Keisersnitt?

Mam90

Blir kjent med forumet
Noen som har tatt ks ved tidligere fødsler, hvordan var det i ettertid?
Gode, dårlige erfaringer?
Noen som skal ha det denne gangen ? :-)

Jeg har hatt to... Et haste og et planlagt. Det planlagte var mye bedre, både under og etter.

Denne gangen blir det planlagt ks.

Jeg var lagt inn fordi jeg var syk. Legen undersøkte meg og kom inn etter et kvarter og sa det ble ks. Sambo rakk akkurat å løpe inn døra etter 45 min og fikk bli med. Selv om det gikk kjapt så fikk mannen bli med og de hadde god tid og tok bilder for oss under hele fødselen. Synes det var kjempe fint. Det dumme var at han ble født i uke 34 og ble lagt rett på NEO avd og jeg måtte på intensiven pga at jeg var syk. Var oppe å gikk ca 6-7 timer etter KS og tok ikke smertestillende før jeg skulle lege meg (Litt dumt å hoppe over smertestillende siden BT ikke gikk så rskt ned da, men hadde overraskende lite smerter. Er redd for å svelge piller, derfor tok jeg ikke). Fikk morfin sprøyte om natta. Ble skrevet ut etter 3 dager. Alt i alt synes begge to at det tross alt var en veldig fin opplevelse og jeg kom meg veldig kjapt igjen etter KS.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har tatt det 2 ganger før skal ta det igjen jeg hadde problemer med amming fikk ikke ungen til og suge men hadde melk. Ettertid hadde problem og snu meg om natta kunne ikke løfte noe annet en babyen på 6 uker

Blir muligens det denne gangen. Født vaginalt to ganger, men med dårlige prognoser til å klare det igjen.

Jeg tok hastekeisersnitt forrige gang. Og som situasjonen var synes jeg det var helt greit. En lettelse når det ble bestemt egentlig. I ettertid hadde jeg ikke så mye vondt, men det var jo tungvint og ikke kunne løfte annet enn babyen de første ukene. Men det gikk bra :) denne gangen skal jeg på samtale på sykehuset i forhold til fødselen sist, og jeg håper jeg kan få planlagt keisersnitt nå. Jeg skal hvertfall jobbe for det....

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tok hastekeisersnitt forrige gang. Og som situasjonen var synes jeg det var helt greit. En lettelse når det ble bestemt egentlig. I ettertid hadde jeg ikke så mye vondt, men det var jo tungvint og ikke kunne løfte annet enn babyen de første ukene. Men det gikk bra :) denne gangen skal jeg på samtale på sykehuset i forhold til fødselen sist, og jeg håper jeg kan få planlagt keisersnitt nå. Jeg skal hvertfall jobbe for det....

Skjønner! Jeg skal også på samtale på sykehuse om forrige fødsel.. Den var veldig traumatisk.. Så har veldig lyst på keisersnitt uansett om jeg også syns det høres veldig skummelt ut.. Gikk ammingen greit tross ks?

Skjønner! Jeg skal også på samtale på sykehuse om forrige fødsel.. Den var veldig traumatisk.. Så har veldig lyst på keisersnitt uansett om jeg også syns det høres veldig skummelt ut.. Gikk ammingen greit tross ks?

Jeg gikk på medisiner som gjorde at jeg ikke kunne amme, men vet at en venninne av meg ikke hadde noen problemer etter sine keisersnitt. Men egen erfaring har jeg dessverre ikke.

Jeg hadde forresten ingen problem med amming enda han var prematur og sugde dårlig i tillegg. Fullammet til han var 6 mnd og ammet til han ikke ville ha mer 15 mnd. :)

Jeg hadde hast ks forrige gang og vil ha planlagt denne gangen. Vi få se hva de sier på vestre Viken. Vil ikke ha skader og smerter i nedentil. Det har jeg nok fra før av

Back
Topp