Keisersnitt :)

Tuppeline

Forumet er livet
VIP
Augustmødrene 2014
Lure på nå angående keisersnitt.....tok ks pga tverrleie i januar 2013 å fekk nettopp hør at da bør æ ta det igjæn no pga fare for blødninger under fødsel å stor baby gangen her...jordmora som tok 3D ul som ment at det koinn værra fare for at såret koinna sprekk under fødsel å hu anbefalt ks :)
Nån me erfaring ?

De anbefaler vel helst ks.. å det er jo kort tid siden du hadde ditt... jeg har 2 ks bak meg å skal nå ha nr 3...

Vanligvis kan du føde etter 1 ks.. men vet ikke når d er så kort siden sist med deg...har du fått henvisning til samtale på sykehuset ? Kan jo Være lurt..så du får den informasjonen du trenger :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

De anbefaler vel bare ks hvis man har to ks bak seg?

Hadde ks sist, og det blir kanskje ks denne gang også, men det er ikke pga keisersnittet i seg selv. Har fått beskjed om at hvis de må sette fødselen i gang så kan det ikke gjøres med stikkpiller- kun "naturlig" med ballongkateter eller ved at de klarer å ta vannet. Grunnen til dette er å unngå "stormrier", det har ikke en keisesnittlivmor noe godt av.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Her blir d kanskje ks pga seteleie hos baby uansett, om ikke lillegutt snur sæ på slutten...:p

Er det ikke litt tidlig å bekymre seg for hvilken vei baby ligger? Jordmor har ikke brydd seg så mye om stillingen foreløpig her så jeg trodde det ikke spilte noen rolle så tidlig..

Her (Haukeland) tror jeg de tar stilling til evt. leie fra uke 36- så det er jo noen uker igjen å sin seg på :)

Back
Topp