Keisersnitt

Barn_2

Glad i forumet
Noen som vurderer å søke det?
Jeg har tenkt tanken denne gang men er litt usikker...

Aldri i værden, vil ha en fødsel på naturlig måte.. Sist på føden var vi 4 stk, de andre hadde tatt keisersnitt, og de var såå dåårlig form i forhold til meg ;o !! Men må jeg så må jeg jo...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg tenker sånn at de som tar det er myyye modigere enn de som føder! Skjønner jo at ikke alle kan føde, ikke alle kropper som tåler det, og ikke alle babyer som tåler det heller.. Men jeg synes det virker skikkelig skummelt, pluss da mister man jo (tror jeg da, har jo aldri prøvd) tiden med babyen rett etterpå, pga sying osv.. Og så er det mye vondere etterpå virker det som.. Men er jo noen med fødselsangst, så jeg skjønner det, men for min del vil jeg mye heller føde (med mindre babyen trenger ks, da må det jo skje, babyen før alt). Og er jo mange med ks som synes det er fantastiske fødselsopplevelser, og det vil jeg tro, uansett er det jo en flott dag når vi får møte de små gullene våre <3

nei jeg ønsker veldig, veldig sterkt å unngå keisersnitt, slik tenkte jeg sist også... virkelig redd for at det skal skje noe slik at jeg må ha keisersnitt.

Jeg har tatt keisersnitt å er ikke noe å anbefale om du ikke absolutt må!!!

Jeg vil ikke ha keisersnitt.
Husker jeg var så redd sist for at det skulle ende med det.

Jeg er ikke redd for selve snittet, men det som bekymrer meg er tiden etter.
Har ligget i narkose et par ganger og jeg blir så rar og uvel i flere dager etterpå.
Noe jeg ikke hadde syntes hadde vært no særlig,
tror jeg da hadde følt at jeg hadde gått glipp av den aller første tiden med nurket.

Men må jeg så må jeg, forstår at ikke alle kan føde naturlig :)

Det er vondt å føde, men samtidig så var det en så fantastisk følese!
Gleder meg (forløpig) jeg.

Har mest lyst å gjøre dette naturlig igjen, men trenger en lang og god prat med legen først. For jeg skal forsikre meg om at bekkenet mitt er stort nok! Orker ikke all klipping og ikke minst stingene etterpå!!

Keisersnitt er noe jeg håper jeg aldri trenger å ta.. var så redd for at jeg måtte det sist. Har hørt flere som har problemer etter det... (

Jeg håper på og tror det skal gå greit denne gangen også å føde vanlig, men hvis det skjer noe og jeg må ha keisersnitt. Så må det skje.

Jeg har født naturlig to ganger, men denne gangen blir det keisersnitt! Og det blir nok en flott ting uansett :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Nei! Jeg hadde en jævlig fødsel sist, som endte med at jeg revnet masse og måtte på operasjonssalen å sy. Mistet derfor tiden rett etter fødsel med min nyfødte gutt, og det akter jeg ikke å gjøre igjen (håper jeg da!!).. Så her skal det hvertfall ikke planlegges noe ks, må man så må man jo... Men håper jeg slipper det, og håper jeg slipper å revne såpass at jeg må sy sånn igjen som sist.. Denne gangen vil jeg ha en "normal" fin fødsel hvor jeg får babyen rett på brystet og kan bare kose meg i tiden etterpå...

Nei, ønsker å føde naturlig :) Satser på at jeg ikke kommer i en situasjon slik at jeg trenger ks.

Jeg føler at de som har gjort begge deler, altså både fødsel og keisersnitt kan absolutt anbefale vanlig fødsel. Pga formen etterpå og den lenge rehablliteringstiden etterpå.

Selv hadde jeg kjempe fødselsangst sist gang, og synes det var utrolig tøft. Ble satt i gang ei uke før termin pga hadde så mange plager (carpal tunnel syndrom,svangerskapskløe,begynnende forgiftning, høyt blodtrykk). Fødselen var grusom og lang, slet mye med ammingen etterpå pga såret og fikk brystbetennelse. Endte opp med antageligvis en liten depresjon. Satt hjemme og gråt i mange uker. Det tok nesten 3 mnd før ammingen var helt iorden. Heldigvis at jeg ikke ga opp! :-) det er jeg glad for idag.

Nå når jeg er gravid igjen har tankekjøret kommet, jeg tenker mye på fødselen men har ikke lyst på ks heller. Tenker jeg må ta det som det kommer, en kommer i mål uansett og en må bare følge kroppen. Sannsynligvis er denne fødselen raskere og bedre. Krysser fingrene og prøver å tenke positivt.

Jeg har født naturlig to ganger, men denne gangen blir det keisersnitt! Og det blir nok en flott ting uansett :)

Kan jeg få spørre om hvorfor du ønsker keisersnitt denne gangen? Er det fordi du har hatt vanskelige fødsler?

Jeg tok ks, og det var jo ikke en dårlig opplevelse på en måte. Men tar mye lenger tid å komme seg i ettertid. Så om jeg har mulighet, vil jeg føde normalt neste gang. Men man vt jo aldri :p

Jeg er redd jeg kommer til å få ks, uansett om jeg vil eller ikke.
Og om så skjer, tror jeg nok det blir noen interessante uker etter fødselen.
Men jeg tenker litt som så at nå er babyen inni der, og den kan ikke bli der til evig tid, så den må jo ut på den ene eller andre måten.

Kan jeg få spørre om hvorfor du ønsker keisersnitt denne gangen? Er det fordi du har hatt vanskelige fødsler?[/. Den første var veeldig lang og tøff og den siste hadde vel gått greit om hun hadde ligget riktig! De fant det ut litt for seint så det ble skikkelig tøft på slutten og ble kjørt rett ned på opersasjonrommet når hun var ute! Så likte ikke helt den situasjonen, men alt gikk jo bra til slutt!

Jeg hadde planlagt ks med minsten i -10 og d var en helt fantastisk opplevelse, synes jeg. grunnen til at jeg fikk d, var at i -08 satte gutten seg bom fast, med skuldrene så d var på nippet at vi mistet ham+ hadde en jordmor fra helvete!! sorry språk, men hu va fæl..så jeg fikk keisersnitt neste gang, og d var avslappende, hadde flinke, flotte folk rundt meg, ungen hylte inne fra magen, og løftet seg nesten ut selv;) så d ble latter og gledestårer på salen. gutten var helt frisk og fin og fikk ham på brystet me en gang. lengre tid tar d jo som regel å komme seg etterpå, men vaqr verdt d for min del;)

Back
Topp