Keisersnitt.

Markk

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg hadde ett keisersnitt for snart 3 mnd siden og er gravid igjen..
Hadde ingen fin fødselsopplevelse forrige gang og er ekstremt redd for å føde vanlig! Hva er sjansen for å få ett planlagt keisersnitt denne gangen? Har ikke lyst til å føde vanlig i det hele tatt, er livredd!! :-(
Håper noen kan hjelpe:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
hvorfor redd for det??

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Hadde ingen fin opplevelse forrige gang. Ble satt igang pga antistoffer i blodet (jeg og lillegutt hadde forskjellig blodtype). Ble satt i gang på fredag, ingenting skjedde før natt til søndag, da startet riene. Fikk drypp på søndag formiddag for alt sto helt stille, hele dagen. Og lillegutt likte seg ikke noe inni magen, så det gjorde meg veldig redd..
Endte opp med hastesnitt pga at han ikke hadde det noe bra.. Alt sammen gjorde at jeg er veldig redd..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei!

Når en har hatt opplevelser som dine, så vil ofte redselen for å oppleve det samme igjen, ligge langt framme i pannen :) En vet blant annet at det å settes igang, øker risikoen for inngrep, og gjør ofte selve forløpet litt tøffere enn det pleier å være.

Jeg syns absolutt at du burde få en henvisning til fødepoliklinikken, der dere sammen planlegger neste fødsel. Det kan både fastlege eller jordmor gjøre.

Det er viktig at du får satt ord på det du er redd for, også må en se om en kan komme fram til en løsning, du også er fornøyd med :)
Jeg kan selvsagt ikke love at du får noe keisersnitt, det varierer litt fra sykehus til sykehus hvor strenge de er, men du bør absolutt få diskutere dette med sykehuset.
Det kan godt være at de synes det er ok også.
Skriv ned de tanker du har gjort deg, og ta det med til møtet. Det er så lett å glemme argumentene når en sitter der og er litt nervøs.

Lykke til! :)

Mvh jordmor Grethe
 
Tusen tusen takk for svar :) da skal jeg kontakte legen og få han til å henvise meg videre:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp