar. Følte det akuratt som beskrevet over. Var først veldig følsom/øm rundt snittet. Var ubehagelig å ha klær nært fordi det ble en litt sånn ekkel følelse. Så gikk det over til å bli følelsesløst. Nå snart 5 mnd etter har jeg mer følelse rundt snittet, men mangler fortsatt litt følelse rundt. Føler meg som normalt da! Hadde ikke mye vondt etter fødselen og alt gikk veldig bra :)

Min lille pike ❤️

Kjenner til det med null magemuskler :P
Snakket med ei som hadde hastekeisersnitt for to år siden, hun sa at hun hadde ikke full følelse rundt snittet sitt, men hun hadde aldri opplevd oversensitivitet da...

Jeg var på vei hjem etter en liten tur til Sverige. Vi overnattet i Drammen hos svigerinnen min. På morgenen skulle vi kjøre videre, men jeg bestemte meg for å sjekke den kraftige hodeverken jeg fikk tidlig på morgenen. Vi dro til legevakten hvor de konstaterte at blodtrykket steg drastisk. Det endte med hastekeisersnitt pga svangerskapsforgiftning. Jeg har fremdeles ikke kommet meg 100% Og det er over en mnd siden. Dette tok lengre tid enn jeg kunne forestille meg. Med 6 vanlige fødsler er jeg ikke i tvil om at jeg foretrekker å føde vanlig. Kan ikke forstå de som velger keisersnitt med mindre de må.

Jeg har hatt ett katastrofesnitt for 4 år siden og ett planlagt ks nå for to mnd siden.
Jeg har egentlig kommet meg veldig fort begge gangene, klart de to første ukene har vært vonde.
Første gangen var det noe være når jeg tenker meg om,men da lå jeg i fødsel i mange mange timer og tre mislykkede vakuum forsøk, så var jo gåen av det. Og så var jeg oppskaket enn stud etterpå, da jeg var i narkose under ks, og ikke viste hvordan det gikk med jenta før etter mange timer.

Det eneste denne gangen er at jeg enda er ganske håven i magen, og har liten følelse i og rundt arret denne gangen, men håper deg komme seg med tiden :)

Hadde hastekeisersnitt da han bestemte seg for å komme 5 dager før planlagt keisersnitt. Har ikke hatt noen problemer etterpå, smertefullt de første dagene ja, men sluttet å ta Ibux og paracet en uke etter keisersnittet, og bare vært bittelitt øm i magen etterpå. Merket jeg ikke kunne løfte noe særlig de første ukene da jeg feiberegnet vekten på en handlepose en gang, men var uke og kjørte og løftet minsten i bilstolen da han var en uke uten problemer. Var raskt i veldig god form syns jeg. Redusert følelse i huden der de har skåret, men det er ikke noe stress. Kanskje følelsen kommer tilbake, kanskje ikke. Det mest irriterende er at det har blitt et "heng" på magen som skjuler snittet, og som etter en dag lukter rompe (evt navel) om jeg tar der. Så har raskt fått rutine på å vaske der med minsten sin babyolje morgen og kveld. En liten pris å betale for en velskapt gutt, god fødselsopplevelse og flott barseltid. (Jeg var vel den på barsel som var i best form av alle oss som var der da minsten ble født, og denne eneste som hadde tatt keisersnitt ;) ).

Så deilig å føle seg såpass bra etterpå. Følte jeg var er vrak på barsel i dagene etter fødsel.. Begynte å grine ene dagen for følte meg så lite mobil og hjelpeløs.. Måtte å hjelp å tørke meg etter dusj..
Men det viktigste var jo at gutten min kom seg trygt ut, så da er liksom all smerten verdt det!

Ja det var herlig å være i så god form! For all del, det var sinnsykt (!) vondt første døgnet i de periodene smertestillende begynte å avta, men var generelt veldig god form og fikk mange kommentarer på det av alle de ansatte på barsel. Så det er vel ikke så vanlig kanskje... ;) Jeg måtte også ha mye hjelp det første døgnet altså. Men dag 2 var jeg med på den felles fysioterapisamlingen og lå bl.a på magen på gulvet så det var ikke så værst.

Jeg har hatt to KS. Et hastesnitt etter en lang fødsel og et planlagt. Var i myye bedre form etter planlagt KS. Var oppe på beina samme dag og tok minimalt med smertestillende. Nå tre uker senere er jeg litt hoven og øm rundt snittet, men ellers tipp topp:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp